اینستاگرام سایت رهبر انقلاب در سلسله روایت های خود از ۴۰ سال سیره انقلابی حضرت آیت الله خامنه ای، در عهد با انقلاب و ملت، طرحی را به مناسبت تسخیر لانه جاسوسی منتشر کرده است.

در این پست که با طرح هایی از رهبر انقلاب و آیت الله هاشمی منتشر شده است، لحظه ای که رهبر انقلاب خبر تسخیر سفارت آمریکا را می شوند، روایت شده است؛« با آقای هاشمی برای انجام اعمال حج به مکه آمده بود، ساعت دوازه شب روی پشت بام بعثه، رادیوی ایران را گرفته بودند تا از وضع و اوضاع کشور بی اطلاع نباشند. خبر کوتاه بود؛«جمعی از دانشجوها، سفارت آمریکا را تسخیر کرده اند.

غافلگیر شد. مشکوک بود. نکند چپ ها یا مجاهدین خلق این کار را کرده باشند.

وقتی که گوینده خبر اعلام کرد دانشجویان تسخیر کننده خود را پیرو خط امام معرفی کرده اند، آقای خامنه ای مطمئن شد. وقتی امام هم حمایت کردن دیگر حجت تمام شد. امام گفته بود «دانشجوها جای خوبی را گرفته اند.»

در ادامه روایتی از حضور آیت الله خامنه ای در جمع دانشجویان تسخیر کننده و گروگان ها آمده است؛«دانشجویان لانه خیلی دوست داشتند که سری به آنها بزند. شورای انقلاب که علاقه دانشجویان را دید، آقای خامنه ای را به نمایندگی انتخاب کرد تا از لانه و وضع آمریکایی ها بازدید کند.

کارمند آمریکایی سفارتخانه خیلی سعی کرد که چیزی علیه دولتش نگوید اما او هم ناچار شد در گفتگو با آقای خامنه ای اعتراف کند که «محمدرضا پهلوی مجرم» بود. در همه روزهای بعد از تسخیر، از اقدام دانشجوها دفاع کرده بود.

به کارمند سفارت گفت«اگر محمدرضا مجرم است و دولت شما پناهش داده، پس کلید مشکل در دست دولت خود شماست. به قول امام«دولت آمریکا باید آدم شود»