عاشقان زیبایی، این دیدنی سرزمین عرب نشین آسیا را از دست ندهند!

عاشقان زیبایی، این دیدنی سرزمین عرب نشین آسیا را از دست ندهند!


منبع: همگردی

382

1398/8/16

15:14


در سال های اخیر، مقصد گردشگری بسیاری از ایرانی ها دبی بود. این شهر مدرن و زیبا دارای جاذبه های بسیاری بوده و به همین دلیل، افراد بسیاری را از سرتاسر دنیا به خود جذب می کند. یکی از این جاذبه ها، باغ میراکل دبی است. در ادامه به معرفی باغ گل دبی یا باغ گل معجزه دبی می پردازیم، پس با ما همراه باشید.

باغ میراکل دبی

معرفی

بزرگترین باغ گل موضوعی در کل دنیا، باغ گل معجزه دبی هست. این باغ با 72 هزار مترمربع وسعت، در کل دنیا بی نظیر بوده و آن را می توان جز اصلی ترین جاذبه های دبی دانست. باغ گل دبی در 14 فوریه سال 2013 بازگشایی شد و در همان ابتدا مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفت. با ورود به این باغ با فضای فوق العاده رنگی رو به رو می شوید که شما را به حیرت در می آورد. این باغ در کتاب گینس دو رکورد ثبت کرده است. در باغ گل دبی از مجسمه های بسیار بزرگی که به وسیله گل پوشیده شده اند، استفاده شده و به طور کلی، استفاده از شکل های سه بعدی گل آرایی شده در باغ میراکل دبی جز مشخصه های اصلی آن است. از جمله این شکل های سه بعدی می توان به هرم، قلب، ستاره و کلبه اسکیموها اشاره کرد. در باغ گل معجزه دبی هزاران گونه گیاه متفاوت و جذاب نگهداری می شوند که خود به جذابیت آن افزوده اند. تعداد کلی گل های کاشته شده در این باغ به 45 میلیون عدد رسیده که بیشتر از گونه اطلسی ها، گل جعفری و شعمدانی ها هستند و سال به سال تعداد، گونه و شکل گل آرایی تغییر پیدا می کند، اما به طور کلی آمار آن به این صورت است. برخی از این گل ها برای اولین بار در منطقه خلیج فارس کاشته می شوند و این خود یک رکورد است. تابستان ها فصل تغییر گل آرایی و کاشت مجدد گیاهان بوده و به همین دلیل، در این فصل از سال باغ گل دبی بسته است. در کنفرانس گردشگری در سال 2015 میلادی، از طرف شبکه بین المللی گردشگری باغ، باغ میراکل دبی جایزه موزل را دریافت کرد.

باغ میراکل دبی 2

باغ میراکل دبی 3

اطلاعاتی برای بازدید از باغ میراکل

باغ مراکل دبی در منطقه دبی لند و خیابان بارشا جنوبی 3 قرار دارد. با توجه به آنکه در این باغ پارکینگی در نظر گرفته شده، برای دسترسی به آن می توانید از خودرو شخصی خود استفاده کنید. دسترسی باغ گل دبی به وسیله مترو، توسط ایستگاه مترو امارات مال صورت می گیرد. هزینه بلیت این باغ برای افراد بالای 12 سال 50 درهم و برای افراد بین 2 تا 12 سال 40 درهم بوده و همچنین برای افراد زیر دو سال و معلولان بدون هزینه و رایگان است.

اطلاعاتی برای بازدید از باغ میراکل

قسمت های مختلف باغ میراکل

برج خلیفه

برج خلیفه یکی از جاذبه ها و ساختمان های مدرن دبی است که می توانید نمونه گلکاری شده آن را در باغ میراکل دبی ببینید. مجسمه بلندترین برج دنیا در این باغ کاملا از گل ساخته شده و در اطراف آن نیز از گل استفاده شد.

برج خلیفه باغ میراکل دبی

خرس تدی

در این باغ خرس بزرگی به ارتفاع 12 متر با گل های بسیار زیبایی تزئین شده است. وجود این خرس تدی نشان از افتتاح آن در روز عشق یا 14 فوریه دارد.

خرس تدی میراکل دبی

ایرباس A380

باغ گل امارات با همکاری شرکت هواپیمایی امارات، ایرباس A380 گلکاری شده ای را در این باغ ایجاد کرده اند. این هواپیما با آرم شرکت هواپیمایی امارات در اندازه واقعی خود ساخته شده و کل آن از گل پوشیده شده است. این هواپیما، بزرگترین مجسمه گلکاری شده در کل دنیا بوده و ایرباس A380 جز جاذبه های اصلی باغ گل میراکل است و طرفداران بسیاری دارد.

ایرباس A380 در باغ گل میراکل دبی

گذرگاه قلبی

یکی از قسمت های پرطرفدار در باغ گل میراکل که همه با آن عکس می گیرند، گذرگاه قلبی است. این دالان رنگارنگ و پر از گل، زیبایی فوق العاده ای دارد که می توانید به راحتی آن را پیدا کنید.

گذرگاه قلبی میراکلی دبی

گذرگاه پروانه ای

در گذرگاه پروانه ای دالانی را می بینیم که پر از پروانه هایی با اندازه ها و رنگ های مختلف و زیبا است. گذر از این دالان آنقدر جذاب بوده که حتی از عکس های آن هم مشخص هست. این دالان نیز در بین بازدیدکنندگان بسیار پرطرفدار است.

گذرگاه پروانه ای میراکل دبی

گذرگاه چتری

از دیگر دالان های باغ میراکل دبی، گذرگاه چتری است. در این گذرگاه چترهای رنگارنگی را بالای سر خودتان می بینید. این چترها سایبانی را به وجود آورده، اما خود این چترها از گل پوشیده نشده اند. در واقع گل آرایی را در پایه نگهدارنده این چترها می بینیم. چندین دالان چتری در این باغ وجود داشته که حتما یکی از آن ها را در بازدید از باغ میراکل می بینید. به دلیل آب و هوای گرم این شهر، این دالان ها چتری ساخته شدند.

گذرگاه چتری

خیابان دیزنی

در این باغ خیابانی را می بینیم که پر از مجسمه های شخصیت های دیزنی است که کاملا با گل پوشیده شده اند. این خیابان به نام دیزنی بوده و در آن 9 شخصیت از دیزنی دیده می شوند. میکی موس یکی از این مجسمه ها بوده که 18 متر ارتفاع دارد. توپیاری هنر مجسمه سازی با استفاده از هرس شاخه و برگ درختان بوده که این مجسمه نیز جز هنر توپیاری قرار می گیرد. مجسمه میکی موس با این ارتفاع در سال 2018، پنجمین توپیاری مرتفع دنیا شد. توپیاری میکی موس 35 تن وزن دارد و علاوه بر آن پایه بتنی و سازه فولادی آن نیز به ترتیب 50 و 70 تن هستند. در این مجسمه که اولین شخصیت دیزنی گل آرایی شده در خاورمیانه بود، از 100 هزار گل و گیاه استفاده شد.

خیابان دیزنی میراکل دبی

قلعه گلدار

در قسمتی از باغ گل معجزه دبی کاخ های بزرگ و کوچکی را می بینیم که پر از گل هستند و فضایی بسیار زیبا و رویایی را پدید آورده اند. این بخش از باغ هم چون قصه ها و افسانه ها بوده و در اینجا می توانید مدتی را به استراحت بپردازید و از فضای اطراف خود لذت ببرید.

قلعه گل دار میراکل دبی

طراحی های سه بعدی گلدار

همانطور که در بالا نیز گفته شد، در این باغ از مجسمه های گل آرایی شده سه بعدی مختلفی مانند هرم، قلب، ستاره استفاده شد.

طراحی های سه بعدی گلدار

ساعت گل

یکی دیگر از جاذبه های این باغ، ساعتی به قطر 15 متر است. این ساعت کاملا از گل پوشیده شده و به زیبایی آرایش پیدا کرد. موتوری که برای ساعت گل استفاده شده متعلق به آمریکا است.

ساعت گل

پارک دریاچه

در این باغ، دریاچه ای وجود دارد که دور تا دور آن را با گل و گیاه تزئین کرده اند و پیاده روی در چنین مسیری بسیار جذاب خواهد بود. این دریاچه و این مسیر پیاده روی آرامش به خصوصی دارد که حتما پیشنهاد می کنیم در بازدید از این باغ، در این مسیر پیاده روی و از فرصت استفاده کنید.

پارک دریاچه باغ میراکل دبی

بهشت گمشده

منطقه ای پلکانی که در آن خانه هایی پوشیده شده از گل مشاهده می شوند به بهشت گمشده معروف هست. این منطقه 6 متر پائین تر از سطح زمین قرار دارد و مانند یک آبشار پوشیده از گل است. بهشت گمشده زیبایی فوق العاده ای دارد که هر فردی را به خود جذب می کند.

بهشت گم شده باغ میراکل دبی

بالای تپه

در کل این باغ ترکیبی از گل های مختلف با رنگ های متفاوت دیده می شوند، اما در تپه آن، گل های یک رنگی را می بینیم که با تضاد رنگی اطراف آن جذابیت خاصی دارند. در این تپه، چند کافه و بستنی فروشی وجود داشته و در این کافه ها می توانید لحظاتی را به استراحت و خوردن نوشیدنی و بستنی بپردازید.

بالای تپه باغ میراکل دبی

کلبه ها

اگر به دنبال مکانی برای استراحت در باغ میراکل هستید، در اینجا کلبه هایی مانند کلبه های هاوایی با پرده های حریر و کوسن در نظر گرفته شده تا بتوانید لحظاتی را به آرامش بگذرانید. این کلبه ها زیر سقفی از گل های رنگارنگ قرار دارند.

کلبه ها باغ میراکل دبی

باغ پروانه

در باغ گل میراکل دبی، یک باغ پروانه نیز وجود دارد که در آن نیز هزاران گونه پروانه دیده می شوند و از بهترین باغ های پروانه در کل دنیا به حساب می آید. این باغ فضایی رنگارنگ و رویایی با وجود آن همه پروانه داشته و پروانه های متفاوت و رنگی فضای بسیار جذابی را به وجود آورده که در بازدید از باغ مراکل، حتما باید از آن ها دیدن کنید.

باغ پروانه

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو