راهنمای سفر ارزان در ایران

منبع: روزیاتو

97

1398/8/16

16:58


راهنمای سفر ارزان در ایران

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

یکی از باید های شروع هر مسافرتی داشتن بودجه کافی است. سفر ارزان یکی از راهکار های شروع مسافرت با بودجه کم می باشد. برای شروع یک سفر ارزان باید سفر را به چند قسمت تقسیم کنیم و برای هر قسمت برنامه ریزی مناسب داشته باشیم.

زمان شروع سفر

در ایران به طور کلی هر وقت که چند روز به طور پیاپی تعطیلی می باشد مردم به صورت گسترده به سفر می روند و به همین خاطر به دلیل بالا رفتن تقاضا در شهر ها برای خرید از فروشگاه ها، خرید غذا از رستوران ها، رزرو هتل، بازدید از جاذبه ها و به طور کلی شلوغ شدن مناطق و شهر های گردشگر پذیر، مردم این مناطق قیمت خدمات و سرویس هایی که به مسافران می دهند را بالا می برند.

از سویی دیگر برخی از شهر های گردشگر پذیر هستند که یک ماه در سال یا یک فصل از سال به طور کامل پذیرای گردشگران می باشند و در طول این ایام نیز قیمت سرویس ها و خدماتی که به مسافران ارائه می دهند، بسیار بالا می باشد. برای مثال باغ گل های گچسر در اردیبهشت ماه هر سال و مراسم گلاب گیری در قمصر کاشان در خرداد ماه هر سال به صورت گسترده توسط گردشگران مورد بازدید قرار می گیرد. همچنین بهترین و شلوغ ترین زمان سفر به جزیره کیش فصل پاییزه می باشد چون در این فصل هوا مناسب بوده و از شدت آفتاب کم می شود و یا بهترین فصل سفر به شیراز و اصفهان فصل بهار می باشد.

بنابراین اگر به دنبال سفر ارزان در ایران هستید بهتر است درباره مقصد تان مطالعه کنید و در ایام غیر پیک به آنجا بروید چون در ایامی که یک جاذبه خالی از گردشگر می باشد می توانید از خدمات گردشگری مانند رزرو هتل، رستوران، خرید سوغاتی و دیگر موارد با قیمت کمتری استفاده کنید.

راهنمای سفر ارزان در ایران

رزرو ارزان قیمت خدمات گردشگری

بخشی از خدمات گردشگری را قبل از شروع سفر می توانید به روش های آنلاین رزرو نمایید. شما می توانید از رزرواسیون آریابرای رزرو هتل استفاده کنید. از طریق سایت رزرواسیون آریا می توانید لیست هتل های شهر مورد نظر خود را ببینید و با استفاده از گزینه پایین ترین قیمت می توانید برای مثال رزرو هتل ارزان در تهران را انجام دهید. رزرو آنلاین هتل یکی از روش هایی است که از طریق آن می توانید در هزینه های سفر صرفه جویی نمایید.

سفر به شهر های همیشه شلوغ

برخی از شهر های در ایران هستند که در تمامی ایام سال مورد استقبال مسافران قرار می گیرند و همواره شلوغ هستند. یکی از این شهر ها شهر مشهد می باشد. در مورد این شهر ها نمی توایند از روش سفر در ایام غیر شلوغ استفاده کنیم ولی می توانیم از گزینه های دیگری استفاده نماییم. بخش مهمی از هزینه سفر ما در مشهد شامل هزینه اقامت می باشد. مسافران می توانند برای رزرو هتل ارزان در مشهد از طریق سایت رزرواسیون آریا اقدام نمایند. خوشبختانه در میان هتل های مشهد هتل های ارزان قیمتی که دارای خدمات با کیفیتی باشند بسیار زیاد است. به ویژه اگر قصد سفر شما زیارت حرم امام رضا باشد. در اطراف حرم امام رضا هتل های ارزان قیمتی وجود دارد که میهمانان می توانند برای اقامت در طول سفر از آنها استفاده نمایند.

انتخاب مقاصد کمتر شناخته شده

اگر از آن دسته از مسافران هستید که علاقه مند به سفر به مکان های خلوت هستند می توانید به مناطقی سفر کنید که کمتر شناخته شده هستند. در این مناطق ممکن خدمات به گستردگی و کیفیت مناطق شهری نباشد ولی فرصت بازدید از جاذبه هایی را دارید که هنوز بکر مانده اند. برای مثال سفر به تکاب و بازدید از مجموعه ثبت جهانی تخت سلیمان که در کنار روستایی به همین نام قرار دارد.  شما ضمن آشنایی با فرهنگ مردم آذربایجان غربی و بازدید از مجموعه تخت سلیمان که شامل آتشکده آذرگشنسب و چشمه معروف آن می شود، می توانید از زندان اسکندر نیز بازدید نمایید و شب را در یکی از خانه های بوم گردی روستای تخت سلمان اقامت داشته باشید. شما میتوانید از طریق سایت رزرواسیون آریا خانه های بوم گردی ایران را با تخفیف رزرو نمایید.

راهنمای سفر ارزان در ایران

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو