سریال های ماندگار تلویزیون در دهه 70

سریال های ماندگار تلویزیون در دهه 70


منبع: نمناک

782

1398/8/17

13:43


در این مطلب از بخش فرهنگ و هنر نمناک مروری بر ماندگارترین و نوستالژیک ترین سریال های تلویزیون در دهه 70 داشته ایم که توصیه میکنیم تا پایان مطلب همراه ما باشید.

سریال های دهه 70 که ماندگار شدند

خاطرات بخش جدایی ناپذیر زندگی همه آدم ها است که گاهی شیرینی و تلخی اش تا پایان عمر همراه ما می ماند. سریال یکی از خاطره انگیزترین برنامه های تلویزیون است که هر بار با دیدنش خاطرات زیادی مقابل چشمان آدم ها ظاهر میشود.

سریال های نوستالژیک زیادی وجود دارد که بسیاری از بچه های دیروز با آنها خاطره دارند و با وجود پخش چندین باره باز هم درخواست زیادی برای پخش آنها وجود دارد.

اگر به مرور خاطراتتان با سریال های تلویزیون علاقه مندید این مطلب از بخش فرهنگ و هنر نمناک را از دست ندهید.

معرفی سریال های ماندگار دهه 70

سریال گل پامچال ،روزی روزگاری،در پناه تو ،در قلب من،همسران،آژانس دوستی،خانه سبز ،کت جادویی،امام علی (ع) ،پهلوانان نمیمیرند،روزگار جوانی،دختران، پس از باران و .... از جمله سریال های نوستالژیک دهه 60 هستند که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم.

سریال گل پامچال

گل پامچال یکی از نوستالژیک ترین سریال هایی است که به کارگردانی محمدعلی طالبی سال 70 روی آنتن شبکه یک سیما رفت و به یکی از محبوب ترین سریال های دهه 70 تبدیل شد.

گل پامچال روایتگر داستان زندگی دختری به نام لیلا است که بعد از بمباران خانه و از دست دادن خانواده اش در جنوب برای یافتن خواهرش راهی شمال میشود و به یک خانواده پناه میبرد. فاطمه معتمدآریا ،ستاره جعفری، مرحوم داوود رشیدی، کیومرث ملک مطیعی، رضا بابک ، تانیا جوهری، محمود بصیری،پروین سلیمانی ،مهری مهرنیا ،روح الله مفیدی، نیره فراهانی،بهزاد رحیم خانی،رحمان باقریان،شاهرخ نورمحمدی،فاطمه طاهری و ... در سریال گل پامچال به ایفای نقش می پردازند.

سریال گل پامچال

سریال روزی روزگاری

سریال روزی روزگاری ساخته امرالله احمدجو یکی دیگر از نوستالژیک ترین سریال های دهه 70 است که سال 1370 از شبکه یک سیما پخش شد و مورد استقبال زیادی از سوی مخاطبان قرار گرفت. بسیاری از پدر و مادرهای امروز با شنیدن نام خاله لیلا و مرادبیگ یاد سریال خاطره انگیز روزی روزگاری برایشان زنده میشود.

روزی روزگاری داستان مرادبیگ راهزنی است که توسط یک گروه راهزن دیگر زخمی میشود و توسط یک خانواده روستایی به روستا برده میشود و آنجا علاوه بر ترمیم زخم ها ، ویژگی های درونی اش هم تغییر میکند و به انسان صالحی تبدیل میشود.

خسرو شکیبایی ،محمود پاک نیت ،ژاله علو،جمشید لایق ،محمد فیلی ،حسین پناهی ،شهره سلطانی، محمود جعفری ،گوهر خیراندیش،پرویز پورحسینی ،جمشید اسماعیل خانی، بهروز مسروری، منوچهر حامدی،صدرالدین حجازی، امیر وطن زاد ،ایمان ساجدی ،مهدی وثوقی راد،محمدرضا حقگو ،پرویز شاهین خو ،حسین خانی بیک ،عبدالله محمدی ،آتش تقی پور ،فاضل اجبوری ،انوشیروان ارجمند و.... بازیگران سریال روزی روزگاری را تشکیل میدهند.

خسرو شکیبایی

سریال همسران

سریال همسران یکی دیگر از سریال های نوستالژیک دهه 70 است که سال 73 روی آنتن شبکه دو سیما رفت و به یکی از پربیننده ترین سریال های دهه 70 تبدیل شد.

این سریال داستان دو زوج بود است که در یک آپارتمان زندگی میکنند و رابطه صمیمی با هم دارند و هربار با ماجراهای تازه ای روبرو میشوند. فردوس کاویانی در نقش کمال ، مهرانه مهین ترابی در نقش مهین ، الهام پاوه نژاد در نقش مریم و فرهاد جم در نقش علی دو زوج معروف این سریال را تشکیل میدهند.

بازیگران سریال همسران

سریال در پناه تو

سریال در پناه تو یکی دیگر از آن سریال های محبوب تلویزیون بود که سال 74 از شبکه دو سیما پخش شد و حمید لبخنده کارگردان این سریال توانست مخاطبان زیادی را پای تلویزیون بنشاند.

در پناه تو داستان دختری به نام مریم افشار است که در پی یک انتخاب اشتباه زندگی مشترکش به جدایی می انجامد اما این جدایی سرانجام خوش آشنایی با عشقی حقیقی در زندگی او است.

سعید پورصمیمی،ثریا قاسمی،ایرج راد،آزیتا لاچینی،پری امیرحمزه،حبیب دهقان نسب،پارسا پیروزفر،لعیا زنگنه،رامین پرچمی،حسن جوهرچی،سحر زکریا، رزیتا غفاری، شهرزاد عبدالمجید و... در سریال در پناه تو مقابل دوربین رفتند.

بازیگران سریال در پناه تو

سریال پهلوانان نمی میرند

پهلوانان نمی میرند سریالی به کارگردانی حسن فتحی در سال 76 بود که از شبکه دو سیما پخش شد و با استقبال زیادی از سوی مردم مواجه شد.

پهلوانان نمی میرند داستان چند پهلوان ورزش های باستانی در دوره قاجار بود که یکی پس از دیگری کشته شدند و پیگیری ماجرای قتل آنها داستان سریال را شکل داد.

جمشید مشایخی،فخری خوروش،فریماه فرجامی،مصطفی عبداللهی،عبدالرضا اکبری،کتایون ریاحی،عنایت بخشی،حمید مظفری،علی اوسیوند،هادی مرزبان،حسین خانی بیک،فخرالدین صدیق شریف،ولی الله مؤمنی،آتش تقی پور،حمید مهرآرا،جعفر بزرگی،حمیرا ریاضی،محمد حاتمی،فریبا کامران،جهانگیر فروهر،فاطمه طاهری،رضا فیاضی، صدیقه کیانفر و ... در سریال پهلوانان نمی میرند به ایفای نقش پرداختند.

جمشید مشایخی و فخری خوروش

سریال امام علی (ع)

سریال امام علی به کارگردانی داوود میرباقری سال 75 در شبکه یک سیما روی آنتن رفت و به یکی از ماندگارترین سریال های تاریخ تلویزیون تبدیل شد.

داستان این سریال از اواخر دوره خلافت عثمان آغاز و تا دوران خلافت و زندگی امام علی (ع) را شامل میشد.

بازیگران زیادی در سریال امام علی (ع) به ایفای نقش پرداختند که از میان آنها میتوان به داریوش ارجمند در نقش مالک اشتر ، مهدی فتحی در نقش عمروعاص و علی بن ابی طالب (بدون نشان دادن چهره)، بهزاد فراهانی در نقش معاویه،محمدرضا شریفی نیا در نقش ولید،سیروس گرجستانی در نقش اباقطام اصغر همت در نقش مروان، انوشیروان ارجمند در نقش اشعث ،سعید نیک پور در نقش عمار یاسر،جواد خدادادی در نقش ابوذر غفاری،عنایت بخشی در نقش عبدالله بن وهب،منصور والامقام در نقش زبیر ،منوچهر لاریجانی در نقش طلحه، پرویز پرستویی در نقش محمد بن ابوبکر، ویشکا آسایش در نقش قطام،جمشید مشایخی،داوود رشیدی و ... اشاره کرد.

داریوش ارجمند

سریال روزگار جوانی

سریال روزگار جوانی یکی دیگر از سریال های ماندگار دهه 70 است که به کارگردانی اصغر توسلی و شاپور قریب در دو فصل در سال 77 و 78 روی آنتن شبکه پنج سیما رفت.

روزگار جوانی داستان چند جوان دانشجو است که با هم در یک خانه زندگی میکنند و هربار با ماجرایی تازه مواجه میشوند. کیهان ملکی ، امین حیایی ، نصرالله رادش ، مهدی صبایی ، بهزاد خداویسی بازیگران اصلی این سریال نوستالژیک را تشکیل میدهند.

بازیگران سریال روزگار جوانی

سریال در قلب من

حمید لبخنده کارگردانی که تجربه موفقی چون سریال در پناه تو را در کارنامه هنری اش داشت بار دیگر با سریال در قلب من اثر ماندگاری را خلق کرد که توانست مخاطبان زیادی را پای تلویزیون میخکوب کند.

در قلب من داستان دلدادگی دو دختر و پسر از خانواده ای با اختلاف طبقاتی است که با بازی بازیگرانی چون حمیده خیرآبادی، ثریا قاسمی، ایرج راد، فریده صابری، پارسا پیروزفر، لعیا زنگنه، پویا امینی، علیرضا خطیبی، رزیتا غفاری، علی دهکردی، عنایت الله شفیعی ، امید شایان و جعفر بزرگی ماندگار شد.

حمیده خیرآبادی و لعیا زنگنه

سریال آژانس دوستی

آژانس دوستی یکی دیگر از سریال های نوستالژیک دهه 70 است که سال 78 از شبکه یک سیما پخش شد و به یکی از محبوب ترین سریال های تلویزیون تبدیل شد.

آژانس دوستی روایتگر داستان در یک آژانس مسافربری است که هر روز با ماجراهای تازه ای روبرو میشود و عشق و همدلی اعضای آژانس یکی از نکات مهم این سریال است.

بازیگران نام آشنایی چون حسین پناهی، اسماعیل داورفر، فردوس کاویانی، اصغر همت، پژمان بازغی، سحر جعفری جوزانی، علی نصیریان، آهو خردمند،آتش تقی پور در سریال آژانس دوستی ایفای نقش کرده اند.

سریال آژانس دوستی

سریال کت جادویی

کت جادویی سریالی به کارگردانی محمدحسین لطیفی است که سال 77 و 78 از شبکه سه سیما پخش شد و یکی از سریال های ماندگار دهه 70 در تلویزیون است.

کت جادویی همان گونه که از نامش پیداست داستان یک کت جادویی است که جیب هایش همیشه پر پول است و آقای اسکویی رئیس شرکت ساختمانی آن را به عماد کارمند جوان شرکتش میدهد و همین موضوع آغاز داستان پرماجرای این سریال است.

رامبد جوان، مهدی فقیه، ساحره متین، مرحومه نیکو خردمند، بهزاد فراهانی، پروانه احمدی، فخری خوروش، آتنه فقیه نصیری، محسن قاضی مرادی و جمشید اسماعیل خانی در سریال کت جادویی ایفای نقش کردند.

رامبد جوان و نیکو خردمند

سریال دختران

دختران یکی دیگر از سریال های نوستالژیک تلویزیون بود که سال 79 از شبکه پنج سیما پخش شد و با استقبال ویژه ای از سوی مردم مواجه شد.

سریال دختران داستان مشکلات چند دانشجوی دختر است که در یک خانه با هم زندگی میکنند و هر کدام مشکلات خاص خودشان را دارند.

آتنه فقیه نصیری، حمیرا ریاضی، سحر ولد بیگی، افسون افشار ، فرهاد مهادیان ، علی آذرنوش، زهرا امیر حسینی و یکتا اصغرزاده بازیگرانی هستند که در سریال دختران ایفای نقش کرده اند.

سریال دختران

سریال پس از باران

یکی دیگر از سریال های ماندگار تلویزیون در دهه 70 سریال پس از باران است که به کارگردانی سعید سلطانی در اواخر این دهه یعنی سال 79 روی آنتن شبکه سه سیما رفت.

بسیاری از مخاطبان تلویزیون سریال پس از باران و گریه های شهربانو شخصیت محبوب این سریال را به خوبی به خاطر دارند. سریال پس از باران درباره زندگی یک ارباب شمالی است که به خاطر بچه دارنشدن همسر اولش، دختری از طبقه رعیت را به عقد خود درمی آورد و همین آغاز ماجرایی که بسیاری از بیننده ها را پای تلویزیون میخکوب کرد.

محمود پاک نیت ، کتایون ریاحی ، مرجان محتشم ، شهاب حسینی ، جهانگیر الماسی ، بهزاد فراهانی ، ثریا قاسمی ، صبا کمالی ، رحیم نوروزی ، امیر آتشانی ، جمیله شیخی و کیومرث ملک مطیعی در این سریال به ایفای نقش پرداخته اند.

کتایون ریاحی و مهوش صبرکن

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو