بررسی مشخصات فنی گوشی وان پلاس ۷

بررسی مشخصات فنی گوشی وان پلاس ۷


منبع: آرگا

110

1398/8/17

17:42


شرکت وان پلاس یک کمپانی نوپای چینی است که توانسته خیلی زود جایگاه خوبی در بین تولید کنندگان تلفن همراه پیدا کند. گوشی وان پلاس ۷ از این کمپانی طراحی جذابی داشته و از آخرین نسخه پردازنده اسنپ دراگون بهره برده است.

   شرکت وان پلاس یک کمپانی نوپای چینی است که به رقابت با شرکت اپل برخواسته است و عملکردی دقیقا مشابه اپل دارد. این شرکت بیشتر به کیفیت گوشی توجه دارد تا کمییت آن. خط تولید وان پلاس اکنون به وان پلاس ۷ رسیده است. این شرکت در هر محصول جدید خود قابلیتی جدید قرار می دهد تا مشتری را در مشت خود نگه دارد.

بررسی گوشی وان پلاس ۷

در این مقاله کاملترین و گرانترین گوشی چینی را به شما معرفی خواهیم کرد. این گوشی وان پلاس ۷ از شرکت وان پلاس است که پنج سال از رو نمایی اولین محصولش می گذرد. وان پلاس بار دیگر اعجوبه ای تولید کرده است که حس لوکس بودن را کاملا به شما انتقال می دهد.

خصوصیات موبایل وان پلاس ۷

طراحی ظاهری و نمایشگر گوشی

این گوشی از نظر طراحی تقریبا کامل بوده و تمام انتظارات را برآورده می کند. و تنها مدلی است که کمی از گلکسی s10 plas بلند تر است. وان پلاس ۷ پرو  در دو رنگ خاکستری براق آینه ای و آبی مات ارائه شده است و قرار است در رنگ براق طلایی نیز طراحی شود. ولی گوشی وان پلاس ۷ در دو رنگ خاکستری و قرمز تولید شده است. این گوشی هندزفری Bullet Wirelees 2 earbuds را ارتقا داده و فاقد پورت هدفون ۳.۵ میلی متری است.

نقد و بررسی موبایل وان پلاس ۷

حاشیه های دور نمایشگر بسیار کوچک بوده بخصوص حاشیه های پایینی در مقایسه با اسمارت فون های دیگر باریک تر است. در قسمت بالایی نمایشگر notch کوچکی به شکل V طراحی شده که محل قرار گیری دوربین سلفی است. سنسور اثر انگشت در زیر نمایشگر قرار گرفته که خیلی سریع عمل می کند. در قسمت پشتی گوشی دوربین و نوشته ها در یک راستا در وسط قاب قرار دارند. وان پلاس ۷ ابعاد ۱۵۷.۷*۷۴.۸*۸.۲ میلیمتر داشته و وزنی معادل ۱۸۲ گرم دارد. جنس گوشی شیشه ایست که به همراه فریم آلومینیومی و لبه های گرد کاملا جذاب و خوش دست است. در لبه ی این گوشی یک قسمت برای ساسلنت کردن گوشی تستفاده شده است. دکمه های پاور و صدا نیز دز جای همیشگی خود قرار دارند. همچنین این گوشی اسپیکر های استریو با صدای دالبی اتموس دارد که کیفیت صدا را به خوبی نشان می دهد. در این گوشی پنل ۶.۴۱ اینچی AMOLED با رزولوشن ۱۰۸۰* ۲۳۴۰ پیکسلی قرار گرفته است که تراکم پیکسل در آن ۴۰۲ ppi است. نسبت تصویر ۱۹.۵:۹ و نسبت صفحه نمایش به بدنه ۸۵.۵ درصد است. نمایشگر این گوشی دقیق و شارپ بوده که رنگ مشکی را خیلی دقیق و عمیق نشان می دهد. بالاترین حد روشنایی این نمایشگر ۷ برابر با ۶۵۰ نیت می باشد. دیگر ویژگی نمایشگر این گوشی محافظ گوریلا گلس و قابلیت لمس همزمان ده نقطه بر روی آن است.

بررسی گوشی وان پلاس ۷

مشخصات سخت افزار و نرم افزار گوشی

سیستم عامل اندروید ۹ در این گوشی استفاده شده است که ممکن است در آینده اندروید Q نیز دریافت کند. رابط کاربری جذاب ۹.۵ OXYGEN OS این گوشی را خاص و منحصر به فرد کرده است. در نسخه جدید OXYGEN OS قابلیت جدید Zen mode به کاربر اجازه می دهد تا گوشی خود را به مدت ۲۰ دقیقه timeout کند همچنین قابلیت screen recording به کابر کمک کرده تا از فعالیت های صورت گرفته بر روی اسمارت فون خود ویدئو تهیه کند.

خصوصیات گوشی وان پلاس ۷

وان پلاس ۷ از نظر سخت افزاری حاوی یک چیپست Snapdragon 855 قوی است که این گوشی را همرده سریعترین و قدرتمندترین گوشی های جهان قرار می دهد. پرداشگر گرافیکی بکار رفته در این گوشی Adreon 640 است که برای اجرای هر نوع بازی مناسب است. حافظه این گوشی در دو نوع : ۶ گیگ رم با ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی و ۸ گیگ رم با ۲۵۶ گیگ حافظه داخلی در دسترس است. این گوشی درگاهی برای حافظه جانبی ندارد. این گوشی دو سیمکارته است که هر دو سیم کارت توان استفاده از ۴.۵G را دارند.
وان پلاس ۷ از وای فای نسل پنجم، بلوتوث ۵، USB3.1 با کانتور دو طرفه ی Type-C و NFC بهره برده است. ولی همانطور که گفته شد جک هدفون ۳.۵ میلیمتر ندارد. در قسمت سنسورها نیز به چراغ ناتیفیکیشن، سنسور مجاورت و نور، قطب نما، ژیزوسکوب و شتاب سنج می توان اشاره کرد.

دوربین

دوربین ۴۸ مگاپیکسلی IMX586 به همراه سنسور تشخیص عمق ۵ مگاپیکسلی برای افکت های بوکه  در تصاویر پرتره در قسمت پشت گوشی تعبیه شده است. دوربین سلفی این گوشی ۱۶ مگا پیکسلی عریض است که مشابه دوربین جلو وان پلاس ۶T بوده است.

بررسی موبایل وان پلاس ۷

عملکرد باطری

باطری به کار رفته در این گوشی ۳۷۰۰ میلی آمپر ساعتی است که نسبتا عملکرد خوبی دارد. در حالت استفاده سبک از گوشی ۳ تا ۴ روز و در صورت استفاده سنگین ۸تا ۹ ساعت شارژ خواهید داشت. همچنین ۶ تا ۷ روز حالت استند بای و ۲۵ ساعت مکالمه بی وقفه را دارد. باتری وان پلاس ۷ از تکنولوژی شارژ سزیع ۲۰ وات بهره برده است، ولی شارژ وایرلس ندارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو