تقدیر از دولت بخاطر کاهش تعهدات برجامی

منبع: برترین ها

39

1398/8/17

18:10


ائمه جمعه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه به مسائل مختلفی از زلزله آذربایجان تا گام چهارم تعهدات برجام اشاره کردند، البته افرادی مانند امام جمعه تبریز توصیه‌هایی زیست محیطی‌ نیز مطرح کرد.

خبرآنلاین: ائمه جمعه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه به مسائل مختلفی از زلزله آذربایجان تا گام چهارم تعهدات برجام اشاره کردند، البته افرادی مانند امام جمعه تبریز توصیه‌هایی زیست محیطی‌ نیز مطرح کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم ظهر امروز جمعه در خطبه‌های نماز جمعه تبریز گفت: از مصادیق تقوای الهی تقویت روحی است، انسان باید روح خود را به‌قدری تقویت کند تا تقوا به‌صورت ملکه دربیاید و از آلودگی‌ها حفظ شود.

به نوشته مهر، امام جمعه تبریز گفت: امام حسن عسکری در تبیین راهبردهای اساسی برای مسلمانان توصیه می‌کنند که میان اهل سنت نماز بخوانید، از مریض‌های اهل سنت عیادت کنید و در تشییع‌جنازه‌های آن‌ها شرکت کنید.

آل هاشم با اشاره به زلزله بامداد امروز در میانه گفت: به خانواده‌های قربانیان زلزله آذربایجان شرقی تسلیت عرض می‌کنم، در روستاهای میانه مخصوصاً روستای ورنکش که چند نفر از هم‌وطنان جان خود را از دست دادند و در سراب حیوانات تلف شدند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس باید انتقادپذیر باشند، گفت: فردی که هیچ توجهی به انتقادات و پیشنهادها نداشته باشد صلاحیت نمایندگی ندارد.

حجت‌الاسلام آل هاشم توصیه‌ای محیط زیستی هم داشت و گفت: شرکت نیروی برق قبض‌های کاغذی را حذف کرده‌اند تا با کاهش مصرف کاغذ و افزایش خدمات غیرحضوری، کمکی به محیط زیست شود، در این رابطه لازم است مردم همکاری داشته باشند.

تقدیر از گام چهارم کاهش تعهدات برجام

امام جمعه قم ضمن گرامیداشت یاد شهدای هسته ای و ارج نهادن به تلاش‌های دانشمندان هسته‌ای گفت: از دولت و سازمان انرژی هسته‌ای در برداشتن گام چهارم کاهش تعهدات در برجام تقدیر می‌کنیم.

تقدیر از دولت بخاطر کاهش تعهدات برجامی

بنا بر گزارش فارس، آیت‌الله سعیدی با اشاره به حادثه زلزله در آذربایجان شرقی، کشته شدن تعداد هموطنان در این حادثه را تسلیت گفت و خواستار رسیدگی به زلزله زدگان شد و بر همراهی مردم در این مسیر تاکید کرد.

مذاکره نتیجه بخش نیست

امام جمعه کرمان نیز درخطبه های نماز جمعه این شهر با بیان این مطلب که پرده های تعصب ها، ملی گرایی ها موجب غفلت از عالم آخرت می شود، بیان داشت: لجاجت اجازه نمی دهد به حق پاسخ مثبت بدهد اما خداوند در قیامت همه پرده ها را کنار می زند، آن روز همه می فهمیم همه مقام های دنیوی مثمر ثمر نبوده است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه افرادی در این دنیا زندگی می کنند اما روح آنها همه ملکوتی نیست، ادامه داد: حضرت علی (ع)می فرماید «برخی ها در این دنیا زندگی می کنند اما روح شان وابسته به عالم ملکوت است»

به نوشته مهر، او گفت: در کشور دو نگاه وجود داشت که یکی معتقد به عدم مذاکره و دیگر معتقد به مذاکره بود اما در حال حاضر همگی اعتقاد دارند که مذاکره نتیجه بخش نیست.

نماینده وی فقیه در استان کرمان با بیان این مطلب که امروزه گام چهارم را با قاطعیت برداشتیم، ادامه داد: مطمئن باشید جمهوری اسلامی در همه حوزه ها مقاومت می کند و هزینه ها را می پذیرد.

هزینه سازش با آمریکا بسیار بیشتر از مقاومت است

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر کرمان که در مصلی بزرگ امام علی(ع) برگزار شد با اشاره به اینکه آمریکا فسادهای زیادی در طول تاریخ دارد و نیاز است در مجامع علمی این خوی استکباری آمریکا که شیطنت و استسمار و بدعهدی و چپاول است بررسی شود بیان کرد: در طول دوران حیات جریان پلید استکبار با هر کسی مذاکره کرده است انتهای آن خیانت، تهدید، تحریم و چپاول بوده است.

بنا بر گزارش تسنیم، وی با بیان اینکه آمریکا حتی به هم‌پیمانان خود رحم نمی‌کند و در منطقه می‌بینیم چگونه کشورهایی که به ظاهر با آمریکا دوست بودند عاقبتشان چه شده است گفت: غارتگری و استسمار حاصل دوستی با آمریکا بوده است و در زمان طاغوت در ایران شاهد این چپاولگری آمریکا در کشور بوده‌ایم.

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه رئیس جمهور آمریکا با صراحت می‌گوید که ما برتر هستیم تصریح کرد: آمریکا با هر کشوری که با آنها همکاری نکرد توطئه و نفوذ و جنگ را در برنامه می‌گذارند.

وی با بیان اینکه استکبار تمام عالم را برای خود می‌خواهد و دست‌بردار نیست گفت: تاریخ پیش روی ما است و اگر تاریخ را بررسی و مطالعه کنیم می‌بینیم محصول مذاکره کوبا با آمریکا فقط چند عکس است.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه غیرت دینی ما را در زمان شاه مورد هجمه خود قرار داده بودند و شاه ایران هیچ تصمیمی از خودش نبود افزود: بعد از انقلاب جنگ تحمیلی را بر ما وارد کردند و بدترین تحریم‌ها را لایه به لایه بر کشور ایجاد کردند.

وی با بیان اینکه در مذاکرات برجام ماه‌ها وقت کشور را گرفتند و تعهداتی را امضا کردند و به‌راحتی زیر همه چیز زدند گفت: اروپایی‌ها نیز در حد شعار در برجام هستند اما در عمل هیچ تعهدی را پایبند نیستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه اروپایی‌ها فقط می‌خواهند کشور ما را معطل نگه دارند افزود: امروز تمام کشور ما متوجه توطئه آمریکا و اروپا شده است و باید هوشیارانه عمل کنیم.

وی با بیان اینکه اساتید دانشگاهی باید مصادیق خیانت آمریکا را بگویند و واقعیت این خوی استکباری را بگویند گفت: جمهوری اسلامی با قدرت و شجاعت راه خود را ادامه می‌دهد چرا که هزینه سازش بسیار بالاتر از هزینه مقاومت است و در مقاومت خیلی چیزها به دست خواهیم آورد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو