به گزارش وبسایت کول دانلود ، این روز ها بازار فیلم های قاچاق و لورفته از پرده سینماها بسیار داغ است و این بار قرعه به نام فیلم سرخ پوست افتاده است که طعمه سایت ها و کانال های مخرب حهت دانلود غیرقانونی و غیرمجاز شده است.

نسخه قاچاق فیلم سرخ پوست

 

سرخ پوست اولین نبوده، آخرین هم نیست؟

در همین تابستان امسال بود که فیلم های بسیار مطرح و پرفروشی همچون تگزاس 2، مارموز، شبی که ماه کامل شد ، رحمان 1400 و متری شیش و نیم سر از بازار قاچاق در آورده بودند. در این بین نیز متاسفانه گروهی از آدم های سودجو و خودخواه، سایت ها و کانال های تلگرامی بسیاری، این فیلم ها را برای دانلود غیرمجاز و قاچاق بارگذاری کرده بودند. عملی بسیار تاسف بار رقت انگیز.

در سال های گذشته هم فیلم های محبوبی مانند فروشنده، گشت 2 و... همین سرنوشت را داشته اند. بیشتر این فیلم ها از روی پرده و با گوشی معمولی ضبط شده اند. در حالتی که حتی برخی از صندلی های سالن هم در تصویر دیده می شوند، کیفیت بسیار پایین صدا نیز مشخصه دیگر این گونه فیلم ها می باشد.

البته در برخی موارد مانند فروشنده نیز نسخه با کیفیت با تگ "اصلاحیه و بازبینی وزارت ارشاد" به بیرون درز کرده بود. ولی سوالی که پیش می آید، چرا باید این گونه فیلم های مشهور که هر کدام هزینه های چندین میلیارد تومانی پشت آن ها خوابیده است سر از بازار غیرمجاز در بیاورد و باعث ضرر و زیان های فراوان به سازندگان و سرمایه گذاران آن بشود؟ امروزه قاچاق آثار فرهنگی اسیب های بعضا جبران ناپذیری را بر پیکره این بخش از اصحاب رسانه وارد کرده است.  

 

دلایل قاچاق فیلم ها چیست؟

در این بین می توان 3 دلیل را ذکر کرد:

1- دلیلی که کاربران و علاقمندان به فیلم و سینما همواره عنوان می کنند، مسیر بسیار طولانی چرخه ساخت یک فیلم و در واقع اکران فیلم تا پخش در شبکه نمایش خانگی می باشد. این زمان برای بسیاری از فیلم ها 6 ماه و 1سال و حتی تا 2 سال هم بوده است در مواردی. چیزی که در کشورهای خارجی اصلا به این شکل نیست. از همان زمان ساخت فیلم، تاریخ اکران و سپس تاریخ پخش الکترونیکی آن از پیش مشخص شده است و در زمان کوتاهی هم این اتفاق می افتد.

گرچه باید شرایط و معذوریت های کمپانی های پخش فیلم در ایران را هم در نظر گرفت. مسایلی مانند دشوار بودن دریافت پروانه پخش، اصلاحیه ها و ممیزی ها، تکثیر دی وی دی و... به هر حال امیدواریم که در آینده شاهد پخش زودتر فیلم ها در بازار نمایش خانگی باشیم. فیلم ها معمولا بین 7 هفته تا 2ماه در چرخه اکران قرار می گیرند و علاقمندان انتظار دارند که پس از طی این دوره 3ماهه، فیلم های محبوبشان را در بازار هم بتوانند خریداری کنند.

2- دلیل دیگر عدم نظارت درست بر مراجعی می تواند باشد که نسخه هایی از فیلم را چه در زمان اکران در سینما و چه پس از آن در اختیار دارند. باید نهاد های نظارتی بالا دست آن ها قرار بگیرند که مانع از در فیلم ها شود. (به مثال فیلم فروشنده و... دقت کنید)  

3- و دلیل آخر و در واقع راهکار آخر هم می تواند تشدید سخت گیری های بیشتر در سینماها و کنترل تماشاچی ها و ممنوعیت شدید تر در راستای عدم فیلمبرداری در سالن ها و پردیس های سینمایی باشد. گرچه در همین زمان کنونی هم محدودیت ها و ممنوعیت های بسیاری وجود دارد. نگارنده بارها با این موضوع از نزدیک روبرو شده است و قصد ما این نیست که زحمات کسانی که در این صنف هستند را نادیده بگیریم. ولی به هر حال وقت یک فیلمی از پرده سینما قاچاق می شود، نشان بر این است که عده ای (و نه همه) در این بین قصور کرده اند و مسلما باید به این مسایل رسیدگی شود.

 

دانلود نسخه قاچاق فیلم سرخ پوست

 

درباره فیلم سرخ پوست چه چیزهایی باید بدانیم؟

«سرخ پوست» فیلمی از نیما جاویدی، اکران شده از 16 خرداد 98، فروش بسیار خوب 15 میلیاردی را در سینماهای کشور تجربه کرد. پس از این ها درگیر اکران های خارج از کشور بود که به یک باره پخش نسخه قاچاق آن همگان را شوکه کرد. این فیلم شرکت در فستیوال های لندن و سایوپایولو را در کارنامه داشت و در جدیدترین افتخار جهانی که تجربه کرد نیز به جشنواره سالونیکا در یونان می رود. جشنواره جهانی و معروف فیلم سالونیکا از از تاریخ 9 تا 19 آبان در یونان در حال برگزاری ست.

سرخ پوست را در حالی هنرپیشه های نام آشنایی همچو نوید محمدزاده، پریناز ایزدیار، آتیلا پسیانی، ستاره پسیانی، حبیب رضایی و مانی حقیقی همراهی کرده اند که در زمان قدیم (پیش از انقلاب) روایت می شود. سال 1346 یک زندان قدیمی در جنوب به دلیل مجاورت با فرودگاهِ در حال توسعه شهر در حال تخلیه است. سرگرد نعمت جاهد (نوید محمدزاده)، رییس زندان به همراه مامورانش در حال انتقال زندانیان به زندان جدیدند که متوجه می شوند یکی از زندانیان در زندان جدید نیست…

همچنین این فیلم برای نخستین بار در جشنواره فیلم فجر 97 به نمایش درآمد و با نامزدی در ۸ رشته، توانست سیمرغ بلورین جایزه ویژه هیات داوران را به خود اختصاص دهد.

 

فیلم سرخ پوست در شبکه نمایش خانگی 

کنون با پخش نسخه غیرمجاز و قاچاق فیلم باید دید که دست اندرکاران آن منتظر می شوند تا فیلم پرروسه معمول خود را برای پخش در شبکه نمایش خانگی طی کند؟ فرضیه ای که بسیار بعید به نظر می رسد. در حالت دوم باید شاهد تسریع این روند و دریافت شتاب زده مجوزها و سایر هماهنگی ها باشیم.

 

نخستین واکنش کارگردان به قاچاق فیلم سرخ‌ پوست :

نگذاریم بالا رفتن از دیوار سینما عادی شود!!

دانلود فیلم سرخ پوست

نیما جاویدی کارگردان سرخ پوست: صفحات مجازی پر شده از نسخه غیرقانونی و بی کیفیت فیلم سرخ پوست که از روی پرده برداشته شده متاسفانه برخورد با سارقین و قاچاقچیان فیلم های سینمایی در فضای مجازی به هیچ وجه قاطعانه و جدی نیست و دزدان با وقاحت و خیال راحت حالا دیگر فیلم ها را از روی پرده سینما! می دزدند و انگار نه انگار

نگذاریم این دزدی و بالا رفتن از دیوار سینما تبدیل به امری عادی شود. باور کنید کار به جایی رسیده که بیم تجری می رود و امنیت و آرامش صاحبان فیلمها مختل شده است.

به نمایندگی از طرف بیش از 100یکصد نفر از عوامل و دست اندرکاران فیلم سینمایی سرخ پوست که ماحصل تلاش شبانه روزی شان در روز روشن به یغما رفته از متولیان محترم برقراری امنیت در این حوزه می خواهم یک بار برای همیشه با برخورد قاطع و سریع خود ضمن برقراری آرامش به این اوضاع خاتمه دهند که دیگر دزدان مال مردم انکنند چنین بی پروا و گستاخانه در روز روشن اموالمان را به تاراج ببرند.

در ادامه اطمینان دارم مخاطبان فهیم فیلم های سینمای ایران حتی اگر فرصت دیدن این فیلم بر روی پرده سینما را پیدا نکرده باشند به احترام خودشان هم که شده حاضر به دیدن نسخه بی کیفیت و پرده ای فیلم نخواهند شد. نسخه با کیفیت فیلم برای مخاطبین عزیز به زودی در شبکه نمایش خانگی عرضه خواهد شد.

 

دانلود فیلم چهار 4 انگشت

پیوند مرتبط: دریافت نسخه مجاز و قانونی جدیدترین اثر شبکه نمایش خانگی:

دانلود فیلم چهار انگشت

(کول دانلود همواره حامی و پشتیبان محصولات نمایش خانگی و حق رایت و کپی برداری آن ها می باشد)