مهاجرانی: حاتمی‌کیا اگر چنین گفته، دروغ است!

منبع: برترین ها

53

1398/8/18

02:20


مهدی خرم دل، خبرنگار، با انتشار فیلمی از اظهارات ابراهیم حاتمی کیا، کارگردان فیلم آژانس شیشه ای، در شبکه های اجتماعی نوشت: «وقتی عطاءالله مهاجرانی وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیران زیرمجموعه‌اش به فیلمنامه آژانس شیشه‌ای پروانه ساخت ندادند و حتی آقای مهاجرانی به حاتمی کیا توصیه کرده بود فیلمنامه را معدوم کند، حاتمی کیا سراغ بیت رهبری رفت.

خبرگزاری  صبا: مهدی خرم دل، خبرنگار، با انتشار فیلمی از اظهارات ابراهیم حاتمی کیا، کارگردان فیلم آژانس شیشه ای، در شبکه های اجتماعی نوشت: «وقتی عطاءالله مهاجرانی وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیران زیرمجموعه‌اش به فیلمنامه آژانس شیشه‌ای پروانه ساخت ندادند و حتی آقای مهاجرانی به حاتمی کیا توصیه کرده بود فیلمنامه را معدوم کند، حاتمی کیا سراغ بیت رهبری رفت.

رهبری ضمن تایید فیلمنامه درباره فینالش نوشت:«اگر همه درها بسته شود، در دفتر رهبری که بسته نمی‌شود» بدین ترتیب پس از بنز اطلاعات، هلی کوپتر رهبری می‌آید. حاتمی کیا می‌گوید نامه درون فیلم که در سکانس پایانی به سلحشور با بازی رضا کیانیان می‌دهند، همان نامه رهبری بوده».

این ادعا، با واکنش سیدعطاالله مهاجرانی، وزیر ارشاد در آن زمان، مواجه شد.مهاجرانی : این روایت و داوری شما، که اینجانب به آژانس شیشه ای مجوز نداده ام و فیلم به سفارش دفتر رهبری ساخته شده است. مطلقًا دروغ است. حتما به اشتباه افتاده اید یا از بی اطلاعی شما، سوء استفاده شده است. اینجانب وقتی معاون رئیس جمهور بودم، در جریان فیلم بودم.»

خرم دل هم نوشت: «آقای مهاجرانی این عین روایت آقای حاتمی کیا در1387است: «فیلمنامه را به عطاءالله مهاجرانی معاون حقوقی رئیس جمهوری دادم بخواند.او پس از خواندن از من خواست تمام نسخه‌های آن را از بین ببرم، چون معتقد بود چنین داستانی می‌تواند خطرساز باشد.»یعنی ایشان دروغ گفته؟!»

مهاجرانی هم پاسخ داد: «بله ایشان دروغ گفته اند، اگر چنین گفته اند. من به ایشان توصیه کردم به دلیل حساسیت موضوع فیلمنامه ، فیلمنامه را این سو و آنسو نفرستد تا فیلم ساخته شود. وقتی هم وزارت ارشاد رفتم فیلم را به عنوان فیلم برگزیده در جشنواره فجر سال ١٣٧٦ نمایش دادیم.»

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو