کالری زیتون؛ ۱۰۰ گرم زیتون چقدر کالری دارد؟

منبع: ستاره

249

1398/8/18

03:36


کالری زیتون سبز در هر ۱۰۰ گرم ۷۸ کالری است. ۱۰۰ گرم زیتون سیاه ۸۱ کالری دارد و هر ۱۰۰ گرم از زیتون پرورده و زیتون شور حاوی ۲۰۰ و ۱۳۲ کالری است. زیتون تازه کمتر چاق کننده است و توصیه می‌شود که زیتون را همیشه تازه و بدون افزودنی مصرف کنید.

کالری زیتون


ستاره | سرویس سلامت - وقتی پای زیتون به میان می‌آید، کمتر کسی به کالری آن توجه می‌کند. چرا که زیتون طعم و عطری جذاب دارد و مصرف آن به همراه غذا بسیار خوشایند است. کالری زیتون خیلی کم نیست؛ بنابراین زیاده روی در مصرف آن می‌تواند چاقی را به دنبال داشته باشد. زیتون در رنگ‌ها و طعم‌های مختلف وجود دارد. بعضی‌ها زیتون سبز را دوست دارند و بعضی دیگر از زیتون پرورده، زیتون شور یا زیتون سیاه خوششان می‌آید. در هر صورت، از زیتون تازه تا روغن زیتون و ترشی زیتون را می‌توانید برای بهره‌مندی از خواص این ماده غذایی مصرف کنید. در ادامه کالری انواع زیتون و خواص و مضرات آن را آورده‌ایم.

زیتون سبز چند کالری دارد؟

هر ۱۰۰ گرم زیتون سبز حاوی ۷۸ کالری است.
ارزش غذایی زیتون سبز
مقدار ۱۰۰ گرم
کالری ۷۸
پروتئین ۱.۰۴ گرم
چربی کل ۱۳.۲۲ گرم
کربوهیدرات ۴.۰۲ گرم
فیبر ۳.۱ گرم
شکر ۰.۸۴ گرم
کلسیم ۴۶ میلی گرم
آهن ۰.۶۶ میلی گرم
منیزیوم ۱۰ میلی گرم
فسفر ۶ میلی گرم
پتاسیم ۶۸ میلی گرم
سدیم ۱۳۴۰ میلی گرم
زینک ۰.۰۶ میلی گرم
مس ۰.۱۱ میلی گرم
سلنیوم ۰.۸ میلی گرم
ویتامین C ۱۱.۹ میلی گرم
تیامین ۰.۰۲ میلی گرم
ریبوفلاوین ۰.۰۱۴ میلی گرم
نیاسین ۰.۲۹ میلی گرم
ویتامین B۶ ۰.۰۵۷ میلی گرم
کولین ۳ میلی گرم
ویتامین A ۳۶ میلی گرم
بتاکاروتن ۴۰۵ میلی گرم
ویتامین E ۳.۳۷ میلی گرم
ویتامین K ۲.۴ میلی گرم
اسیدهای چرب ۱.۷۵۱ میلی گرم


زیتون سیاه چند کالری دارد؟

هر ۱۰۰ گرم زیتون سیاه حاوی ۸۱ کالری است.
ارزش غذایی زیتون سیاه
مقدار ۱۰۰ گرم
کالری ۸۱.۳ گرم
پروتئین ۰.۸۸ گرم
چربی کل ۹.۵۴ گرم
کربوهیدرات ۶.۰۶ گرم
فیبر ۳ گرم
شکر ۰ گرم 
کلسیم ۹۰ میلی گرم
آهن ۳.۳۱ میلی گرم
منیزیوم ۴ میلی گرم
فسفر ۳ میلی گرم
پتاسیم ۸ میلی گرم
سدیم ۷۳۵ میلی گرم
زینک ۰.۲۲ میلی گرم
مس ۰.۲۴۴ میلی گرم
سلنیوم ۰.۹ میلی گرم
ویتامین C ۱.۱ میلی گرم
تیامین ۰.۰۰۳ میلی گرم
ریبوفلاوین ۰ میلی گرم
نیاسین ۰.۰۳۲ میلی گرم
ویتامین B۶ ۰.۰۱ میلی گرم
کولین ۹.۲ میلی گرم
ویتامین A ۱۹ میلی گرم
بتاکاروتن ۲۲۷ میلی گرم
ویتامین E ۱.۶۵ میلی گرم
ویتامین K ۱.۴ میلی گرم
اسیدهای چرب ۱.۲۶۳ گرم


زیتون شور چند کالری دارد؟

هر ۱۰۰ گرم زیتون شور حاوی ۱۳۲ کالری است.
ارزش غذایی زیتون شور
مقدار ۱۰۰ گرم
کالری ۱۳۲
کربوهیدرات ۳.۹ گرم
چربی کل ۱۲.۳ گرم
پروتئین ۱.۲ گرم
کلسیم ۷۴ میلی گرم
آهن ۱.۶ میلی گرم
فسفر ۱۷.۷۷ میلی گرم
سدیم ۲۴۰۰ میلی گرم
ویتامین A ۰.۰۹ میلی گرم
تیامین ۰.۰۳ میلی گرم
ریبوفلاوین ۰.۰۷ میلی گرم
ویتامین B۶ ۰.۰۲ میلی گرم
ویتامین E ۰ میلی گرم
ویتامین C ۰ میلی گرم


زیتون پرورده چند کالری دارد؟

هر ۱۰۰ گرم زیتون پرورده حاوی ۲۰۰ کالری است.


فواید و خواص زیتون

برای برخورداری از خواص زیتون می‌توانید یکی از فرآورده‌های آن را انتخاب کنید. تفاوتی ندارد که زیتون پرورده را بیشتر می‌پسندید یا زیتون سبز و سیاه را. خوردن زیتون در هر حالتی برای بدن مفید است. در اینجا برخی از مهم‌ترین خاصیت‌هایی که زیتون دارد را آورده‌ایم.

خواص زیتون


۱. سلامت قلب

برای سلامتی قلبتان چه کار‌هایی انجام می‌دهید؟ آیا میدانید که زیتون می‌تواند قلبتان را همیشه صحیح و سالم نگه دارد. زیتون فشارخون را تنظیم می‌کند و سطح کلسترول بد خون را پایین می‌آورد. با مصرف زیتون نگرانی از بابت این که رگ‌های قلبتان مسدود شود نخواهید داشت.
زیتون خطر انسداد رگ‌ها را کاهش می‌دهد و از حملات قلبی پیشگیری می‌کند. با این توصیفات، بهتر است روغن زیتون و زیتون را همیشه مصرف کنید تا عمری طولانی‌تر و بدنی سالم‌تر داشته باشید.

۲. پیشگیری از ابتلا به سرطان

سرطان بیماری سختی است. سرطان به سرعت پیشرفت می‌کند و تومور‌های بدخیم تمام نواحی بدن را می‌گیرند. به همین خاطر است که طول عمر مبتلایان به سرطان کم است. البته سرعت پیشرفت سرطان در نواحی مختلف بدن متفاوت است و برخی مواقع بیمار می‌تواند روند درمان را به خوبی طی کرده و سلامتی‌اش را مجدداً به دست بیاورد.
پیشگیری از بیماری راحت‌تر از درمان آن است. این موضوع برای سرطان هم صدق می‌کند. کسانی که زیتون مصرف می‌کنند در برابر سرطان‌های مختلف مانند سرطان سینه و سرطان روده بیمه هستند. زیتون سرشار از آنتی‌اکسیدان و اسید اولئیک است. با وجود این ترکیبات، رشد تومور‌های سرطانی در بدن غیرممکن می‌شود.

۳. شادابی و جوانی پوست

کمتر کسی پیدا می‌شود که درباره تأثیر زیتون روی پوست و مو نداند. زیتون یک ضد آفتاب طبیعی است. کسانی که زیتون مصرف می‌کنند، کمتر از سایرین دچار آفتاب سوختگی خواهند شد. زیتون برای روشن کردن و جوان‌سازی پوست هم مفید است. اگر می‌خواهید همیشه کم سن به نظر برسید و پوستتان صاف و بدون چروک باشد، از فرآورده‌های زیتون غافل نشوید.

۴. درمان موخوره و رشد مو

موهایتان را کوتاه کرده‌اید و برای همیشه آرزوی داشتن مو‌های بلند به دلتان مانده؟ زیتون این رویای شما را به واقعیت تبدیل می‌کند. زیتون حاوی مقادیر زیادی ویتامین و مواد معدنی است. با مصرف زیتون می‌توانید رشد موهایتان را افزایش دهید.
اگر می‌خواهید سریع‌تر به نتیجه برسید، پیشنهاد می‌کنیم کاملاً موهایتان را با روغن زیتون بپوشانید و پس از چند ساعت آن را بشویید. با چند بار تکرار این کار از رشد موهایتان شگفت زده خواهید شد.
روغن زیتون برای درمان موخوره هم مفید است. موخوره نوک مو‌ها را دوشاخه می‌کند. به گونه‌ای که با نگاه کردن به موهایتان تصور می‌کنید کسی عمداً آن‌ها را سوزانده است. مصرف زیتون نمی‌گذارد که مو‌ها موخوره بگیرند. برای درمان موخوره و خشکی مو‌ها هم می‌توانید روی روغن زیتون حساب کنید. این روغن موهایتان را نرم، لخت و ابریشمی می‌کند.

زیتون چقدر کالری دارد؟


۵. پیشگیری از پوکی استخوان‌

می‌خواهید همیشه استوار قدم بردارید؟ باید مراقب استخوان‌هایتان و سلامتی آن‌ها باشید. چرا که این استخوان‌ها هستند که بدن را پابرجا نگه می‌دارند. زیتون سرشار از کلسیم است. بچه‌ها، خانم‌های باردار و افراد مسن می‌توانند کلسیم مورد نیاز بدنشان را از زیتون بگیرند. اگر می‌خواهید از شر پوکی و شکستگی استخوان‌ها در امان باشید، به شما پیشنهاد می‌کنیم زیتون بخورید.

مضرات زیتون

مصرف زیتون ممکن است با عوارض زیر همراه باشد.
  • بروز واکنش‌های آلرژیک و حساسیت
  •  بروز مشکلات گوارشی مانند اسهال
  • افزایش التهابات بدن
  • بروز حساسیت‌های پوستی
سخن آخر
زیتون یکی از جذاب‌ترین مواد غذایی است. در اغلب سفره‌های ایرانی می‌توان فرآورده‌های زیتون مانند زیتون شور، زیتون تازه یا زیتون پرورده را به عنوان دورچین غذا مشاهده کرد. روغن زیتون از دیگر فرآورده‌های پرکاربرد زیتون است. زیتون تازه کالری کمتری از زیتون شور یا زیتون پرورده دارد. زیتون استخوان‌ها را محکم می‌کند و به طور معجزه‌آسایی شما را جوان نگه می‌دارد. زیتون برای درمان مشکلات گوارشی مفید است و خطر ابتلا به سکته قلبی و مغزی را کاهش می‌دهد.

اگر علاقه‌مند شده‌اید که درباره زیتون و فرآورده‌های آن اطلاعات بیشتری به دست بیاورید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌های کالری روغن زیتون؛ هر قاشق غذاخوری روغن زیتون چقدر کالری دارد؟ و روش‌های نگهداری زیتون پرورده برای طولانی مدت را نیز در ستاره بخوانید.
 
برگرفته از: fdc.nal.usda

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو