جایگاه دندانپزشکی ایران در جهان

63

1398/8/18

05:02


معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، جایگاه رشته دندانپزشکی ایران را در جهان بالاتر رشته پزشکی کشور دانست.

جایگاه دندانپزشکی ایران در جهان

به گزارش بهداشت نیوز:  رضا ملک زاده، در افتتاحیه کنگره ارتودنسی در سالن همایش های پژوهشگاه صنعت نفت، به ارزیابی جایگاه مقالات و تولیدات علمی کشور در دنیا پرداخت و گفت: بر اساس آخرین آمار سال ۲۰۱۸، ایران در تولیدات علمی رتبه ۱۶ دنیا را دارد که البته در استنادات پزشکی رتبه ایران ۲۱ جهان است. 

وی افزود: در بین رشته های پزشکی نیز، داروسازی ایران از بهترین رتبه جهانی برخوردار است و در رده هفتم دنیا قرار دارد. زیرا، ما توانسته تقریبا همه داروها به خصوص داروهای بیوتکنولوژی را با قیمت مناسب تولید کنیم.

ملک زاده با اشاره به رتبه نخست ایران در تولیدات علمی در منطقه، گفت: داروسازی ایران نیز در منطقه رتبه اول را دارد. 

وی به جایگاه رشته دندانپزشکی ایران در جهان و منطقه اشاره کرد و افزود: دندانپزشکی ایران رتبه ۱۴ جهان و دوم منطقه بعد از ترکیه را دارد. 

ملک زاده با عنوان این مطلب که سهم مقالات دندانپزشکی یک درصد از مقالات پزشکی کشور است، ادامه داد: این در حالی است که فقط یک درصد از اعضای هیئت علمی وزارت بهداشت، دندانپزشکان هستند. 

معاون وزیر بهداشت، به وضعیت رشته ارتودنسی در کشور اشاره کرد و گفت: از ۷۰۰ نفر ارتودنتیست در کشور، ۲۰۰ نفر عضو هیئت علمی هستند. 

وی افزود: رشته ارتودنسی ایران در منطقه رتبه سوم را دارد.

در ادامه این مراسم، علی تاجرنیا رئیس جامعه دندانپزشکی ایران، با اشاره به مشکلاتی که جامعه دندانپزشکی کشور با آنها مواجه هستند، گفت: ما تلاش می کنیم در مقابل تبعیض های ناروا به رشته دندانپزشکی مقاومت کنیم.

وی با تاکید بر فعالیت جامعه دندانپزشکی در کشور، تصریح کرد: یکی از انجمن های فعال، انجمن ارتودنسی بوده که همواره در جلسات شورای هماهنگی، حضور فعال داشته است.

تاجرنیا با اشاره به درمان های نوین دندانپزشکی، گفت: اقدامات و همکاری های جامعه دندانپزشکی، باید راه را بر روی دخالت های غیر موجه و غیر معمول که بعضا شاهد آنها هستیم، ببندد.

وی، از رشته ارتودنسی به عنوان یکی از رشته های دندانپزشکی نام برد که باعث ارتقای جایگاه دندانپزشکی در کشور شده است.

رئیس جامعه دندانپزشکی ایران، گفت: در پیگیری مطالبات جامعه دندانپزشکی، با کسی تعارف نداریم و از حقوق صنفی دندانپزشکان کوتاه نخواهیم آمد.

 

منبع: مهر

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو