خطرناک ترین ارتفاعات جهان کدام اند؟

خطرناک ترین ارتفاعات جهان کدام اند؟


منبع: همگردی

294

1398/8/18

12:23


برای بسیاری از افراد ارتفاع و دیدن دنیا از بالای آن چیز جذابی است و همزمان نیز ترسی در دلشان میندازد. این ترس ممکن است برای عده ای انقدر زیاد باشد که به طور کلی ارتفاعات و صعود بر آنها را از زندگیشان حذف کنند. اما برای بسیاری تنها در حد بالا رفتن آدرنالین خون ترس وجود دارد و چه چیز بهتر از تجربه کردن کمی هیجان در زندگی؟ همگردی در این یاداشت برایتان لیستی از خطرناک ترین ارتفاعات جهان تهیه کرده است. مکان هایی که با حضور در آنها می توانید هیجان واقع و فاصله کم انسان تا مرگ را تجربه کنید. اگر شما هم دوست دارید حس حضور در ارتفاعات خطرناک در جهان را تجربه کنید و درباره خطرناک ترین ارتفاع جهان بیشتر بدانید؛ با ما تا انتهای این یاداشت همراه باشید.

خطرناک ترین ارتفاعات جهان: راهرو آسمانی شانگهای (چین)

در برج 88 طبقه "جین مائو" در شانگهای می توانید روی راهروهای شیشه بیرون ساختمان که جدیدا ساخته شده است؛ که در ارتفاع 340 متری بالای شهر قرار دارند راه بروید. این سکو که 1.2 متر عرض دارد هیچ نرده و محافظی ندارد، تنها یک کمربند ایمنی شما را از خاموشی ابدی حفظ می کند. هنوز بلیط ها به طور عمومی به فروش نمی رسند، زیرا ممکن است این مکان خطرناک ترین ارتفاع جهان باشد اما، زمانی که CNN برای برنامه ویژه سفر خود یعنی "In 24 hours" ( در 24 ساعت) از این مکان بازدید کرد، مجری برنامه جیمز ویلیامز روی این سکو راه رفت.

 راهرو آسمانی شانگهای

ارتفاعات خطرناک در جهان: برایتون i360 (انگلیس)

برج 162 متری هواپیمایی بریتانیا i360، که بلندترین برج رصدی متحرک دنیا نیر به حساب می آید؛ در ماه آگوست سال 2016 در برایتون انگلیس افتتاح شد. این برج با نسبت ارتفاع به عرض بیش از 40:1 باریک ترین برج دنیا نیز نحسوب می شود. بازدیدکنندگان در یک ظرف شیشه ای فولادی با طراحی آینده نگرانه به بالای برج می روند و از زاویه دید 360 درجه ای که از شهرک ساحلی تا کانال مانش را پوشش می دهد لذت می برند. این برج توسط معماران شرکت لندنی مارکس برفیلد، همان تیمی که چشم لندن را ساخته؛ بنا شده است.

برایتون i360

برج برایتون i360

خطرناک ترین ارتفاعات جهان: SkySlide (سرسره آسمانی) در Skyspace (فضای آسمانی) لس آنجلس (آمریکا)

از ماه ژوئن سال 2016، بازدیدکنندگان عرشه رصد OUE SkySpace LA در بالای برج بانک آمریکا در لس آنجلس قادر هستند تا از سرسره شیشه ای "اسکای اسلاید" که بیرون ساختمان قرار دارد پایین بیایند و از طبقه هفتادم به طبقه 69 بروند. این لوله که 45 فوت طول و 1.25 اینچ ضخامت دارد در ارتفاع هزار فوتی بالای سکوهای "اسکای واک" آویزان است. این شیشه توانایی مقاومت در برابر طوفان های با سرعت حداکثر 110 مایل بر ساعت را دارد و با پایه های فولادی محکم شده است. برای کسانی که فوبیای ارتفاع دارند این مکان می تواند خطرناک ترین ارتفاع جهان باشد.

سرسره آسمانی

ارتفاعات خطرناک در جهان: راه پله داخشتین به ناکجا آباد (اتریش)

بازدیدکنندگان از راه پله داخشتین به ناکجاآباد ابتدا باید از بلندترین پل اتریش، یعنی پل معلق 100 متری داخشتین که بالای دره ای با عمق 396 متر آویزان است؛ عبور کنند. بعد از این بازدیدکنندگان باید از 14 پله که از صخره پایین می روند و توسط دیوارهای شیشه ای احاطه شده اند عبور کنند. تمام این ساختار ظرف تنها شش ماه ساخته شده و یک شرکت مهندسی متخصص در زمینه ساخت ساختمان در ارتفاع های بلند است روی آن کار کرده است. اگر به اندازه کافی از تماشای مناظر فوق العاده سیر نشده اید، راهرو "داخشتین گلسیر" با کف شیشه ای و مناظری تماشایی از کوهستان های تریگلاو اسلوانی و جنگل های جمهوری چک در همان نزدیکی قرار دارد.

 راه پله داخشتین

خطرناک ترین ارتفاعات جهان: عرشه رصدی برج درخت آسمانی توکیو (ژاپن)

برج درخت آسمانی توکیو بلندترین ساختمان ژاپن است که 634 متر (2080 فوت) ارتفاع دارد. این برج دو عرشه رصدی دارد. عرشه پایین تر در ارتفاع 350 متری (1148 فوت) قرار دارد که در آن یک بخش با کف شیشه ای وجود دارد. عرشه بالایی نیز که پنجره های شیشه ای از کف تا سقف دارد نمایی 360 درجه از شهر را برای بازدیدکنندگان به نمایش می گذارد. ارتفاع این برج 450 متر (1476) فوتی دارد. در یک روز با هوای صاف، می توانید از این عرشه کوه فوجی را هم ببینید.

برج درخت آسمانی توکیو

ارتفاعات خطرناک در جهان: راهرو آسمانی کینزوآ (آمریکا)

زمانی که پل راه آهن کینزوآ در سال 1882 در پنسیلوانیا ساخته شد، این پل بلندترین و طولانی ترین پل راه آهن دنیا بود. در سال 1900 پل با 3175 تن فولاد و 895000 پرچ بازسازی شد تا توان تحمل قطارهای سنگین تر را داشته باشد. در سال 2003 یک تورنادو 11 تا از 20 برج آن را خراب کرد و تصمیم گرفته شد که باقی مانده پل به عنوان یک راهرو آسمانی استفاده شود. این راهرو با طول 190 متر (624 فوت) به درون دره کینزوآ می رود و پنل های شیشه ای آن به بازدیدکنندگان اجازه می دهند تا به درون دره نگاه کنند.

راهرو آسمانی کینزوآ

خطرناک ترین ارتفاعات جهان: سکوی رصدی آلپس پیکس (آلمان)

در پایه کوه آلپس پیتز آلمان، سکوی رصدی آلپس پیکس قرار دارد که از دو میله فولادی تشکیل شده است که طول هر دوی آن ها 24 متر (79 فوت) است. بازدیدکنندگانی که به اندازه کافی شجاع هستند که تا اخر سکوی شیشه ای بروند می توانند نگاهی به عمق هزار متری (3281) فوتی دره بیندازند. این سکو در فصل زمستان هم باز است، زیرا کف توری آن باعث می شود برف و یخ از آن عبور کند.

سکوی رصدی آلپس پیکس

ارتفاعات خطرناک در جهان: راهروی لبه ای در برج CN (کانادا)

راهروی لبه ای که روی سقف رستوارن برج CN در ارتفاع 356 متری (1168 فوت) واقع شده است، به بازدیدکنندگان اجازه می دهد تا با پوشیدن نوارهای ایمنی از روی لبه های بلندترین ساختمان کانادا راه بروند. در این بخش همینطور یک کف شیشه ای با ارتفاع 342 متر (1122 فوت) بالای سطح زمین وجود دارد. به نظر می رسد این مکان خطرناک ترین ارتفاع جهان باشد زیرا شیشه آن تنها 2.5 اینچ ضخامت دارد، اما با این وجودبه اندازه کافی محکم است که بتواند وزن 14 کرگدن را روی خود تحمل کند پس نگران نباشید.البته اگر بتوانید آنها را در آسانسور جا بدهید. راهروی لبه ای بلندترین راهرو بیرونی وابسته به یک ساختمان در جهان است. برج CN یک عرشه رصدی با کف شیشه ای و یک تراس آسمانی در محیط بیرونی دارد.

برج CN

خطرناک ترین ارتفاعات جهان: لبه (The Ledge) (آمریکا)

چهار جعبه ای که تجربه لبه را در برج ویلیس در شیکاگو فراهم می آورند از پنل های شیشه ای نیم تنی ساخته شده اند. دیوار ها از سه لایه تشکیل شده اند و هر کدام نیم اینچ ضخامت دارند. بازدیدکنندگانی که درون یکی از جعبه ها قدم می گذارند می توانند تا فاصله 50 مایل چهار ایالت و همینطور خیابان پایین پایشان در عمق 421 متری (1353 فوت) را ببینند. شاید برخی این مکان را خطرناک ترین ارتفاع جهان بدانند اما وقتی درون یکی از این جعبه ها قرار گرفتیم می فهمید که اینطور نیست و در واقع این مکان رمانتیک مکان محبوبی برای خواستگاری است (انگار که به زبان آوردن آن سوال خودش به اندازه کافی ترسناک نیست!) و بازدید کنندگان حتی می تواند مراسم ازدواج خود را در آن جا برگذار کنند. زمانی که شیشه ها نیاز به تمیز شدن دارند جعبه ها به سمت داخل ساختمان عقب کشیده می شوند.

لبه (The Ledge)

ارتفاعات خطرناک در جهان: راهرو صخره ای (کانادا)

راهرو صخره ای راهروی ای 213 متری (700 فوت) است که به سطح صخره ای گرانیتی در بالای رودخانه کاپیلانو در بریتیش کلمبیای کانادا متصل است. بالاترین نقطه آن 90 متر (300 فوت) بالای رودخانه است. برای متصل نگه داشتن این راهرو به صخره 16 لنگر تا عمق 6 متری (19 فوت) درون سطح صخره با استفاده از 1825 پیچ و مهره فرو رفته اند و 40 تن فولاد در این سازه استفاده شده است. این راهرو صخره ای همینطور دو پنل شیشه ای دارد که سطح ضد لغزش دارند و از اتریش وارد شده اند.

راهرو صخره ای

خطرناک ترین ارتفاعات جهان: منظره برج شارد (انگلیس)

برج شارد در لندن بلندترین ساختمان در غرب اروپا است. منظره شارد در طبقه های 68 و 69 و 72 قرار دارد. بهترین دید پانوراما در طبقه 72 در ارتفاع 244 متری (800 فوت) وجود دارد. این عرشه رصدی در هوای صاف دید 360 درجه ای از کل شهر ارائه می دهد. بازدیدکنندگان همینطور می توانند درون "شارد"های شیشه ای که بالای آسمان خراش را تشکیل می دهند نیز نگاه کنند.

منظره برج شارد

ارتفاعات خطرناک در جهان: چشم انداز استگستین (نروژ)

پنل شیشه ای آخر این راهرو نمایی چشم نواز از عمق دره به بازدیدکنندگان نشان می دهد. این چشم انداز که از طرف دپارتمان بزرگراه نروژ برای بهتر کردن مناظر توریستی کشور ساخته شده است به بازدیدکنندگان اجازه می دهد تا عمق آئورلانس فیورد 609 متری (2000 فوتی) را ببینند.

چشم انداز استگستین

خطرناک ترین ارتفاعات جهان: بالای کوه یخ تایرول استوبای (اتریش)

در بالای سکوی رصدی تایرول در اتریش که در سال 2008 کامل شده است نمایی فوق العاده زیبا از بالای 103 قله در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دارد. همه بخش ها، شامل 19 تن فولاد و یک ریل دستی 50 متری (164 فوت) با هلیکوپتر به این مکان آورده شده اند. ارتفاع این مکان 3180 متر (10433 فوت) بالای سطح دریا است و 15 متر (50 فوت) لنگر سنگی آن را محکم نگه می دارند.

بالای کوه یخ تایرون استوبای

ارتفاعات خطرناک در جهان: سکوی رصدی متئو تان (ایتالیا)

بهترین مناظر منطقه مارنو ایتالیا از این سکو رصدی با شکل دوربین دوچشمی دیده می شوند که بالای باغ جنگل پهناور بلوط ها قرار دارد. این سکوی رصدی تنها یکی از سکوهای دورن باغ ها است که در سال 2005 به نام زیباترین باغ های ایتالیا در آمدند. این سکو بالای باغ های تروت منس دورف قرار گرفته و توسط ماتئو تان معمار طراحی شده است.

سکوی رصدی متئو تان ایتالیا

سکوی رصدی متئو تان

خطرناک ترین ارتفاعات جهان: راهرو آسمانی دره بزرگ (آمریکا)

این سازه شیشه ای فولادی که شکلی شبیه به نعل اسب دارد تا 21 متر بالای لبه دره گراند کانیون گسترش پیدا می کند و ارتفاع آن حدود یک مایل بالای کف دره است. 90 تن شیشه از آلمان برای ساخت این سازه وارد شده است. این راهرو آسمانی که به دیواره دره پیچ شده است می تواند وزن 70 جت مسافربری 747 را تحمل کند. باز آلدرین، یکی از فضا نوردان آپولو و دومین کسی که پا روی ماه گذاشت، اولین کسی بود که روی این راهرو آسمانی قدم گذاشت. هزینه ساخت این سازه 30 میلیون دلار بوده است.

راهروی آسمانی دره بزرگ

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو