جاذبه های گردشگری مشهد در فصل پاییز

جاذبه های گردشگری مشهد در فصل پاییز


منبع: تاپ تراول

227

1398/8/18

14:51


سفر باتو

خرید بلیط هواپیما

جاهای دیدنی مشهد در فصل پاییز

در این مقاله از وب سایت گردشگری و سفر تاپ تراول شما را با جاهای دیدنی مشهد در فصل پاییز آشنا خواهیم کرد پس اگر قصد سفر به مشهد را در فصل پاییز را دارید تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.


   تبلیغات    

            | بلیط هواپیما در طاهاگشت |


به همان عداد کسانی که بهار را دوست دارند، هستند کسانی هم که پاییز را دوست داشته باشند. آنها پاییز را برای رنگ های زیبایی که دارد دوست دارند و از آنجا که هوا در این فصل نه زیاد گرم است و نه زیاد سرد، فرصت مناسبی برای سفر می باشد. خیلی از گردشگرانی که به طور حرفه ای سفر می کنند پاییز را برای سفرهای شان انتخاب می کنند چرا که هوا مطلوب است و از آنجا که پیک سفر نیست می توانند از تخفیف هتل ها و اقامتگاه ها استفاده کنند. همینطور هستند کسانی که تنها برای تماشای رنگ های طبیعت در این فصل به سفر می روند.

728 90 - جاذبه های گردشگری مشهد در فصل پاییز

 

مختصری درباره شهر مشهد بدانید :

یکی از شهرهای زیارتی و سیاحتی کشورمان ایران مشهد است که به خاطر وجود امام هشتم شیعیان حضرت علی لبن موسی الرضا (ع) در این شهر، مسافران و زائران بسیاری به این شهر سفر می کنند و دارای گردشگران از کشورهای مختلف نیز هست . مشهد با مساحت ۳۱۳۳۵ کیلومترمربع بعنوان بزرگترین استان ایران محسوب می شود که در حدود یک پنجم مساحت کل ایران را شامل می شود . همانطور که می بینید این شهر دارای وسعت زیادی است برای رفتن به مکانهای دیدنی و زیارت باید شناخت خوبی از مشهد داشته باشید. تا در این شهر بزرگ برای پیدا کردن مکان مورد نظرتان گیج نشوید .

شهر مشهد به واسطه‌ی وجود حرم مطهر امام هشتم شیعیان، به پایتخت فرهنگی ایران بدل شده است. رونق تمامی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی این شهر مدیون میزبانی امام مهربانی‌ها، امام رضا علیه‌السلام است. در این مقاله تصمیم داریم به مطالبی از شهر مشهد بپردازیم که در مقالات دیگر کمتر به آن پرداخته شده‌ است. شاید با این راهنما بتوانیم خدمتی به زائران شهر مشهد مقدس کرده باشیم. برای سفر به مشهد می‌توانید با هواپیما، قطار، اتوبوس و یا وسیله‌ی شخصی اقدام به سفر کنید

آرمگاه فردوسی

در ۲۰ کیلومتری مشهد، در میان باغی زیبا مقبره‌ی حکیم و شاعر محبوب و مشهور ایرانی، ابوالقاسم فردوسی قرار گرفته است. بنای امروزی این آرامگاه با استفاده از شیوه‌‌ی معماری هخامنشیان و فضای داخلی آن نیز الهام گرفته از معماری دوران اشکانیان ساخته شده است.

جاهای دیدنی مشهد در فصل پاییز

جاهای دیدنی مشهد در فصل پاییز

باغ ملی مشهد

باغ ملی مشهد در یکی از خیابان‌های قدیمی مشهد به نام امام خمینی (ارگ) قرار دارد. انتهای خیابان جنت مشهد که  بازار معروف جنت در آن قرار دارد نیز به خیابان امام خمینی و باغ ملی مشهد منتهی می‌شود.

آدرس: مشهد، خیابان امام خمینی (ارگ)، مجاور خیابان جنت

ابعاد باغ ملی مشهد خیلی بزرگ نیست  و به همین دلیل نسبت به دیگر پارک های این شهر کمتر مورد استقبال مردم مشهد یا زائران این شهر قرار می گیرد. این در حالی است که باغ ملی مشهد از نظر زیبایی چیزی کمتر از دیگر پارک ها نداشته، به ویژه اگر شما در مرکز شهر باشید و بخواهید از شلوغی و ازدحام محیط در امان باشید، هیچ جایی را بهتر و نزدیک تر از باغ ملی نخواهید یافت. قسمت های مختلف این پارک با انواع چنارهای قدیمی، درختان مختلف، گونه های گیاهی، چمن و فضای سبز تزیین شده و محل تفرج و تفریح و استراحت شهروندان عزیز شهر مشهد می‌باشد.

جاهای دیدنی مشهد در فصل پاییز

جاهای دیدنی مشهد در فصل پاییز

شاندیز مشهد

منطقه شاندیز مشهد ، واقع در ۳۸ کیلومتری غرب مشهد از دیرباز به عنوان یکی از ییلاقات دشت توس مورد توجه بوده است. امروزه محور گردشگری شاندیز علاوه بر ویرانی که جنبه تاریخی دارد و دارای مزار و رباطی کهن است و روستاهای سرآسیاب، ارچنگ، خادر، شاندیز، ابرده پایین، ابرده بالا و زشک در بر‌می‌گیرد. ورود به این محور از امتداد بلوار وکیل‌آباد ممکن است.

جاهای دیدنی مشهد در فصل پاییز

جاهای دیدنی مشهد در فصل پاییز

حرم امام رضا (ع)

نگین شهر مشهد، بارگاه مطهر علی‌ابن‌موسی‌الرضا است که در سال ۸۲۱ هجری ساخته شده است. این مکان مقدس مجموعه‌ای از مساجد، آرام‌گاه‌ها، رواق‌ها، صحن‌ها، کتابخانه و موزه‌ها است. سالانه تعداد زیادی از عاشقان ایشان، برای عرض ادب به مشهد سفر می‌کنند.

جاهای دیدنی مشهد در فصل پاییز

جاهای دیدنی مشهد در فصل پاییز

مقبره‌ی نادرشاه (باغ نادری)

مقبره‌ی نادرشاه افشار، بنایی است که به یادبود نادرشاه در شهر مشهد احداث شده است. امروزه این مقبره پس از حرم امام رضا (ع) از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری مشهد است.

آرامگاهی به قدمت قرن دهم هجری در روستایی به نام کارده وجود دارد که به بقعه‌ی پیر پالاندوز مشهور است. این محل، مدفن شیخ محمد عارف کارندهی، خطاط ثلث نویس است که امروزه بخش‌هایی از قرآن با خط این عارف در دسترس است. وی در روستای کارده درآمد خود را از راه پالاندوزی بدست می‌آورده است.

جاهای دیدنی مشهد در فصل پاییز

جاهای دیدنی مشهد در فصل پاییز

بازار رضا

یکی از شلوغ‌ترین و پربازدیدترین بازارهای سنتی ایران، بازار رضا است که در شهر مشهد قرار دارد. این مکان از معماری زیبا و هنرمندانه‌ای برخوردار است و همه روزه میزبان جمع زیادی از توریست‌‌ها است.

جاهای دیدنی مشهد در فصل پاییز

جاهای دیدنی مشهد در فصل پاییز

طرقبه

طرقبه، منطقه‌ای بسیار خوش‌آب و هوا و از دیگر مکان‌های محبوب گردشگران است که از غرب به کوه‌های بینالود و از شمال به کوه تخت رستم منتهی می‌شود. تابستان‌های مطبوع و دلپذیر در این ناحیه‌ی ییلاقی، خاطراتی ناب را برای توریست‌ها رقم می‌زند.

جاهای دیدنی مشهد در فصل پاییز

جاهای دیدنی مشهد در فصل پاییز

پارک ملت مشهد

پارک ملت مشهد، بزرگ‌ترین پارک این شهر و یکی از زیباترین پارک‌های کشور دارای مساحتی بالغ بر ۷۲۰ هزار متر مربع است که یکی از مقاصد گردشگری مسافران نیز به‌شمار می‌رود. شهر بازی، فضای سبز و تاسیسات ورزشی از امکانات این پارک است. همچنین بزرگ‌ترین چرخ و فلک خاورمیانه و سومین چرخ و فلک دنیا با گنجایش ۴۴۸ نفر، در این پارک قرار دارد.

جاهای دیدنی مشهد در فصل پاییز

جاهای دیدنی مشهد در فصل پاییز

پارک وکیل آباد

پارک جنگلی وکیل آباد مشهد را در گذشته به نام میرطراز یا باغ وکیل آباد می شناختند. در سال ۱۳۴۸ هجری شمسی ، این پارک توسط مالک آن، آقای حسین ملک، به صورت رسمی وقف استفاده عموم گردید و به شهرداری شهر مشهد واگذار شد و اکنون در محدوده خدماتی منطقه ۹ این شهر قرار دارد.

مساحت پارک وکیل در مشهد ۷۰ هکتار می باشد و جزء مناطق ییلاقی شهر مشهد به شمار می رود. درختان این پارک با استفاده از قنات وکیل آباد آبیاری می شوند و سرچشمه این قنات بند گلستان است.

جاهای دیدنی مشهد در فصل پاییز

جاهای دیدنی مشهد در فصل پاییز

پارک کوهسنگی مشهد

پارک کوهسنگی در داخل شهر مشهد و دومین مجموعه تفریحی، علمی، و پارک بزرگ (بعد از پارک جنگلی ملت) در شهر مشهد است. کوهسنگی شامل دو قله از قله های رشته کوه بینالود است. این پارک که مجموعه ای تلفیقی از آب، سنگ و سرسبزی و نور است، مورد استقبال و توجه زائران قرار دارد و یکی از زیباترین پارک‌های ساخته‌شده در ایران است .

کوهسنگی ازطریق خیابانی وسیع و عریض و مشجر، موسوم به خیابان کوهسنگی، که تا ایستگاه راه‌آهن مشهد ادامه می یابد، به بدنه اصلی شهر مشهد متصل شده است. این خیابان تا سال‌ها، از خیابان‌های برتر کشور بود.

ساختمان موزهٔ بزرگ خراسان، با الگوبرداری از معماری کاخ کلات نادر، جلوه زیبایی به این مجموعه داده است. از آنجا که مشهد، پایتخت نادرشاه بود، مصالح مقبره او نیز از سنگ‌های سخت گرانیت کوهسنگی انتخاب شد.

جاهای دیدنی مشهد در فصل پاییز

جاهای دیدنی مشهد در فصل پاییز

سد چالیدره مشهد

یکی از مناطقی که در دهه قبل به جاهای دیدنی مشهد در فصل پاییز اضافه گردید ،منطقه گردشگری و تفریحی چالیدره مشهد میباشد که از امکانات تفریحی و رفاهی متنوعی برخوردار است و در سالهای گذشته به یکی از قطب های گردشگری شهر مشهد تبدیل گردیده و سالانه پذیرای مراجعه کنندگان بسیاری میباشد.
در شهرستان طرقبه مشهد ،دره های گوناگونی همچون دره ارغوان ،دره چالیدره و … وجود دارد که بعنوان جاذبه های طبیعی این نقطه از ایران محسوب میگردند. دره چالیدره که یکی از این جاذبه های طبیعی شهرستان طرقبه میباشد ،از طریق رودخانه ای به نام جاغرق تغذیه می شود که وجود این دره و رودخانه در کنار هم ،جاذبه طبیعی چشم نوازی را در این منطقه بوجود آورده است.

جاهای دیدنی مشهد در فصل پاییز

جاهای دیدنی مشهد در فصل پاییز

روستای جاغرق

جاغرق روستایی ییلاقی با آب و هوایی کوهستان است که در دهستان جاغرق بخش طرقبه شهرستان بینالود استان خراسان رضوی ایران قرار گرفته است. این روستا در ۲۱ کیلومتری شمال غربی مشهد قرار دارد و از جنوب غربی طرقبه نیز ۷ کیلومتر فاصله دارد. در این روستا باغ های میوه و دره های سرسبز و پرآب قابل مشاهده است. در این منطقه اقامت گاه ها و رستوران هایی برای گردشگران ایجاد شده است.

روستای جاغرق مشهد

جاهای دیدنی مشهد در فصل پاییز

دشت ارغوان

دره‌ی ارغوان یک تالاب کوچک است که اطرافش از درختچه‌های ارغوان پر شده. مردم مشهد معمولاً روزهای تعطیل به این تالاب می‌روند، زیراندازی زیر درختچه‌ها پهن می‌کنند و ناهارشان را همان‌جا می‌خورند. جایی بسیار دیدنی که برای چند ساعت تفریح، حسابی می‌چسبد. وقتی به این دره‌ رسیدید، می‌توانید پیاده‌روی کنید یا کنار رود، تالاب و درختانش دراز بکشید. انتهای فصل بهار، درختچه‌های پرگل ارغوان بسیار دیدنی می‌شوند.

در فصل پاییز نیز این منطقه دیدنی های خاص خودش را دارد که میتوانید از آن لذت ببرید

مسافت: از طرقبه نزدیک به ۷ کیلومتر تا دره‌ی ارغوان فاصله است.

دشت ارغوان مشهد


  تبلیغات   

                        | لمینت دندان |   کامپوزیت دندان | ایمپلنت | ارتودنسی |


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو