کنایه وزیر کشور به حضور آمریکایی‌ها در منطقه

منبع: برترین ها

42

1398/8/18

21:51


وزیر کشور گفت: با توجه به شرایطی که در آن قرار داریم، مردم، مسئولان و مجموعه نظام اسلامی در زمینه مقاومت برابر استکبار نمره قبولی گرفته‌ و تسلیم زیاده خواهی دشمنان نشدند.

ایرنا: وزیر کشور گفت: با توجه به شرایطی که در آن قرار داریم، مردم، مسئولان و مجموعه نظام اسلامی در زمینه مقاومت برابر استکبار نمره قبولی گرفته‌ و تسلیم زیاده خواهی دشمنان نشدند.

عبدالرضا رحمانی فضلی عصر شنبه در نشست کارگروه توسعه اقتصادی کردستان با بیان اینکه نمونه این موفقیت پشت سر گذاشتن تنش‌های مختلف داخلی و خارجی در سال‌های گذشته است، اظهار کرد: به عنوان کشوری که به دنبال صلح و توسعه هستیم باید این شرایط را در کشورهای منطقه نیز ایجاد کنیم.

وی افزود: کشورهایی که از هزاران کیلومتر دورتر با عنوان ایجاد صلح به منطقه می‌آیند باید بدانند نمی‌توانند رد پایی دایمی از خود در این منطقه باقی بگذارند، چون این ایران است که در ۴۰ سال گذشته توانسته تاثیر خود در منطقه را به خوبی بگذارد.

وزیر کشور اضافه کرد: این کشورها در چند مدت گذشته ایران را تهدید می‌کردند که اگر پای مذاکره نیایید تحریم ها را شدیدتر می‌کنیم در حالیکه ایران توانسته با اتکا به آرمان های انقلاب اسلامی و مقاومت مردم این مراحل سخت را پشت سر بگذارد.

رحمانی فضلی با بیان اینکه ایران در این مدت تمام چالش های خود را پشت سر گذاشته اما وابستگی به صنعت نفت را همچنان دارد، یادآور شد: انتظار می رود با اتکا به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی این چالش نیز پشت سر گذاشته شود لذا استان کردستان نیز باید سهم خود را در این حوزه به خوبی ایفا کند.

چهار استان دارای سند توسعه است

وزیر کشور اظهار داشت: این وزارتخانه در دولت تدبیر و امید توسعه استان‌ها را با سه بخش سند توسعه، انتخاب ۳۱ شهرستان به عنوان شهرستان کمتر توسعه یافته و تشکیل شورای استان ها در دستور کار قرار داده است.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه تاکنون برای چهار استان سند توسعه بر اساس اولویت استان ها تدوین شده است، گفت: در اقدام دیگر استان ها به پنج منطقه تقسیم شدند تا برابر برنامه ریزی های انجام شده، توسعه آنها به صورت منسجم تری انجام شود و برای این اقدام اهل فن کشور در حال فعالیت هستند ضمن اینکه در این حوزه استان ها به صورت همزمان در حال الگو برداری از برنامه‌های سایر استان‌ها هستند.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور روز شنبه همراه برخی از معاونان خود از جمله دین پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی، جمالی نژاد معاون عمران و توسعه شهری و روستایی و رستم وندی رئیس سازمان امور اجتماعی این وزارتخانه در سفری ۲ روزە بە کردستان آمد.

ادای احترام به مقام شامخ شهدا، بازدید از نواحی منفصل و برخی پروژەهای عمران شهری از جمله مراحل اتصال بلوار کردستان به بلوار ساحلی و تقاطع غیر همسطح توحید، شرکت در جلسە شورای توسعە استان، نشست با فعالان اقتصادی، دیدار با مردم، نشست با روحانیون و ماموستایان دینی و شرکت در جشن بزرگ میلاد پیامبر (ص) بە مناسبت آغاز هفتە وحدت از برنامەهای وزیر کشور در سفر به کردستان است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو