محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان ‌شرقی عصر امروز شنبه در بازدید از روستاهای زلزله‌زده سراب از بسیج امکانات برای ارائه خدمات به زلزله زدگان میانه و سراب خبر داد و گفت: از ساعات اولیه وقوع زلزله در این منطقه تمام نیروهای خدماتی و امدادی حضور دارند. همه امکانات دستگاه‌ها برای کمک‌رسانی به این مناطق بسیج شده است.

پورمحمدی افزود: روسای سه قوه، معاون اول رئیس جمهوری، وزرای دولت و استانداران از دیروز در تماس‌های تلفنی پیگیر وضعیت زلزله‌ زدگان هستند.

وی با اشاره به اینکه عمده نیازمندی‌های مردم در مناطق زلزله ‌زده وسایل گرمایشی و مواد غذایی است، ادامه داد: مردم کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را به جمعیت هلال احمر تحویل دهند و از مراجعه مستقیم به مناطق زلزله‌زده خودداری کنند.

استاندار آذربایجان شرقی سپس در خصوص میزان خسارت های در شهرستان سراب نیز گفت: در شهرستان سراب ۲۵ روستا در اثر زلزله دچار آسیب جدی شده و خوشبختانه تلفات جانی در این شهرستان نداشتیم.

وی با بیان اینکه مقاوم نبودن خانه‌ها دلیل اصلی خسارت های ناشی از زلزله است، ابراز داشت: باید توجه ویژه ای به مقاوم سازی خانه های روستایی و بافت فرسوده داشته باشیم.

پورمحمدی با بیان اینکه پیگیر امور همه روستاهای زلزله‌زده هستیم، گفت: کار بازسازی به سرعت آغاز شود.  ۱۳۰ روستا در میانه و سراب دچار خسارت شده‌ است.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین میزان خسارت‌های واردشده به خانه‌های روستایی را بررسی کرد و از نزدیک با روستاییان به گفت‌ و گو پرداخت و ضمن ابراز همدردی با آنها، در جریان چگونگی کمک‌رسانی از سوی دستگاه‌های مسئول قرار گرفت.