فائزه هاشمی: «سرا» اجرایی نیست

منبع: برترین ها

48

1398/8/19

11:07


فائزه هاشمي، از اعضاي شوراي مرکزي حزب کارگزاران تصريح مي‌کند که با اصل ايده طرح «سرا» مشکلي ندارد اما اجراي اين طرح با اشکالات زيادي مواجه خواهد شد و مشکلات زيادي را براي اصلاح‌طلبان ايجاد مي‌کند.

روزنامه آرمان: فائزه هاشمي، از اعضاي شوراي مرکزي حزب کارگزاران تصريح مي‌کند که با اصل ايده طرح «سرا» مشکلي ندارد اما اجراي اين طرح با اشکالات زيادي مواجه خواهد شد و مشکلات زيادي را براي اصلاح‌طلبان ايجاد مي‌کند.

او مي‌گويد: «اگراين طرح به شيوه درستي اجرا شود، مي‌تواند روند دموکراتيکي را تعريف و يا در تدوين ليست‌هاي انتخاباتي به نمايش بگذارد. شوراهاي عالي اصلاح‌طلبان که در تهران و استان‌ها شکل گرفته‌اند، قرار است چنين کاري انجام دهند اما سيستم، سيستم دموکراتيکي نيست.

فائزه هاشمی: «سرا» اجرایی نیست

براي مثال در آخرين انتخابات که انتخابات شوراي شهر بود، عملا اقدام دموکراتيکي صورت نگرفت. از اين رو بسياري از اعتراضات به تهيه ليست‌هاي انتخاباتي بحق بود». فائزه هاشمي معتقد است در سال 1396 ليست‌هاي انتخاباتي «مهندسي» شد و به عبارت ديگر «همان کاري که با رد صلاحيت‎ها شکل مي‌گيرد، در درون اصلاح‌طلبان نيز صورت گرفت. او به اصلاح‌طلبان توصيه مي‌کند اين طرح را به صورت جدي مورد «بازنگري» قرار دهند؛ چرا که در حال حاضر قابليت مهندسي‌ کردن براي کساني که وارد اين سامانه براي ثبت‌نام مي‌شوند، وجود دارد.

او همچنين درباره طرح «سرا» مي‌گويد: «نکته ديگر درباره اين سامانه، اين است که چون سيستم آزاد نداريم، بسياري‌ تمايل ندارند نامشان به عنوان اصلاح‌طلب ثبت شود چراکه ممکن است در آينده دچار دردسر و يا رد صلاحيت شوند يا اينکه در محيط کار و تحصيل‌شان مشکل ايجاد شود. از اين رو شفافيت مدنظر، با شرايطي که در آن همه چيز امنيتي است، وجود ندارد. طبيعتا همين مساله مشکلاتي را ايجاد مي‌کند.

علاوه بر اين مشکلات نيز بايد گفت براي مثال برخي افراد به‌رغم اصلاح‌طلب بودن، تمايل دارند در يک ميدان ديگر هم بازي کنند؛ در واقع افرادي با دوچهره متفاوت فعاليت مي‌کنند. اين افراد ترجيح مي‌دهند نامشان در اين سامانه به عنوان اصلاح‌طلب ثبت نشود چون درآن نگاه امنيتي خاصي حاکم است و بسياري از اين افراد نيز شفافيت لازم را در ثبت اطلاعات خود ندارند. بنابراين ممکن است اين سامانه دچار مشکل شود».

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو