حد حیاتِ نوزادان نارس چند هفته است؟

53

1398/8/19

14:28


شریعت، گفت: با افزایش علم و تجهیزات پزشکی مناسب حد حیات نوزادان نارس به ۲۶ هفته یعنی زیر۷ ماه رسیده است.

حد حیاتِ نوزادان نارس چند هفته است؟

به گزارش بهداشت نیوز: مامک شریعت معاون پژوهشی مرکز تحقیقات مادر، جنین و نوزاد در نشست خبری معرفی دستاورد‌های درمانگاه تکامل مغزی- عصبی کودکان آسیب‌پذیر اظهار کرد: این مرکز از سال ۸۸ تأسیس شده و یکی از خدمات اصلی آن ارزیابی و بررسی تکامل مغزی- عصبی در نوزادان نارس و آسیب پذیر است.

او در ادامه افزود: سال‌های گذشته امیدی به حیات نوزادان نارس و آسیب پذیر نبوده، اما خوشبختانه با گذشت زمان و پیشرفت در طب نوزادان، علم و تجهیزات پزشکی توانسته‌ایم حد حیات این نوزادان را به ۲۶ هفته یعنی زیر ۷ ماه برسانیم.

معاون پژوهشی مرکز تحقیقات مادر، جنین و نوزاد، گفت: این نوزادان زنده می‌مانند، اما با مشکلات زیادی بعد از تولدشان روبرو خواهند شد، اختلالاتی در تکامل مغزی و مهارت‌های عصبی‌شان ایجاد می‌شود که ممکن است در همان ابتدای تولد ظاهر نشود و با گذشت زمان خود را نشان دهند.

او بیان کرد: اولین مرحله درمان شناخت این نوزادان نارس بوده که مهارت‌ها و آموزش‌هایی به پرسنل داده شده تا ارزیابی‌های مناسب صورت بگیرد. در این بین به خانواده‌ها هم آموزش‌های مقدماتی داده می‌شود تا بعد از ترخیص به این مراکز رجوع کنند.

شریعت افزود: این مهارت‌ها و آموزش‌ها اعم از ماساژ درمانی، آب درمانی، نرمش‌های پوستی و تحریک هوشی نوزادان است که گاهی نیاز به توان بخشی‌های مختلفی هم پیدا می‌کنند، انجام این عملکرد‌ها تا سه سالگی ادامه خواهد داشت.

او ادامه داد: خوشبختانه حدود ۲۰۰۰ نوزاد آسیب پذیر تحت پوشش قرار گرفته‌اند که توانسته‌ایم حدود ۵۵ تا ۷۵ درصد آن‌ها را در این مرکز تحت درمان تکامل مغزی- عصبی قرار دهیم.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو