حقوق ۵هزاریورویی یک مدیر در وزارت صمت!

منبع: برترین ها

57

1398/8/19

14:31


صبا آذرپیک خبرنگار فعالی است و صفحه‌ی توئیترش دنبال‌کنندگان زیادی دارد. از چند روز قبل رشته‌توئیت‌های او درباره‌ی فساد گسترده در وزارت صمت خبرساز شده است.

برترین‌ها: صبا آذرپیک خبرنگار فعالی است و صفحه‌ی توئیترش دنبال‌کنندگان زیادی دارد. از چند روز قبل رشته‌توئیت‌های او درباره‌ی فساد گسترده در وزارت صمت خبرساز شده، منتهی چون افشاگری‌های او با جزئیات و به تفصیل با ذکر نام بوده، شاید برخی رسانه‌ها خیلی به سوژه نزدیک نشدند. فسادی که آذر پیک از آن حرف زده در چند سطح رخ داده و کاملا مستند بوده.

سرلیست‌های این ماجرا یک وزیر، مدیرعامل اَسکوتک، یک دلال مرتبط به اسکوتک، معاون پارلمانی و چند نماینده مجلس هستند. به طور دو شرکت ( ا. موتور و پ.خودرو) با دستور مستقیم یک مدیر رده بالای دولتی(ش) مجوز واردات خودرو می‌گیرند و علی‌رغم مخالفت دادستانی در چندین نوبت خودروهای رانتیِ وارد شده را افزایش قیمت می‌دهند. نکته اینجاست که آن مسئول(ش) نامه‌ی اینها را مستقیما پاراف کرده. در این فساد چند صد میلیارد پول گردش داشته است.

در موردی دیگر و برای همراهی نمایندگان با وزارت صمت، نامه‌ای به سفارت آلمان زده می ‌شود تا چند نماینده به عنوان نماینده تجاری ایران به آلمان بروند و یک ماه در آنجا ساکن باشند و البته هزینه‌هایش را هم که خب بیت‌المال بدهد، نمایندگان می‌روند و با وزارت صمت در برهه‌ای حساس همراهی می‌کنند و جبران می‌کنند به نوعی!

در یک مورد عجیب یک مدیر ارشد در این وزارتخانه حقوق 5هزار یورویی می‌گیرد (نام محفوظ است).

در یک مورد دیگر نماینده یکی از شهرهای خوزستان، خیلی شیک و مجلسی به وزارت نامه می‌زند و در ازای همراهی‌اش با وزارت صمت درخواست شغل برای پسرش می‌کند و خب شغل هم ابتیاع می‌شود!

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو