هزینه ۲۸ هزار میلیارد ریالی بیمه سلامت برای دارو در سال گذشته

82

1398/8/19

15:20


هزینه ۲۸ هزار میلیارد ریالی بیمه سلامت برای دارو در سال گذشته

سلامت نیوز:معاون برنامه‌ریزی، مدیریت و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت گفت: سال ۹۷ هزینه دارویی سازمان بیمه سلامت حدود ۲۸ هزار میلیارد ریال بود که از این میزان ۱۱ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال ناشی از تجویز دارو در مراکز دولتی دانشگاهی است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، شاهرخ رامزی بر همکاری بیمه‌های درمانی پایه، طرح تحول نظام سلامت و دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: حدود ۶۰ درصد هزینه های سازمان بیمه سلامت مربوط به حوزه بستری است که ۸۵ درصد آن در مراکز دولتی دانشگاهی هزینه می‌شود.


وی افزود: در سال گذشته هزینه دارویی سازمان بیمه سلامت حدود ۲۸ هزار میلیارد ریال بود که از این مقدار ۱۱ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال ناشی از تجویز دارو در مراکز دولتی است و میانگین هر نسخه داروی سرپایی در بخش دولتی دانشگاهی ۹۰۰ هزار ریال است.


رامزی با اشاره به اینکه در سال ۹۷ حدود ۱۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تجویز دارو در بخش خصوصی داشتیم که میانگین هر نسخه داروی سرپایی در بخش خصوصی ۳۶۰ هزار ریال بود، تصریح کرد: بیماران پر هزینه و نیازمند به طور عمده در بخش دولتی خدمات دریافت می‌کنند که باعث هزینه‌های سنگین بر دوش این بخش می‌شود.


معاون برنامه‌ریزی، مدیریت و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت، با بیان اینکه هزینه‌های درمان سرپایی به صورت مکانیزه محاسبه می‌شود، اظهارداشت: در سال‌های اخیر مشکل اطلاعات بیمارستانی در سطح ۲ و ۳ وجود داشت.


بنابر اعلام روابط عمومی سازمان بیمه سلامت، رامزی با اشاره به اینکه استحقاق سنجی به دو صورت پایه و تکمیلی انجام می‌شود، گفت: برای افرادی که دارای چند پوشش بیمه‌ای هستند، در پروژه استحقاق سنجی پایه و تکمیلی از طریق کدملی می‌توان دریافت که فرد تحت پوشش کدام صندوق بیمه پایه است.


وی با بیان اینکه بر اساس قانون برنامه ششم توسعه، سازمان بیمه سلامت موظف است پایگاه اطلاعات بیمه شدگان کشور در سازمان بیمه سلامت را راه‌اندازی کند، افزود: برای اجرای این طرح حدود ۷۰ درصد زیرساخت‌های لازم فراهم شده و امیدواریم تا پایان سال ۹۸ بتوان این پایگاه را به بهره‌برداری رساند.
انتهای پیام


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو