معرفی بهترین فیلم های درام 2019

معرفی بهترین فیلم های درام 2019


307

1398/8/19

16:57


نگاهی به برترین و محبوب ترین فیلم های ژانر درام که در سال 2019 اکران شدند.

معرفی بهترین فیلم های درام 2019

۲ ساعت پیش
نگاهی به برترین و محبوب ترین فیلم های ژانر درام که در سال 2019 اکران شدند.

معرفی بهترین فیلم های درام 2019

اختصاصی سلام سینما-«درام» ژانری است که در آن شخصیت ها در چارچوبی واقعی با مشکلاتی احساسی روبه رو می شوند. در این گونه از ژانر، داستان روایی است و لحن تعریف کردنش بیشتر جدی است تا شوخی. البته، درام، معمولا در کنار ژانرهای دیگر جا می گیرد مثلا درامِ جنایی، درامِ عاشقانه، درامِ تاریخی، درامِ سیاسی و حتی درامِ کمدی؛ البته این اصطلاحات برای تفکیک موضوعی هستند و در واقع لحن جدی درام را با المان های دیگری بیان می کنند.

در اینجا بهترین فیلم های درام سال 2019 را معرفی می کنیم. از آنجا که هنوز یک ماه نیم تا پایان 2019 مانده و فیلم های زیادی در صف اکران هستند؛ تا پایان 2019 هر فیلم دیگری که محبوب واقع شود و یا امتیاز بالایی بگیرد به این فهرست اضافه می شود و امتیازات فیلم های این فهرست هم به روز رسانی خواهند شد.

 

8-داستان ازدواج/ Marriage Story

بهترین فیلم های درام 2019-داستان ازدواج

امتیاز: 8  (نقد فیلم داستان ازدواج)

ژانر: کمدی، درام، عاشقانه

پروژه ساخت این فیلم که داستان زوجی در آستانه جدایی را نشان می دهد؛ نوامبر 2017 کلید خورد. فیلمبرداری بین ژانویه تا آوریل سال بعد در لس آنجلس و نیویورک بود تا فیلم به فستیوال ونیز برسد و آگوست 2019 در این فستیوال اکران شود. «داستان ازدواج» به تازگی به صورت محدود اکران شد و ماه آینده روی نتفلیکس قرار می گیرد.

«داستان ازدواج»، ماجرای ازدواج یک کارگردان و یک بازیگر را نشان می دهد که حالا رو به جدایی است و هر دوی آنها را در مواجهه با مسائل شخصی در لب مرز افراط و تفریط می برد. یکی از توصیف های زیبایی که از این فیلم شده از «آلیسا ویلکینسون» در نشریه «وکس» است که می گوید: «هر ازدواجی بذر نابودی اش را در خودش دارد؛ آنهایی که متاهل باقی می مانند یاد گرفته اند که چطور از جوانه زدن و شکوفه دادن این بذرها جلوگیری کنند اما شاید عکسش هم درست باشد؛ هر طلاقی را موشکافی کنی به دلایل به هم رسیدن 2 نفر در ابتدا می رسی»

این فیلم، تا کنون نظر منتقدان را جلب کرده و امتیاز 94 از 100 را در «متاکریتیک» دارد. فیلمنامه، کارگردانی، موسیقی و بازی درخشان «اسکارلت جوهانسون» و «آدام درایور» تقریبا در همه نقدها مورد تجلیل بوده اند.

 

7-خداحافظی/ The Farewell

بهترین فیلم های درام 2019-خداحافظی

امتیاز: 8  (نقد فیلم خداحافظی)

ژانر: کمدی، درام

فیلم «خداحافظی» با نوشته ی «بر اساس یک دروغ واقعی» شروع می شود. عنوان اصلی فیلم به زبان ماندرین، «نگذارید او بفهمد» است و ماجرای خانواده ای را به تصویر کشیده که متوجه شدند مادربزرگ خانواده، بیماری مهلکی دارد و مدت زمانی کوتاهی را زنده است؛ پس بر اساس سنتهای چینی تصمیم می گیرند به مادربزرگ چیزی نگویند و اوقات خانوادگی مفرحی را در روزهای آخر برایش رقم بزنند.

این فیلم بر اساس تجربه شخصی کارگردان، «لولو وانگ» است زمانی که در برنامه رادیویی «این زندگی آمریکایی/ This American Life» ماجرایی به نام «چیزی که تو نمی دانی» را تعریف کرد.

فیلم «خداحافظی» که در بخش رقابت دراماتیک در فستیوال فیلم ساندنس حضور داشت و جولای 2019 در آمریکا اکران شد؛ تجلیل منتقدان را به همراه داشت و بسیاری بازی «آکوافینا» را ستودند. هم اکنون امتیاز این فیلم در «متاکریتیک» 89 از 100 است.

 

6-روزی روزگاری در هالیوود/ Once Upon a Time in Hollywood

بهترین فیلم های درام 2019-روزی روزگاری در هالیوود

امتیاز: 8   (نقدهای فیلم روزی روزگاری در هالیوود)

ژانر: کمدی، درام

«روزی روزگاری در هالیوود» فیلمی است که با وجود مقبول واقع شدن در نظر منتقدان و مخاطبان، با داشتن کارگردان بزرگی مثل «کوئنتین تارانتینو» و بازیگرانی که همگی ستاره های هالیوود هستند و بازی های درخشانی را به نمایش گذاشتند؛ نتوانست در فستیوال فیلم کن جایزه ای کسب کند. با این حال، «تارنتینو» می داند که می تواند شانسش را در گلدن گلوب و اسکار امتحان کند. البته هنوز مشخص نیست که این فیلم در فصل جوایز در کنار فیلم های درام به رقابت بپردازد یا در کنار فیلم های کمدی قرار بگیرد.

اگرچه شوخی های ریز، به روال کار کارگردان در همه فیلم های او دیده می شوند اما در حجم خشونت و درگیری ها گم هستند؛ حالا او در فیلم نهمش، تصمیم گرفته یک کمدی بسازد که بتوان با آن حسابی سرگرم شد و خندید. البته بزن بزن و درگیری هم به جای خود!

روزی روزگاری در هالیوود 2 مرد، یکی بازیگر و یکی بدلکار، در پی شهرت اند و ورود دوباره آنها به هالیوود با یک سری قتل های زنجیره ای خانواده «منسون» همزمان شده است.

 

5-سیمای زنی در آتش/ Portrait of a Lady on Fire

بهترین فیلم های درام 2019-سیمای زنی در آتش

امتیاز: 8.3

ژانر: درام، تاریخی، عاشقانه

«سلین سایاما»، کارگردان این فیلم، اولین زنی است که جایزه «نخل دگرباشی» یا همان « Queer Palm» را دریافت کرده است. این جایزه به فیلم هایی که در دسته LGBT باشند تعلق می گیرد. «سایاما» جایزه بهترین فیلمنامه را هم از آن خود کرد.

داستان فیلم در اواخر قرن هجدهم اتفاق می افتد. در جزیره کم جمعیتی به نام بریتانی، زن نقاشی باید پرتره عروسی زن جوانی را بکشد و در دید و بازدیدهایی که برای کشیدن این تابلو اتفاق می افتد؛ ماجراهایی بین آنها شکل می گیرد.

«پیتر دبروژ» منتقد فیلم در نشریه ورایتی درباره آن می گوید: « اگرچه این فیلم عاشقانه همجنس‌گرایانه زیبا و آهسته در سطح‌ بیرونی به اندازه کافی قوی کار می‌کند، یک نفر به ندرت می‌تواند این حقیقت را انکار کند که، همین حالا هم به مانند قدیم، دنیا از نگاه چشمان یک زن متفاوت است. می‌توان حدس زد یک کارگردان مرد این داستان را به چه سمتی می‌برد، اما «سایاما» به جای آن یک هدف سیاسی را بیان می‌کند.»

 

4-فانوس دریایی/ The Lighthouse

بهترین فیلم های درام 2019-فانوس دریایی

امتیاز: 8.3   (نقد فیلم فانوس دریایی)

ژانر: درام، فانتزی، ترسناک

این فیلم که وحشتی روانشناختی را به بیننده القا می کند به صورت سیاه و سفید ساخته شده است. در یک برج فانوس دریایی، 2 نگهبان، مشغول به کارند. وقتی جزیره ای که به آن نظارت دارند گرفتار طوفان می شود؛ این 2 نفر کم کم توهم می زنند و به سرشان می زند.

«فانوس دریایی» در هفتاد و دومین فستیوال فیلم کن اکران شد و به لحاظ تکنیک های فیلمسازی و به ویژه طراحی و تصویربرداری از آن تجلیل شد. بازی «ویلم دفو» و «رابرت پتینسون» و فیلمنامه و کارگردانی «رابرت اگرز» هم بسیار مورد توجه قرار گرفت.

 

3-انگل/ Parasite

بهترین فیلم های درام 2019-انگل

امتیاز: 8.5   (نقدهای فیلم انگل)

ژانر: کمدی، درام، مهیج

این کمدی سیاه، نماینده کره جنوبی در بخش رقابت اصلی جشنواره فیلم کن 2019 حضور داشت و برنده نخل طلای کن شد. این اولین بار است که این کشر برنده نخل طلا می شود. همچنین، «انگل» نماینده کشورش برای حضور در بخش بهترین فیلم خارجی در رقابت نود و دومین دوره جوایز اسکار (2020) است.

«انگل»، ماجرای افراد خانواده کی تاک را نشان می دهد که همگی بیکار هستند و راه بسیار خوبی برای امرار معاش پیدا می کنند اما در همین حین درگیر اتفاقی ناخواسته می شوند.

«جان بلیزدیل» منتقد فیلم در نشریه سینه وو درباره این فیلم می گوید: «در این فیلم بخش‌هایی از کتاب «یادداشت‌های زیرزمینی» اثر «داستایفسکی» و «مسخ» اثر «کافکا» مورد استفاده واقع شده و انگل‌ها را با سوسک‌ها مقایسه کرده است. این کمدی اجتماعی دقیق، پیامدهای تراژیک این ساختار طبقاتی نامناسب را به خوبی روشن می‌کند.»

 

2-مرد ایرلندی/ The Irishman

بهترین فیلم های درام 2019-مرد ایرلندی

امتیاز: 8.6   (نقد فیلم مرد ایرلندی)

ژانر: بیوگرافی، جنایی، درام

«استیون زایلیان» فیلمنامه «مرد ایرلندی» را بر اساس رمان «شنیده ام خانه ها را رنگ می کنی/ I Heard You Paint Houses» از «چارلز برنت» نوشته است و «اسکورسیزی» با به میدان آوردن «رابرت دنیرو»، «آل پاچینو» و «جو پشی» جمع گنگسترهای سینما را جمع کرده است.

سال 2014 اعلام شد که «اسکورسیزی» بعد از ساختن فیلم «سکوت/Silence»، مرد ایرلندی را می سازد. بازیگران اصلی فیلم در همان سال مشخص شدند و بالاخره مارس 2018 با بودجه ای 159 میلیون دلاری، فیلمبرداری آغاز شد. این فیلم، ابتدا در فستیوال فیلم نیویورک اکران شد و چند ماه بعد به صورت محدود اکران شد. «مرد ایرلندی» 6 آذر (27 نوامبر) از نتفلیکس پخش می شود.

در خلاصه داستان «مرد ایرلندی» آمده که «فرانک شیرن» ادعا می کند که با دار و دسته بافالینو در ارتباط است و «جیمی هوفا» را کشته است.

این فیلم از زمان اکرانش در جشنواره با تحسین منتقدان و مردم مواجه شده است و هم اکنون امتیاز 94 از 100 را در «متاکریتیک» دارد.

 

1-جوکر/  Joker

بهترین فیلم های درام 2019-جوکر

امتیاز: 8.8  (نقدهای فیلم جوکر)

ژانر: جنایی، درام، مهیج

«جوکر» از ابر شرورهای دنیای کمیک است که سال 1940 برای اولین بار از آن رونمایی شد و قرار شد نقش مقابل شخصیت «بتمن» باشد. در این فیلم «تاد فیلیپس» نگاهی انداخته به پیشینه این شخصیت و اینکه چطور یک کمدین بی آزار به یک قاتل روانی تبدیل می شود.

تا پیش از این، «سزار رومرو»، «جک نیکلسون»، «هیث لجر» و «جرد لتو» نقش جوکر را در فیلم های مختلف بازی کرده اند. اما جوکری که «واکین فینیکس» به دنیا نشان می دهد ملموس تر و قابل درک تر است و حسی همزادپندارانه در بیننده ایجاد می کند.

داستان از این قرار است که، «آرتور فلک» کمدین شکست خورده ای است که از بی ثباتی عاطفی رنج می برد؛ همین مشکل، باعث خنده های هیستریک برایش می شود و بخاطر آن چندین بار کتک می خورد تا اینکه در نهایت به فردی شرور تبدیل می شود.

«جوکر» با فروش بیش از 949 میلیون دلار، پرفروش ترین فیلم R-rated و هفتمین فیلم پرفروش 2019 است.


زهرا توللی

زهرا توللی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو