نسل جدید بازیگران بالیوود را بشناسید

منبع: کولاک

796

1398/8/19

17:44


مجله اینترنتی کولاک ، ترجمه: سمیرا فیض آبادی: سینمای هند یک بار دیگر با ورود نسل بازیگرانی مستعد و تازه‌نفس در حال تجدید حیات است. شابد بتوان گفت نیروی محرک موفقیت در گیشه سینماهای هند تغییر کرده است. فیلم‌های بالیوود دیگر برای رسیدن به رقم فروش قابل قبول ۱۰۰ کرور، سوار بر شانه‌های یک بازیگر نیستند. مخاطبین باهوش سینما بدون هیچ محدودیتی از یک فیلم استقبال می‌کنند یا اینکه آن را نمی‌پسندند. محتوا و موضوع تبدیل به یک مسئله مهم شده که حکم یک بسته بندی گیرا و براق را برای یک فیلم دارد. سینمای هند در چند سال اخیر تنها روی خط داستانی جذاب فیلم‌ها قدم برمی‌دارد که در این راستا  غالبا از چهره‌های تازه نفس و جوانی بهره گرفته شده و فروش‌های خوبی را تجربه می‌کنند. درواقع می‌توان گفت که دیگر صرف حضور یک سوپراستار در یک فیلم تضمینی برای فروش خوب آن فیلم نیست و از آن سو روایت یک داستان گوشت‌دار با بهره‌گیری از نسل جدید بازیگران می‌تواند مورد اقبال مردم قرار بگیرد. بله، باید بگوییم که خان‌ها هنوز پدران بزرگ هستند. رنبیر کاپور، رنویر سینگ، وارون داوان، ایوشمان کورانا و.. هنوز سوپراستارهای هزاره هستند اما استعدادهای تازه و غیرمتعارفی همچون ویکی کوشال، کارتیک آرین و تایگر شروف که با آثار موفق خود وارد باشگاه بالای صد کروری‌ها شده‌اند جایگاه نیرومند و مستحکمی در سینما برای خود بدست آورده‌اند. از آن طرف در میان ستاره‌های زن بازیگرانی چون دیپیکا پادوکن، انوشکا شرما، عالیا بات و کاترینا کایف هنوز موج طرفداران فراوانی دارند اما چهره‌های تازه‌ و توانمندی چون ساراعلی خان، جانوی کاپور، آنانیا پاندی را نمی‌توان نادیده گرفت. شاید آنها که در دل خانواده‌هایی سینمایی متولد شده‌اند به دنیا آمده‌اند تا در سینما بدرخشند. اما در سینما هیچ چیز همیشگی و قابل پیش بینی نیست.

در اینجا تصمیم داریم چهره‌های جوان و تازه وارد سینمای هند که مدت زیادی از ورود آنها به سینما نمی‌گذرد اما موج طرفداران  قابل توجهی پیدا کرده‌اند به شما معرفی کنیم.

۱- کارتیک آرین

وقتی از کرینا کاپور خان خواسته شد حدس خود در مورد میزان رشد محبوبیت کارتیک آرین را بگوید او گفت که کارتیک ستاره‌های بسیار محبوب و پرطرفدار خواهد شد. شاید بتوان گفت که انحصار ستاره زاده‌ها را در هم شکست و خودش در قلب توده سینما دوستان جای پیدا کرد. فیلم‌های او که غالبا حاوی مسائل تلخ و شیرین است او را به ستاره جذاب هزاره تبدیل کرده است. او متولد  ۲۲ نوامبر سال ۱۹۹۰ است و یک خواهر دارد. کارتیک ۹سال قبل کارش را با فیلم «Pyaar Ka Punchnama» آغاز کرد. فیلم بعدی او «Kaanchi: The Unbreakable» دیده نشد اما سری دوم فیلم «Pyaar Ka Punchnama» نجات‌بخش او بود. کارتیک آرین به نوعی موفقیت و ورود خود را مدیون لاو رانجن کارگردان همین دو سری فیلم است و البته فیلم دیگری به نام «Sonu Ke Titu Ki Sweety» که سال گذشته اکران شد و سکوی پرتابی شد برای این چهره جوان. درواقع استارت موفقیت برای کارتیک و دیده شدن وی از این فیلم به بعد زده شد. سال گذشته این فیلم کارتیک را به یک ستاره قابل سرمایه گذاری معرفی کرد. فیلم « Luka Chuppi» که اولایل سال جاری اکران شد بد موفقیت و محبوبیت این چهره افزود و موج پیشنهادات به سمت او سرازیر شد. او فیلم جذاب دیگری به نام «Pati Patni Aur Woh» را آماده اکران دارد که در آن با بومی پادنکر و آنانیا پاندی همبازی است. سال آینده شاهد اکران سه فیلم «#آج کال» در مقابل ساراعلی خان، «بول بولیا» در مقابل کیارا ادوانی و «دوستانا۲» در مقابل جانوی کاپور از این چهره جوان خواهیم بود. زندگی خصوصی کارتیک نیز خالی از هیجان نیست او مدتی با ساراعلی خان در رابطه بود که گفته می‌شود برای تمرکز روی کار به رابطه خود پایان داده‌اند اما شنیده می‌شود که کارتیک با آنانیا وارد رابطه تازه‌ای شده است.

۲- جانوی کاپور

جانوی کاپور جوان و زیبارو تحت فشار بسیار زیادی وارد بالیوود شد. او عزادار از دست دادن مادر سوپراستار خود سری دیوی بود و روزهای سختی را سپری می‌کرد و در همان روزها قرار بود فیلم اول او اکران شود اما او توانست آن روزها را بگذارند و مخاطبین از بازی او در فیلم «ترک» استقبال خوبی کردند و به یکی از چهره های محبوب سینما تبدیل شد. عکس‌های او غالبا در فضادی مجازی گاه به خاطر سبک پوشش او، گاه به خاطر چشم‌های جذاب و گیرایش و گاهی در مسیر رفت و آمد به سالن ورزش دیده می‌شود. جانوی متولد ۶ مارس ۱۹۹۷ میلادی است. او فیلم‌های بسیار خوبی را در دست کار دارد که اولین آنها اثری بیوگرافی از زندگی گنجران ساکسنا، اولین خلبان زن نیروی هوایی هند در جنگ است. همچنین در اثر فاخر «تخت» به کارگردانی کارن جوهر ایفای نقش می‌کند. در حال حاضر مشغول فیلمبرداری «دوستانا۲» است و در فیلم «روحی‌افزا» مقابل راج کومار رائو دیده خواهد شد. درمورد زندگی خصوصی این چهره جوان نیز گفته می‌شود به طور پنهانی با ایشان کاتر همبازی‌اش در فیلم «ترک» رابطه دارد.

۳- ویکی کوشال

اوج و دوباه اوج گرفتن ویکی کوشال… او توقف ناپذیر است.او با اجرای گیرای خود در فیلم «مسان» در روزهای ابتدایی ورودش به این حرفه سروصدا به پا کرد. اما بازی او در فیلم‌های «راضی» و «سانجو» بود که باعث شد مورد توجه قرار بگیرد. او حتی به خاطر بازی در فیلم سانجو جایزه با پرستیژ فیلم فیر را دریافت کرد. اما ژانویه امسال بود که زندگی برای این بازیگر ۳۱ ساله یه طور کلی تغییر کرد. فیلم «Uri: The Surgical Strike» با بازی این چهره جوان تواتست در گیشه به فروشی معادل ۲۵۰ کرور دست پیدا کند. خانم‌ها از ۶ ساله گرفته تا ۶۰ ساله به این ستاره جذاب قدبلند وتیره پوست کراش پیدا کرده‌اند. ظاهرا کاترینا کایف هم جز این دسته از طرفداران اوست!!

۴- تایگر شروف

مثل یک پرنده، مثل یک هواپیما؛ او تایگر شروف است. به سوپرمن هند سلام کنید. او پسر جکی شروف بازیگر شناخته شده هند است. او متولد ۲ مارس ۱۹۹۰ است. تایگر شروف به یکی از چهره‌های نمادین ژانر اکشن بالیوود تبدیل شده است- ورژن خانگی جکی چان برای هندی‌ها! هیچ کس را در اجرای حرکات موزون و ویران گری شبیه به او پیدا نخواهید کرد. اگرچه او از سال ۲۰۱۴ وارد این حرفه شده است اما سال گذشته بود که او وارد لیست قدرت در میان بازیگران هندی وارد شده است. فیلم «باغی۲» با بازی تایگر شروف با فروش روز اولی معادل ۲۵ کرور یک رقم تاریخی ثبت کرد. فیلم بعدی او «Student Of The Year 2» باوجود دریافت نظرات منفی توانست ددر گیشه فروش خوبی داشته باشد و با نمایش خیره کننده اخیرش در فیلم «War» در کنار ریتیک روشن وارد باشگاه بالای ۲۰۰ کروری‌ها شد. چیز دیگری که تایگر را از دیگران متمایز می‌کنند هیکل ورزشکاری و بدن سیکس پک اوست. تایگر شروف با دیشا پتانی که در فیلم «باغی۲» همبازی او بود رابطه دارد.

۵- ساراعلی خان

با نمایش فیلم اولش «کدارنات» ساراعلی خان ثابت کرد که هنر بازیگری در خون او جریان دارد. او دختر سیف علی خان و آمریتا سبنگ است که هر دو بازیگر هستند. هم مخاطبین و هم منتقدین سینما هر دو متفق‌القول بازی ساراعلی خان را تنها نقطه مثبت این فیلم دانستند. او با فیلم بعدی‌اش «Simmba» نشان داد که می‌تواند یک پرینسس هنرمند باشد. او فارغ‌التحصیل از دانشگاه کلمبیا است. توانایی خیره کننده‌ی او در بازیگری باعث شد تا شانس بازی در فیلم‌های بزرگی همچون «اج کال» و سری دوم «کولی نامبر وان» مقابل وارون داوان را بدست بیاورد.

۶- آنانیا پاندی

دو سال قبل آناندیا پاندی دختر کمدین کهنه‌کار بالیوود، چانکی پاندی یک نوجوان شرو شور بود که با دوستان دوران کودکی‌اش سوهانا خان (دختر شاهرخ خان) و شانایا کاپور (دختر سانجی کاپور) وقت گذرانی می‌کرد. فیلم «دانش آموزان سال۲» اولین فیلم اوست که اوایل امسال اکران شد و بازی انانیا به عنوان دختری برشور و انرژی مورد توجه قرار گرفت و فیلمسازان بسیاری خواستار همکاری با او هستند. آنانیا نیز مانند خیلی از چهره‌های دیگر توسط کارن جوهر و کمپانی او ورود خود به این عرصه را آغاز کرد و همچنان مورد حمایت او قرار دارد. با شروع سال ۲۰۱۹، او حالا چهره تبلیغاتی بسیاری از برندهای آرایشی است، شواستاپر خیلی از طراحان لباس است، در فضای مجازی فعال است و به عنوان بازیگر اصلی در بسیاری از فیلم‌های جذاب در حال فعالیت است.این بازیگر ۲۱ ساله فیلم «پتی پتنی اور وه» را آماده اکران دارد.

۷- تارا سوتاریا

تارا حتی قبل از ورودش به سینما هم چهره شناخته شده‌ای بود. او از کودی فعالیت بازیگری را آغاز کرده بود و بعدا در بسیاری از نمایش‌های تلویزیونی دیزنی بازی کرده بود. فعالیت حرفه‌ای او در سینما با فیلم «دانش‌آموزان سال ۲» در کنار تایگر شروف و آنانیا پاندی آغاز شد.  قرار بود فیلم دوم او در سینما فیلم فوق‌العاده پرفروش و موفق «کبیر سینگ» باشد اما او به خاطر بازی در فیلم «مرجاوان» در مقابل سیدارت مالهوترا فیلم کبیر سینگ را رد کرد. او انتخاب اول بازیگر زن برای این فیلم بود که نهایتا کیارا ادوانی جایگزین او شد. فیلم «مرجاوان» دومین فیلم این چهره زیبارو آماده اکران است و تارا در آن نقش یک دختر کر و لال را بازی کرده است. فیلم « RX 100» اثر بعدی او خواهد بود که در این فیلم آهان شتی، پسر سونیل شتی به بالیوود معرفی می‌شود.

۸- دیشا پتانی

دیشا پتانی در سال ۲۰۱۶ با فیلم « MS Dhoni: The Untold Story» وارد سینما شد اما سال گذشته با فیلم «باغی۲» مقابل تایگر شروف بود که دیده شد. این فیلم پولسازی خوبی برای سینما داشت و نتیجتا دیشا پتانی را چند پله بالاتر برد و ورق را برای او برگرداند. عید فطر، فیلم «بهارت» نمایش داده شد که دیشا در این فیلم حضوری کوتاه در کنار سلمان خان داشت و این فیلم نیز یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های سال بود. دیشا در حال حاضر مشغول آماده شدن فیلم بعدی‌اش «ملنگ» ساخته موهیت سوری است که در آن مقابل آدیتیا روی کاپور بازی کرده است.

دیشا پتانی با ۲۵ میلیون فالوئر در فضای مجازی یکی از چهره‌های محبوب و مطرح در فضای مجازی نیز هست. هر یکی از پست‌های او در اینستاگرام کامنت و نظرات بسیار زیادی می‌گیرد و به لطف همین محبوبیت او چهره‌های تبلیغاتی برندهای بسیاری شده است. او لقب پرینسس پاپاراتزی‌های را گرفته و بیرون رفتن‌های هر یکشنبه او همراه دوست پسرش تایگر شروف از دید پاپاراتزی های پنهان نمی‌ماند.

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو