نشانه‎‌های خطرناک رابطه عاطفی زهرآلود را جدی بگیرید

76

1398/8/19

19:21


نشانه‎‌های خطرناک رابطه عاطفی زهرآلود را جدی بگیرید

سلامت نیوز: مراقب باشید این ۱۰ علامت به شما نشان می‌دهد که شما درگیر یک رابطه عاطفی مسموم هستید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا، اگر برایتان این سؤال پیش آمده که آیا در رابطه عاطفی و عاشقانه شما با همسرتان یک جای کار می‌لنگد و انگار یک چیزی درست سر جایش نیست، ما به شما کمک می‌کنیم تا با پرده‌برداری از این علائم در رابطه خود به سالم یا سمی بودن آن پی ببرید.

روابط عاطفی عاشقانه زیبا هستند اما گاهی به حجم خواسته‌های طرفین از یکدیگر اضافه می‌شود و برای هر کدام از زوجین سختی‌هایی را ایجاد می‌کند که واقعا برآورده کردن آن نیازها شاید از حد و توانشان فراتر باشد.

همه عاشق شدن را دوست دارند و همه درگیر روابط عاشقانه می‌شوند. عشق ما را به اوج شادی و شعف می‌برد و آنقدر بالا می‌برد که شاید دلمان نخواهد از آن ارتفاع پایین بیایم اما همان قلب عاشق می‌تواند برای ما سرخوشی‌های الکی ایجاد کند و ما را به ورطه یه رابطه مسموم و اشتباه بکشاند.

روابط همیشه هم عاشقانه و مملو از شمع و گل و پروانه نیستند؛ فراز و نشیب‌هایی دارند. در اینجا می‌خواهیم به شما علائمی را نشان دهیم که متوجه شوید دیگر همه چیز مثل قبل نیست و یک جای کار می‌لنگد. در ادامه، فهرستی از علائمی خواهید دید که به شما وجود یک رابطه مسموم را نشان می‌دهد.

عدم احساس امنیت

وقتی شریک احساسی‌تان شما را مدام در موقعیتی قرار می‌دهد که به وفاداری‌اش شک می‌کنید یا در آینده چنین رابطه عاشقانه‌ای دچار ابهام می‌شوید، بهتر است بار دیگر نگرش خود را نسبت به آن فرد یا کل رابطه ارزیابی کنید تا ببینید آیا ارزشش را دارد دچار این وضعیت شوید.

عدم ارتباط

فارغ از میزان عشق و جاذبه‌ای که در روابط عاشقانه شما است، وقتی رابطه تحلیل می‌رود و کم می‌شود تمام آن احساسات تند و آتشین روزها و ماه‌های اول فروکش می‌کند و تب تند روابط شما به ناگاه قطع می‌شود. اینجاست که سوء تفاهم‌ها به یک امر عادی مبدل می‌شود و هر دو طرف رابطه از لحاظ احساسی از هم فاصله می‌گیرند. این یک مشکل جدی است که در نهایت می‌تواند منجر به خاتمه یک رابطه عاشقانه و داغ شود.

قدردانی نشدن و محترم نبودن

همه ما از این که ببینیم مورد توجه قرار گرفته‌ایم و محبت‌های ما جبران می‌شودلذت می‌بریم. در چنین حالتی، هم اعتماد به نفس ما بیشتر می‌شود و هم دلمان می‌خواهد توجه و عشق بیشتری از خودمان بروز دهیم. اما وقتی یک طرف رابطه عاشقانه به سختی تلاش می‌کند تا رابطه را بهتر کند اما با تمام اینها تمام زحماتش نادیده گرفته می‌شود و مورد قدردانی قرار نمی‌گیرد، وقتی برای دوست داشتن شما تلاشی از خود نشان نمی‌دهد، برای با شما بودن وقت نمی‌گذارد و مسائل مهم زندگی‌اش را با شما به اشتراک نمی‌گذارد، دیگر در این رابطه خبری از داد و ستد عاشقانه نخواهد بود و دچار افراط و تفریط می‌شوید. این یک علامت واضح است و به شما می‌گوید به مرور زمان رابطه شما به ورطه نابودی می‌کشد و هر دو طرف احساس خسته شدن و بی‌ارزش بودن را خواهید داشت.

عدم اعتماد

روابط شاد و موفق بر پایه اعتماد ایجاد می‌شوند. وقتی هر کدام از طرفین پارانوئید می‌شود و به اصطلاح دیوانه‌بازی در می‌آورد، روابط به تدریج به انتهای خود می‌رسد. بهتر است خود و شریک عاطفی‌تان را به خوبی ارزیابی کنید زیرا اگر این معضلات به مدت طولانی حل‌نشده باقی بمانند ممکن است منجر به اتمام یک رابطه عاشقانه شوند.

انرژی منفی

روابط احساسی همیشه گل و بلبل نیست که مدام لبخند روی صورت شما نقش ببندد. گاهی اوقات می‌شود که کمتر شادی می‌کنید اما اگر این حالت به وفور پیش می‌آید، دیگر رابطه شما یک رابطه مسموم است. باید جریان هوای انرژی مثبت و احساس خوشحالی و خوشبختی در سرتاسر رابطه شما حاکم باشد. در غیر این صورت، احتمالا شما در انتخاب شریک احساسی خود اشتباه کرده‌اید و هر دوی شما با هم ناسازگار خواهید بود. به شما توصیه می‌کنیم عمیقا در مورد تصمیماتی که می‌گیرید فکر کنید.

سوء استفاده فیزیکی

قطعا در هر رابطه‌ای اوج مسمومیت وجود دارد و نباید تحت هیچ شرایطی آن را قبول کرد. وقتی نوبت به سوء استفاده فیزیکی یا جنسی می‌رسد اصلا نباید تحمل کرد و ادامه این رابطه قطعا جز ضرر چیزی ندارد و بهبود نمی‌یابد. پس بهتر است هر چه سریع‌تر به رابطه خاتمه داد زیرا زندگی فردی که مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفته ممکن است به خطر بیفتد. اینها معامله را به هم می‌زنند. بهتر است زود تمامش کنید.

درام‌های غیرضروری

بحث و جدل‌های مکرر و پارانویا یا دیوانه‌بازی‌های بی‌اساس می‌تواند منجر به افزایش استرس در رابطه شود و مثل دیگر بحث‌های معمولی زندگی که نگرانش می‌شوید، باید از چنین لحظات احساسی و درامی تا حدی که امکان دارد پرهیز کرد.

عدم رشد

اگر هیچ رشدی را در روابط خود نمی‌بینید، بهتر است بی‌خیالش شوید زیرا احتمال دارد به تدریج بر رشد نهایی شما به عنوان یک فرد عاقل و بالغ تاثیر بگذارد. اگر کسی نمی‌خواهد برای بهتر کردن روابط قدمی بردارد، نیاز نیست شما هم وقت ارزشمند خود را با او تلف کنید.

یک‌طرفه بودن

روابط عاطفی متقابل رشد می‌کنند. بنابراین، وقتی هیچ داد و ستدی نیست، تلاش‌های شما بدون بازگشت است و شما تنها طرفی هستید که می‌خواهید رابطه را بهتر کنید، زحمات شما بی‌فایده خواهد بود. هیچ کس به تنهایی نمی‌تواند یک رابطه را حفظ کند. تمام این تلاش‌ها یک طرفه و خسته‌کننده خواهند بود و احتمال دارد هیچ آینده‌ای نداشته باشند.

بر پایه اولتیماتوم بودن

وقتی دیگر عشق در رابطه عاطفی ملاک اصلی نباشد و تهدیدها و اولتیماتوم‌ها تنها دلیل ادامه رابطه باشند، دیگر رابطه شما بی‌ثمر است و هر چه زودتر تمام شود به نفع هر دوی شما خواهد بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو