شیوع بالای ناباروری در شهرها/ اثرات زندگی شهری

62

1398/8/19

19:24


شیوع بالای ناباروری در شهرها/ اثرات زندگی شهری

سلامت نیوز:عضو تیم تخصص مرکز درمان ناباروری ابن سینا، به علل بروز ناباروری در بین ساکنان شهرها اشاره کرد و توضیحاتی ارائه داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،آتوسا کریمی، گفت: شهرنشینی اغلب با کم تحرکی همراه است و همچنین تنفس هوای آلوده که دارای ذرات سرب، گوگرد و...، است، برای سلامت افراد مضر است و همین آلودگی هوا، باعث می شود اکسیژن رسانی به بافت بدن کمتر شود و این مسئله روی کیفیت اسپرم ها و تعداد آنها، اثر منفی دارد.


این فلوشیپ زنان، زایمان و ناباروری، ادامه داد: آلودگی هوا بر روی کیفیت تخمک نیز اثر منفی دارد.
وی با اشاره به گرایش شهرنشینان به مصرف غذاهای آماده و فرآوری شده، گفت: اغلب فست فودها با استفاده از روغن های نامناسب و ترکیبات غذایی مضر تهیه می شود که بر کیفیت تخمک و اسپرم، تاثیر منفی دارد. در نتیجه، باعث می شود افراد از نیاز بدن به ویتامین ها و مواد مغذی که برای حفظ باروری مهم است، کمتر برخوردار شود.


عضو تیم تخصص مرکز درمان ناباروری ابن سینا، تاکید کرد: تمامی این عوامل باعث شده تا شیوع ناباروری در شهرها بالا برود.
کریمی، از آپارتمان نشینی به عنوان یکی دیگر از معضلات زندگی شهری نام برد و گفت: استفاده از آسانسور به جای بالا و پایین رفتن از پله ها، باعث کم تحرکی و افزایش وزن شده و همین مسئله قدرت باروری را در زنان و مردان، کاهش می دهد.


وی ادامه داد: کار در محیط های شغلی که افراد با مواد شیمیایی سر و کار دارند، باعث می شود در طولانی مدت بر روی میزان باروری تاثیر منفی بگذارد. همچنین، استنشاق مواد آلوده و تماس با این قبیل مواد خطرناک، قدرت باروری فرد را در طولانی مدت تحت تاثیر قرار می دهد.


فلوشیپ زنان، زایمان و ناباروری، بر جدی گرفتن ورزش و رژیم غذایی تاکید کرد و گفت: خوردن میوه و سبزیجات تازه و دوری جستن از مصرف کنسروها و فست فودها، باید رعایت شود. زیرا، کنسروها حاوی نیترات هستند که آسیب جدی به قدرت باروری افراد وارد می کند.
کریمی افزود: ثابت شده است که یک سری از مواد سربی، باعث زایمان زودرس می شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو