عارضه‌ای پوستی که دانش‌آموزان را درگیر می‌کند

70

1398/8/19

20:31


یک متخصص پوست، مو و زیبایی درباره مشکلات پوستی که بر اثر کاهش دمای هوا برای دانش‌آموزان به وجود می‌آید توضیح داد.

عارضه‌ای پوستی که دانش‌آموزان را درگیر می‌کند

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران الهه لطفی متخصص پوست،مو و زیبایی اظهار کرد: یکی از مشکلات عمده دانش آموزان اگزما یا حساسیت‌های شدید پوستی است که با شروع فصل سرما بروز پیدا می‌کند.

او افزود: اگزمایی که بیشتر دانش آموزان درگیر آن می‌شوند، اگزمای آتوپیک است که با خشکی دست نمایان می‌شود.

لطفی ادامه داد: با کاهش دمای هوا پوست به مراتب خشک‌ترمی‌شود و دانش آموزان باید از مایع و صابون دستشویی که مناسب پوست‌شان نیست استفاده نکنند، زیرا بعضی از مایع‌های دستشویی غیراستاندارد بوده و باعث خشکی و گا‌ها اگزما‌های شدید پوستی در دانش آموزان می‌شود.


این متخصص پوست، مو و زیبایی در ادامه بیان کرد: خانواده‌ها باید برای دانش آموز یک صابون استاندارد و کرم مرطوب کننده تهیه کنند تا کودکان کمتر دچار خارش و سوزش‌های پوستی شوند. اگزماهایی به دنبال خشکی پوست و سرمای هوا برای کودکان و یا حتی بزرگسالان پدید آید می تواند عوارض جبران ناپذیری را در سال‌های آینده به همراه داشته باشد.

لطفی در ادامه افزود: بعضی‌ از کودکان‌ با پیشگیری و رعایت قوانین همانند شستن دست‌ها با صابون استاندارد و مرطوب نگه داشتن آن و استفاده از دستکش‌های نخی می‌توانند از اگزما جلوگیری کنند. اما بعضی‌ از افراد متاسفانه نسبت به‌ درمان‌ مقاوم هستند و ممکن‌ است‌ تا زمان‌ بلوغ‌ با این اگزما دست به گریبان باشند.

این متخصص پوست، مو و زیبایی یادآور شد: دانش آموزان و خانواده‌ها باید بدانند تحریک‌ پوست‌ به هر علتی‌ می‌تواند باعث‌ شعله‌ور شدن‌ و یا تشدید اگزما شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو