عجیب ترین حیوانات دنیا در این پارک خانه دارند!

عجیب ترین حیوانات دنیا در این پارک خانه دارند!


منبع: همگردی

608

1398/8/19

21:33


پارک ملی کروگر آفریقای جنوبی دارای حیوانات متنوعی است. بازدید از این پارک ملی و حیوانات آن هیجان وصف ناپذیری را برای شما به ارمغان می آورد و در این پارک شانس بازدید از حیواناتی مانند پلنگ، فیل، شیر، بوفالو و کرگدن را خواهید داشت، اما هزاران نوع حیوان دیگر در این مجموعه زندگی می کنند که ما برای شما برخی از عجیب و غریب ترین هایشان را اینجا لیست کرده ایم. با در سفر به پارک ملی کروگر آفریقای جنوبی همراه شده تا با حیوانات پارک ملی کروگر یا به عبارتی عجیب ترین حیوانات دنیا آشنا شوید.

پارک ملی کروگر آفریقای جنوبی

گورکن استوایی

آن ها ممکن است زیبا باشند، اما خطرناک هستند. این مخلوقات که به طور رسمی با نام "ماستلیدا" شناخته شده اند، به فیل ها، بوفالو ها و حتی انسان ها نیز ممکن است حمله کنند. پوست چسبناک این حیوان به شکار کردن او کمک می کند و تاکتیک های حمله آن ها به این گونه ای بوده که به طعمه خود حمله ور می شوند، سپس دندان های خود را در کشاله ران طعمه فرو می برند و بوی بدی از خود متصاعد می کنند. یکی از نقاط ضعف این مورد از عجیب ترین حیوانات دنیا، غذا است. این مسئله در موردشان شناخته شده و سعی می کنند خود را شبیه یک جوجه تیغی در بیاورند در صورتی که تیغ ندارند.

گورکن استوایی

سوسک سرگین

این نوع سوسک گاهی اوقات برای تغذیه از مدفوع حیواناتی مانند فیل استفاده کرده و گاهی اوقات تمام طول روز را صرف پیدا کردن غذا برای خود می کند. این نوع سوسک ها انواع مختلفی دارند: از اندازه 0. 2 تا 2 اینچی گرفته تا رنگ های مختلف، البته شایع ترین آنان سیاه رنگ هستند. آن ها در واقع یک جز بسیار مهم از اکوسیستم بوده که به پاکسازی زباله ها و حاصلخیزی خاک کمک می کنند و از ساکنان دائمی پارک ملی کروگر آفریقای جنوبی به شمار می آیند.

سوسک سرگین

مورچه خوار

این حیوان در هنگام راه رفتن مانند "تیرانوسوروس" است. این یک جانور فلس دار بوده که توسط این فلس ها از خود در برابر خطرات محیطی محافظت می کند. دارای زبانی بلندو چسبنده بوده که برای خوردن مورچه ها و موریانه ها از آن استفاده می کند. آن ها در هنگام تهدید خود را جمع می کنند و به شکل یک توپ در می آیند. پوست و فلسشان از موادی مانند کراتین که از آن در طب سنتی آسیایی استفاده می شود، تشکیل شده و یکی از حیوانات پارک ملی کروگر به حساب می آیند.

مورچه خوار

بوشولد رین فراگ

این قورباغه که یکی از 14 گونه قورباغه های بارانی بوده، بسیار چاق هست و چشم های بزرگی دارد. با استفاده از پاهای ضخیم و عضلانی که عمدتا به عقب رانده می شوند، راه می رود و مانند یک اردک حرکت می کند و هنگامی که تهدیدی احساس کند، خود را مانند یک بادکنک باد خواهد کرد. نوع ماده این قورباغه بزرگتر از نر آن است. نحوه تولید مثل این حیوان پارک ملی کروگر آفریقای جنوبی به این گونه است که ماده چسبناکی از خود ترشح می کند که پس از آمیخته شدن با هم باعث ایجاد تخم ها می گردد.

بوشولد رین فراگ

لازر بوش بیبی

این حیوان کوچک چشم های بزرگی دارد. این کوچکترین حیوانی است که در آفریقا یافت می شود و همچنین علاقه بسیاری به درختی به نام گالاگوز دارد. آن ها بسیار سریع حرکت می کنند و برای شکار ملخ ها پاهای خود را به درختان می چسبانند و به هوا می پرند. آن ها معمولا در شب ها تردد می کنند و ظاهر این نوع از عجیب ترین حیوانات دنیا، بسیار ترسناک است.

لازر بوش بیبی

راک هایراکس

این مورد از حیوانات پارک ملی کروگر ممکن است شبیه خوک های دریایی باشند، اما این موجودات کوچک و چاق جز جوندگان نیستند. آن ها جز گونه های "پروسکاویلدا" بوده و دارای معده های چندگانه هستند و علیرغم تفاوت در اندازه، نزدیکترین گونه حیوانات به فیل ها بوده و خوابیدن زیاد را دوست دارند.

راک هایراکس

حشره های غول پیکر

این حشره های لاغر، شاخک هایی به طول نیم یا یک پا دارند. جنس این شاخک هایشان چوبی است. اگر احساس خطر کنند خود را به مردن می زنند و برای ساعت های طولانی می توانند این کار را انجام دهند. آن ها می توانند پرواز کنند، ولی بیشتر ترجیح می دهند بر روی شاخه های درختان بنشینند و شکار کنند. این حشرات بزرگ، بزرگترین حشرات چوبی در آفریقای جنوبی و یکی از عجیب ترین حیوانات دنیا هستند.

حشره های غول پیکر

انتلیونس

این یک نوع از مورچه ها است. آناتومی بدن این حشره به گونه ای بوده که هنگامی که وارد خاک می شود، تمام صورتش پوشیده خواهد شد. این نوع مورچه ها معمولا به سمت قسمت های پایینی و عمیق تر خاک حرکت می کنند و برای شکار نوعی آنزیم قوی را به طعمه خود تزریق می کنند و سپس آن را می خورند. اندام آن ها به گونه ای بوده که این نوع از شکار را برایشان آسان تر می کند و قادرند که مواد غذایی را در بدن خود ذخیره نمایند.

انتلیونس

استرن راک الفنت شرز

این حیوان از گونه پستاندارانی بوده که گوش هایی بزرگ و بینی درازی دارند و در واقع نمونه کوچک شده از فیل ها هستند. این نوع حیوان در بین شکاف های سنگ ها زندگی می کند. آن ها از بینی خود استفاده کرده تا حشرات را از بین ببرند و یا شکارشان کنند. برخلاف سایر حیوانات، تصور می شود که این حیوان زندگی یک جانبه ای دارد. در حالت معمولی آنان بسیار زیبا و ناز هستند، ولی هنگام دفاع از قلمرو خود بسیار بی رحم و وحشی می شوند. در هنگام دفاع نوع نر این حیوان با نرها مقابله می کند و نوع ماده با ماده ها.

استرن راک الفنت شرز

هینو بیتلز

این نوع حشره در زمره بزرگترین سوسک های جهان قرار می گیرد. شاخک های بزرگی بر روی بینی خود دارند تا بتوانند به وسیله آن از خود و فرزندانشان محافظت کرده و از تنه درختان خشک شده تغذیه می کنند. برخلاف ظاهر ترسناکشان، هیچ گونه خطری برای انسان ها ندارند. برخی از متخصصان نام های جالبی مانند سوسک های هرکول و سوسک تک شاخ را برای این نوع حشره انتخاب می کنند

هینو بیتلز

لاکپشت های وحشی

این نوع لاکپشت بزرگترین گونه لاکپشت ها بوده که گاهی اندازه شان به 18 اینچ نیز می رسد. یکی دیگر از حیوانات پارک ملی کروگر همین لاک پشت ها هستند و اغلب در کنار جاده ها یافت می شوند. آن ها تنها لاکپشت های بدون سپر بینی هستند، به این معنی که تنها لاکپشت هایی بوده که می توانند سر خود را بالا ببرند و بنابراین شنا کنند. طول عمر بعضی از آن ها ممکن است به 100 سال نیز برسد.

لاکپشت های وحشی

بوفالوی قرمز

این حیوان اندازه اش گاهی تا 9 اینچ نیز می رسد. دارای رنگ سیاه و سفید با چشم هایی نارنجی و قرمز است. اگر آن ها را نتوانید ببینید، ولی حتما صدایشان را خواهید شنید. آنان خانه های کثیف خود را با چمن و نی می پوشانند.

بوفالوی قرمز

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو