۱۲ چیزی که رئیس جمهور آمریکا خود باید هزینه آن‌ها را پرداخت کند

۱۲ چیزی که رئیس جمهور آمریکا خود باید هزینه آن‌ها را پرداخت کند


منبع: روزیاتو

115

1398/8/19

22:34


رئیس جمهور کشور وسیع و قدرتمندی مثل آمریکا بودن کار ساده ای نیست اما در هر حال این پست مزیت هایی هم دارد؛ زندگی در کاخ سفید، سفر با «ایرفورس وان» هواپیمای اختصاصی رئیس جمهور آمریکا و سالانه ۴۰۰ هزار دلار حقوق. اما رئیس جمهور آمریکا شدن به این معنی نیست که دیگر همه چیز برایتان مجانی خواهد بود. در واقع هزینه هایی هست که رئیس جمهور آمریکا در زمان خدمت در این پست و حضور در کاخ سفید خود باید آن ها را پرداخت کند. در ادامه با این هزینه آشنا خواهیم شد.

۱- مواد غذایی

هزینه های رئیس جمهور آمریکا

گرچه کاخ سفید آشپز اختصاصی خودش را دارد اما رئیس جمهورهای آمریکا و خانواده ی آن ها هزینه ی مواد غذایی شان را باید خودشان پرداخت کنند. میشل اوباما، همسر باراک اوباما و بانوی اول سابق آمریکا، در سال ۲۰۱۸ در یک مصاحبه ی تلویزیونی این موضوع را تأیید کرد.

۲- لباس های سفارشی

اگر رئیس جمهور و بانوی اول آمریکا بخواهند لباس های سفارشی و لوکس به تن کنند، هزینه ی آن ها به عهده ی خودشان است. گرچه طراحان لباس می توانند به رئیس جمهورها و بانوهای اول آمریکا لباس هدیه دهند، اما این لباس ها بعد از یک بار پوشیده شدن باید اهدا شوند.

۳- خشکشویی

رئیس جمهورهای آمریکا نه فقط هزینه ی لباس های سفارشی خود، بلکه هزینه ی خشکشویی لباس های خود را هم باید پرداخت کنند. به همین دلیل لباس های رئیس جمهور به بعضی از خشکشویی های واشنگتن دی. سی. سپرده می شوند.

۴- نیروهای خدماتی مهمانی های خصوصی

رئیس جمهور آمریکا هر زمان که مهمانی خصوصی ای در کاخ سفید برگزار کند، هزینه ی پیشخدمت ها و نیروهای نظافتی را باید خودش پرداخت کند. هزینه ی این بخش از جشن های کاخ سفید توسط مالیات دهندگان آمریکایی تأمین نمی شود. این مسأله ممکن است بعضی رئیس جمهورها را از برگزاری مهمانی های خصوصی در اقامتگاه دولتی شان منصرف کند.

۵- هدایایی برای اشخاص عالیرتبه ی خارجی

وقتی سران دیگر کشورها به آمریکا سفر می کنند، انتظار می رود که رئیس جمهور آمریکا هدیه ای به آن ها بدهد. اما رئیس جمهورهای آمریکا هزینه ی این هدایا را باید از جیب خودشان پرداخت کنند. علاوه بر این در دفتر ریاست تشریفات یک واحد هدایا وجود دارد که با کارکنان رئیس جمهور، معاون او و وزیر امور خارجه سر و کار دارد و به آن ها در انتخاب هدایا برای اشخاص عالیرتبه ی خارجی کمک می کند.

۶- محل اقامت در تعطیلات

رئیس جمهور آمریکا وقتی در تعطیلات خود به سفر می رود، باید هزینه ی هتل یا خانه ای که اجاره کرده را خودش پرداخت کند. تنها استثنای این مسأله، کمپ دیوید، محل استراحت و خانه ی ییلاقی رئیس جمهور آمریکا است که هزینه ی تأمین امنیت رئیس جمهور و خانواده اش در کمپ دیوید و رفت و برگشت آن ها به آنجا از جیب مالیات دهندگان آمریکایی پرداخت می شود.

۷- مراسم های خصوصی خارج از کاخ سفید

اگر ردیس جمهور آمریکا بخواهد در خارج از کاخ سفید یا کمپ دیوید، مراسم خصوصی ای برگزار کند، هزینه ی آن هم به عهده ی خود او است. با این حال، برخلاف مهمانی های خصوصی ای که در کاخ سفید برگزار می شوند، هزینه ی نیروهای خدماتی از پول های مالیات دهندگان آمریکایی پرداخت می شود.

۸- آرایشگر مو

لورا بوش، همسر جورج دبلیو. بوش، رئیس جمهور سابق آمریکا، از توجه ویژه ای که به موهای بانوهای اول قبلی آمریکا می شد به خوبی آگاه بود. به همین دلیل او یک آرایشگر موی اختصاصی برای خود استخدام کرد تا به او کمک کند ظاهری متناسب با مقام خود داشته باشد و کار آرایش روزانه ی موهای او را انجام دهد.

۹- مایحتاج خانه

همه ی خانه ها نیاز به وسایل مشخصی مثل دستمال توالت، خمیر دندان و کیسه ی زباله دارند. گرچه خود خانه ی رئیس جمهور یعنی همان کاخ سفید، یکی از مزیت های رئیس جمهور شدن در آمریکا محسوب می شود، اما هزینه ی وسایل مورد نیاز آن باید از جیب خود رئیس جمهور آمریکا پرداخت شود.

۱۰- بعضی از تزئینات داخلی

گرچه ماهیانه یک مبلغ ۱۰۰ هزار دلاری برای تغییر دکوراسیون بخش هایی از کاخ سفید به رئیس جمهورهای آمریکا تعلق می گیرد، اما هر هزینه ای بیشتر از آن باید توسط خود رئیس جمهور پرداخت شود. گفته می شود باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا، این مبلغ را دریافت نمی کرد و از پول خودش برای تغییر دکوراسیون کاخ سفید هزینه می کرد.

۱۱- بعضی هزینه های قانونی

در بعضی موارد، رئیس جمهورهای آمریکا باید هزینه های قانونی شان را خودشان پرداخت کنند. مثل بیل و هیلاری کلینتون، رئیس جمهور و بانوی اول سابق آمریکا که ۱۶ میلیون دلار بدهی روی دست کاخ سفید گذاشتند. دستمزد وکلای مدافعی که کار رسیدگی به پرونده ی رسوایی ها و روند استیضاح کلینتون را برعهده داشتند، هزینه های قانونی زیادی در طول هشت سال ریاست جمهوری او به بار آورد.

۱۲- خانه های شخصی

علیرغم اینکه رئیس جمهورهای آمریکا و خانواده ی آن ها دست کم به مدت چهار سال در اقامتگاه های شخصی شان زندگی نخواهند کرد، اما آن ها موظف هستند هزینه ی رهن و نگهداری خانه های شخصی شان را خودشان پرداخت کنند. مثلاً خانواده ی باراک اوباما در تمام هشت سالی که او رئیس جمهور آمریکا بود هزینه رهن خانه ی شخصی شان در شیکاگو را پرداخت می کردند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو