در حالی که قوه قضاییه دور تازه مقابله با فساد را کلید زده است، رییس جمهوری در یزد اطلاعات ارزشمندی را در خصوص پرونده‌های فساد اقتصادی ارائه داد و درخواست کرد قوه قضاییه به این مباحث ورود کند.

اشاره حسن روحانی به سرنوشت نامعلوم پرونده‌های فساد و میلیون‌ها دلار در دست نهادهای خاص بود.

وی تاکید کرد: مبارزه با فساد دانه درشت‌ها کجاست و چرا به این فسادها و پول‌ها رسیدگی نمی‌شود؛ اینکه چند نفر را به دادگاه کشانده و تبلیغ مبارزه با فساد شود، بدانید که سرِ مردم کلاه نمی‌رود؛ مردم باید بدانند پولی که از بیت المال  پرداخت شده، چگونه و کجا رفته و چه کسانی مسوول هستند و در این زمینه قضات و دادستان‌های شریف نباید از پیگیری این پرونده‌ها بترسند و سرنوشت این پول‌ها را برای مردم روشن کنند؛ در غیر این صورت به مناسبت های مختلف و مورد به مورد این ارقام را به مردم توضیح خواهم داد.

حسن روحانی از سرنوشت دو پرونده ۲.۷ میلیارد دلاری و ۲ میلیارد دلاری سخن به میان آورد.اشاره صریح وی به پرونده بابک زنجانی و انتقاد از عدم معرفی همدستان وی و همچنین ماجرای خرید دو میلیارد دلار اوراق قرضه آمریکا در دولت پیشین بود. رییس جمهور گفت:دولت قبل ۱۰ ماه فرصت داشت که آن پول را از حلقوم آمریکا درآورد اما دست روی دست گذاشت. چند سال پیش شورای عالی امنیت ملی اعلام کرد که باید به سرعت به این پرونده رسیدگی شود اما تا امروز رسیدگی نشده است لذا می خواهم پرونده ۲ میلیارد دلاری برای مردم روشن شود تا مردم خوشحال شوند و بدانند که عزمی که برای مبارزه با فساد وجود دارد، راسخ است.

 بررسی‌ها نشان می‌دهد که این پرونده، به دولت قبل و خرید ۲ میلیارد دلار اوراق قرضه آمریکا مربوط می‌شود.روحانی همچنین به دو رقم ۹۴۷ و ۷۰۰ میلیون دلاری در دست دو نهاد، اشاره کرد.

اعلام وزیر راه و شهرسازی در خصوص طرح ملی مسکن، فضا را برای متقاضیان این طرح بیش از پیش روشن کرد.

وزیر راه و شهرسازی در آخرین گزارش ارائه شده در خصوص طرح ملی مسکن،با بیان این‌که طرح ملی مسکن متعلق به همه ایرانیان است، گفت: تاکنون ۲۰ هزار نفر در طرح مذکور ثبت‌نام کرده‌اند.

محمد اسلامی با بیان این‌که از ۴۰۰ هزار واحد طرح اقدام ملی تاکنون ۱۴۰ هزار واحد کلنگ‌زنی شده است، افزود: تهرانسر نخستین منطقه در تهران است که این طرح در آن آغاز شده است.قیمت تمام شده در شهرهایی غیر از تهران ۲.۵ تا ۳ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

وزیر راه و شهرسازی هدف از این طرح را ایجاد تحرک در بازار مسکن اعلام و تصریح کرد:‌ در صددیم مشاغل مختلف از جمله فرهنگیان، نیروهای مسلح و بازنشستگان را در این طرح، صاحبخانه کنیم.

معرفی مقصران گرانی خودرو

سازمان تعزیرات حکومتی حالا توپ را در زمین خودروسازان انداخته و مقصر گرانی خودرو در بازار را خودروسازانی معرفی کرده است که با عدم عرضه و عدم پلاک گذاری در بازار خلل ایجاد کردند.

در دو هفته اخیر قیمت برخی خودروها افزایشی قابل توجه را تجربه کرده است تنها پراید که ارزان قیمت‌ترین خودروی بازار ایران تلقی می شود در این دوره زمانی افزایشی نزدیک به ۵ میلیون تومان را تجربه کرد است افزایشی که سبب شده است بازار این خودرو با کسادی بالایی مواجه شود.سید یاسر رایگانی، سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در این خصوص گفته است: در ۲ ماه اخیر که شاهد عکس العمل خوب در بازار درباره سیر نزولی کاهش قیمت خودرو بودیم، متاسفانه خودروسازهای داخلی نقشی را که باید ایفا می‌کردند، انجام ندادند و در پایین آمدن قیمت خودروهای داخلی با عدم عرضه خودرو و عدم پلاک‌گذاری خودرو خلل ایجاد کردند.

به نظر می رسد این اظهارات به زودی روند قیمت ها در این بازار را متحول نماید.

خط تولید خودروهایی جز پراید و پژو ۴۰۵ متوقف می‌شود

 رئیس سازمان ملی استاندارد نیز تاکید کرده است: تولید پراید از مرداد و پژو ۴۰۵ از خرداد ۹۹ متوقف می‌شوند و احتمالا خودروهای دیگری نیز مشمول توقف تولید خواهند شد.

نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد در حاشیه مراسم روز ملی کیفیت در خصوص مصوبه شب گذشته شورای عالی استاندارد، اظهار کرد:‌ در این جلسه مصوب شد تولید پراید به طور کامل از ابتدای مرداد ۹۹ متوقف شود و در عین حال تولید پژو ۴۰۵ جی ال‌ایکس نیز از ابتدای خرداد ۹۹ متوقف خواهد شد.

وی ادامه داد:‌ خودروسازان برنامه ادامه تولید برخی خودروهای قبلی در دستورکار دارند و در عین حال اگر شرایط ایجاب کند، خودروهای جدید نیز جایگزین خودروهایی که تولیدشان متوقف شده، خواهند شد.

رئیس سازمان ملی استاندارد توضیح داد: در مورد توقف سایر خودروهای قدیمی نیز طی ۶ ماه آینده گزارشی توسط سازمان ملی استاندارد تنظیم و به شورای عالی استاندارد ارائه خواهد شد تا به تصویب برسد.

پیروزبخت با تاکید بر اینکه یکباره نمی‌توانیم تولید همه خودروها را متوقف کنیم، گفت: توقف تولید خودروهای قدیمی به صورت پلکانی صورت خواهد گرفت.