آموزش بازی هفت خبیث و آشنایی با قوانین این بازی

آموزش بازی هفت خبیث و آشنایی با قوانین این بازی


منبع: آرگا

152

1398/8/20

02:37


بازی هفت خبیث از دسته بازی های گروهی است که طرفداران بی شماری را در سراسر جهان و ایران کسب کرده است و اکثریت افراد خواهان این بازی هستند که در ادامه به بیان چگونگی این بازی و قواعد آن خواهیم پرداخت.

آموزش بازی هفت خبیث و آشنایی با قوانین این بازی

بازی هفت خبیث که بدان هفت کثیف و به انگلیسی اونو گفته می شود نوعی بازی با کارت است که در سراسر جهان بازی می شود و در ایران نیز طرفداران خاص خود را دارد و ما در ادامه به بیان قواعد و چگونگی انجام این بازی خواهیم پرداخت.

چگونگی انجام بازی هفت خبیث

شروع بازی هفت خبیث با پنج کارت است و معمولا نیز در جمع هایی که دو نفر بیش تر هستند انجام می شود. اگر تعداد افراد از پنج نفر بیشتر شود از دو دسته کارت بایستی استفاده شود.

شروع بازی هفت خبیث بدین گونه است که به هر نفر هفت برگه در جهت عقربه های ساعت داده می شود و کارت های باقی مانده را به پشت در وسط قرار می دهند و رو ترین کارتی که روی زمین قرار دارد را به رو و در کنار سایر کارت های روی زمین قرار می دهند. بازی به این شکل است که بایستی اولین نفر کارتی متناسب با همان کارت که روی زمین قرار دارد بیندازد اما اگر مانند آن نداشت بایستی ۳ به ۱ خال دیگر را بازی کند.

قواعد بازی هفت خبیث

اما به جز این مورد می توانید از یک روش دیگر آن استفاده کنید در این روش نفر اول بایستی کارتی را از روی کارت های زمین بردارد و اگر آن کارت با کارت روی زمین تطابق داشت بایستی آن را نیز در کنار همان کارت روی زمین قرار دهد و اما اگر شبیه هم نبودند باید آن کارت را در دستش قرار دهد و نوبت به نفر بعدی می رسد.

بازی هفت خبیث تا جایی ادامه پیدا می کند که یک نفر از اعضا تمامی کارت هایی که در دست دارد را روی زمین بگذارد در این هنگام آن فرد برنده است و در بازی بعدی از او بایستی بازی را شروع کنند. همچنین توجه داشته باشید که تعداد کارت هایی که در دست باقی افراد مانده برای آن ها امتیاز منفی محسوب می شود.

هنگامی می توانید بازی را خاتمه دهید که تعداد دست های بازی و یا تعداد امتیاز های منفی را از قبل مشخص کرده باشید و هر فردی که به آن امتیاز رسید بازی را تمام کنید. در این بازی هر بازیکنی که کمترین امتیاز منفی را کسب کرده باشد برنده محسوب می شود.

البته این بازی را می توانید بدون شمردن امتیاز های منفی و به صورت حذفی نیز انجام دهید به این صورت که هر بازیکنی که تعداد کارت های در دستش به اتمام رسید می تواند اعلام کند و برنده بازی شود و بعد این بازیکن به عنوان نفر اول کنار گذاشته می شود و بازی همانطور ادامه پیدا می کند تا نفر آخر نیز مشخص شود.

نحوه بازی هفت خبیث

هنگامی که تعداد بازیکن ها به دو نفر رسید می توانند علاوه بر برگه ی هشت برگه ی آس را نیز که جایزه محسوب می شود روی میز قرار دهند و یا به عبارت دیگر می تواند دو برگه بر روی میز قرار دهد. البته توجه داشته باشید که چنانچه کارت در دست شما تنها برگه ۸ باشد و خال وسط زمین نیز عدد زمینه باشد در این لحظه بایستی تک برگ بگوید و جایزه اش را بیندازد و پایان بازی هفت خبیث را اعلام کند(نکته:اگر بازیکنی تنها دو کارت ۸ و ۱ در دستش باقی مانده باشد بایستی تک برگ را بگوید و در غیر این صورت جریمه خواهد شد).

قواین بازی هفت خبیث:

قوانین بازی هفت خبیث به صورت دو دسته فرعی و اصلی تقسیم می شود که قوانین اصلی همواره پایدار و ثابت هستند اما می توانید در قوانین فرعی با هماهنگی و موافقت همه ی بازیکنان تغییراتی را ایجاد کنید.

از جمله قوانین اصلی این است که بایستی فرد پخش کننده به جهت عقربه های ساعت کارت ها را پخش کند و در ادامه روند تغییر بازی با آمدن برخی از کارت ها را بیان خواهیم کرد.

قوانین اصلی بازی هفت خبیث:

آمدن عدد ده به این منظور است که بایستی چرخش بازی برعکس شود.

با رو شدن عدد هفت اگر بازیکنی که این کارت را برداشته عدد هفت در دست داشت که بازی ادامه پیدا می کند اما اگر نداشت بایستی دو کارت را از روی زمین بردارد و برای نفر بعدی عدد هفت یک عدد عادی خواهد بود و میتواند به بازی ادامه دهد.

رو شدن عدد دو بدین معناست که یک نفر از بازیکنان بایستی یک کارت جریمه شود.

برداشتن کارت شماره هشت از روی زمین به معنای جایزه است و فردی که کارت آس را بگذارد مجاز است یک کارت دیگر نیز بگذارد اما اگر شخصی که نوبت اوست این کار را انجام ندهد و کارتی بر روی زمین قرار ندهد مانند این است که قادر به قرار دادن کارت دیگری بر روی زمین نیست و به همین علت بایستی جریمه بپردازد.

محبوبیت بسیار زیاد بازی هفت خبیث

رو شدن کارت آس به این معنی است که نوبت نفر بعدی باطل شده و نفر بعد از او باید به ادامه بازی هفت خبیث بپردازد.

اگر کارت سرباز رو شود بازیکنی که این کارت را برداشته می تواند حکم بازی را به دلخواه خودش تغییر دهد.

اگر بازیکنی دارای تنها یک کارت است بایستی با صدای بلند بگوید تک کارت اما اگر این کار را نکند و سایر بازیکن ها بعدا این موضوع را بفهمند او را جریمه خواهند کرد.

قوانین فرعی بازی هفت خبیث:

تخلفاتی مثل تاخیر در بازی کردن،بدون نوبت اقدام به بازی کردن و یا اگر فرد کلمه من را بگوید توسط سایر بازیکنان جریمه خواهد شد و بایستی یک کارت دیگر از روی زمین بردارد.

اگر بازیکنی تنها کارتی که در دست داشت کارت آس بود بایستی جایزه کارت خود را نیز بگذارد و از آنجایی که دیگر کارتی در دست ندارد بایستی جریمه شود و یا در صورت توان آن را روی زمین قرار دهد و برنده بازی شود.

اگر بازیکن اول کارتی را که روی زمین قرار می دهد عدد هفت باشد باید تا زمانی که فرد دیگری عدد هفت خواهد گذاشت ادامه پیدا کندو اگر بازیکن دوم و سوم نیز عدد هفت را بر روی زمین قرار دادند اما بازیکن بعدی عدد هفت نزاشت بایستی او را دو کارت جریمه کنند که در اصطلاح به این قانون،قانون سرکش می گویند.

اگر بازیکن اول کارت آس را بر روی زمین قرار دهد نوبت نفر بعدی باطل خواهد مگراینکه او نیز کارت آس داشته باشد و نوبت نفر بعد از او خواهد سوخت البته اگر او نیز کارت آس نداشته باشد و بازی به همین ترتیب ادامه پیدا می کند.

نحوه انجام بازی هفت خبیث و قواعد آن

چگونگی امتیاز دهی در بازی هفت خبیث:

هنگامی که نفر اول کارت های خود را تمام کرده و پایان بازی اعلام شده بایستی تمامی افراد باقی مانده امتیاز منفی دریافت کنند و هر یک از کارت ها امتیازی جداگانه دارد که در ادامه آن را بیان کرده ایم:

برگه های ۲ تا ۱۰ امتیاز منفی برابر با شماره کارت خود دارند البته به جز شماره ی هفت

برگ بی بی ۱۲ برگ منفی دارد

برگه شاه ۱۳ امتیاز منفی خواهد داشت

سرباز دارای ۲۰ امتیاز منفی است

برگ آس دارای ۱۴ امتیاز منفی است.

اما اگر بازیکنی کارت هفت داشته باشد آن را بایستی کنار بگذارد و دو کارت دیگر را بردارد.

توجه داشته باشید که اگر فردی که بازی را تمام کرده است کارت پایانی اش سرباز باشد امتیاز منفی باقی افراد دو برابر خواهد شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو