اقامتگاه بوم گردی کنگ کهن | kang

اقامتگاه بوم گردی کنگ کهن | kang


منبع: تاپ تراول

148

1398/8/20

12:49


سفر باتو

خرید بلیط هواپیما

اقامتگاه کنگ کهن

در این مقاله از وب سایت گردشگری تاپ تراول شما را با اقامتگاه کنگ کهن در روستای کنگ در استان خراسان آشنا خواهیم کرد . در ادامه مطلب همراه ما باشید تا درباره این اقامتگاه سنتی و زیبا بیشتر بدانید.


   تبلیغات    

            | بلیط هواپیما در طاهاگشت |


اقامتگاه بوم گردی “کنگ کهن” در روستای کنگ شهرستان بینالود ، شهر طرقبه ، استان خراسان رضوی واقع شده است. این مجموعه در ۲ فاز در قالب ۸ واحد ، واحدهای یکخوابه به نام های (بهاری خانه و بالا خانه) و دوخوابه به نام های (شاهنشین، تابستان نشین، ترنج، گل نار، ریحان و نارنج) است و نخستین اقامتگاه در این روستا میباشد که در مرکز و در بافت پلکانی آن واقع شده است. معماری این مجموعه بصورت بومی با دیواری کاهگلی و درب و پنجره های چوبی ، که حس آرامش وسرزندگی را القا میکند بنا شده است.

اقامتگاه کنگ کهن

728 90 - اقامتگاه بوم گردی کنگ کهن | kang

 

طبقه همکف چای خانه بومی به منظور صرف انواع دمنوش های محلی درنظرگرفته شده است وطبقه اول واحدهای اقامتی بومی را شامل میشود. هرکدام از واحدها دارای سرویس بهداشتی فرنگی- ایرانی وحمام مجزا هستند.

اقامتگاه کنگ کهن

همچنین آشپزخانه مرکزی، چای خانه ، رستوران و دو فروشگاه صنایع دستی درطبقه همکف در نظر گرفته شده است.

اقامتگاه کنگ کهن

اقامتگاه کنگ کهن

در این اقامتگاه فضایی برای طبخ غذا توسط گردشگران طراحی نشده و اقامت همراه با وعده های غذایی قابل رزرو می باشد .انواع غذا های بومی و محلی از قبل توسط گردشگران سفارش داده می شود و در هنگام حضور از ایشان پذیرایی در رستورانی کاملا بومی بعمل می آید .

اقامتگاه کنگ کهن

اقامتگاه در ناحیه ایی از روستا بنا شده که از پنجره های چوبی آن، چشم اندازی زیبا از دره کنگ مشاهده کنید و با صدای آرامش بخش رودخانه، تاریکی شب را تا روشنایی صبحگاهی بُگذرانید.کنگ به دلیل قدمت تاریخی که دارد در کتاب اوستا (کتاب آسمانی دین زرتشت ) و شاهنامه (کتاب حکیم فردوسی) بارها مورد اشاره قرار گرفته است.

اقامتگاه کنگ کهن

اقامتگاه کنگ کهن

به دلیل ساختار تاریخی روستا و سبک پلکانی آن هیچ اتوموبیلی قادر به تردد در داخل فضای مسکونی روستا نمی باشد. و به همین دلیل از جایی که ماشین را پارک میکنید ، ۱۰ دقیقه پیاده تا اقامتگاه سنتی کنگ کهن فاصله دارید.ساختار طیبعی روستای کنگ ، سبب شده این منطقه مورد استقبال دوچرخه سواران و کوهنوردان قرار گیرد و هر ساله چندین گروه ورزشی جهت انجام فعالیت های کوهنوردی و دوچرخه سواری به این مکان بکر مسافرت کنند.

آدرس: ایران خراسان رضوی طرقبه انتهای جاده طرقبه، ۲۹ کیلومتری مشهد، روستای کنگ

 شماره تلفن همراه : ۰۵۱۳۴۳۶۳۴۶۴


  تبلیغات   

                        | لمینت دندان |   کامپوزیت دندان | ایمپلنت | ارتودنسی |


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو