وضعیت بحرانی داروهای تالاسمی

108

1398/8/20

15:34


وضعیت بحرانی داروهای تالاسمی

سلامت نیوز: مدیرعامل انجمن تالاسمی از وضعیت بحرانی داروی این بیماران به دلیل معامله‌گری سازمان‌های بیمه‌گر و شرکت‌های توزیع دارو خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز، یونس عرب، مدیرعامل انجمن تالاسمی ایران در گفت‌وگو با ایکنا؛ از وضعیت بحرانی داروی بیماران تالاسمی خبر داد و بیان کرد: در بررسی‌های میدانی از بسیاری داروخانه‌ها و گزارش‌های دریافتی از بیماران تالاسمی اقصی نقاط کشور، اوضاع به شرایط کاملا بحرانی رسیده و ظاهرا سازمان‌های بیمه‌گر و شرکت‌های پخش دارو هنوز هم با جان بیماران مظلوم تالاسمی معامله‌گری می‌کنند.

وی تصریح کرد: تقریباً هیچ مرکز درمانی یا داروخانه خاصی در کشور وجود ندارد که با کمبود شدید دارو به دلایل مختلف اعم از بدهی به شرکت‌های پخش و یا امتناع از خریداری داروی بیماران تالاسمی مواجه نباشد.

عرب یادآور شد: موجودی دپوی دارو در انبار‌های شرکت‌های دارویی و توزیع‌کننده ملاک آمارنامه دارویی سازمان غذا و دارو و معاونت درمان وزارت بهداشت است و این دو معاونت وزارت بهداشت تنها حجم دارویی که به شرکت‌ها داده‌اند را در نظر می‌گیرند، در این حالت یک ضلع مثلث این آمارنامه ناقص است و باید دارویی که به دست بیمار می‌رسد را نیز در نظر گیرند. سکوت این دو نهاد به منزله مهر تائید بر شرایط فعلی بوده و مسئولیت اتفاقات ناگوار قطعا متوجه آن‌ها خواهد بود.

وی افزود: داروی تالاسمی چندین قلم است که بعضا برخی از آن‌ها ترکیبی هستند؛ در حال حاضر در هر شهری چند قلم از دارو‌های این بیماران دچار کمبود شده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو