مصطفی کواکبیان در جلسه علنی امروز مجلس با تسلیت به زلزله زدگان مردم آذربایجان در تذکری به هیات رئیسه مجلس گفت: در هفته وحدت قرار داریم و همه باید به دنبال وحدت باشیم از جمله سران سه قوه در سخنرانی‌ها به صورت علنی علیه هم صحبت نکنند.

وی افزود: امروز در مجلس یک برگه‌ای توزیع شد که در آن اینگونه نشان داده شده بود که رهبری و رئیس جمهور در نقطه مقابل هم هستند. هیات رئیسه اجازه ندهد که سخنانی تقطیع شده از رئیس جمهور و مقام معظم رهبری در کنار هم گذاشته شود و نشان دهند که این دو ضد یکدیگر عمل می‌کنند. دستور دهید این موضوع پیگیری شود.

علی لاریجانی در پاسخ به این تذکر کواکبیان بیان کرد: این موضوع را در هیات رئیسه بررسی می‌کنیم.

نباید به دنبال اختلاف بگردیم

همچنین جماران نوشت؛

فاطمه ذوالقدر عضو فراکسیون امید، در واکنش به توزیع شب نامه در میان نمایندگان مجلس علیه رئیس جمهور، اظهار داشت: متأسفانه بیانیه ای که داده شده در جهت ایجاد تفرقه است؛ در حالی که ما در این شرایط باید دنبال اتحاد و وحدت باشیم و سه قوه با همدیگر همکاری داشته باشند.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی افزود: به نظر من نباید در این شرایط دنبال اختلاف بگردیم و مثلا بگوییم اینجا تناقض دارد. باید مواضع را به همدیگر نزدیک کنیم و دنبال وحدت باشیم؛ تا بتوانیم برای تحقق اهداف خودمان که کمک به وضعیت اقتصادی و برطرف کردن فساد است، به همدیگر کمک کنیم.

 

وی با تأکید بر ضرورت حفظ وحدت و اتحاد برای مبارزه با فساد و کمک به شرایط فعلی اقتصادی کشور، گفت: انتشار بیانیه و شب نامه مشکلی از کشور حل نمی کند و تنها دستاورد آن می تواند تفرقه باشد. اگر فسادی هست، همه با هم کار کنیم که به نحو احسن با آنها برخورد شود و بتوانیم این موضوع را برطرف شود.

ذوالقدر درخصوص تهیه کنندگان شب نامه علیه رییس جمهور نیز گفت: مشخص نیست چه کسی آن را تهیه کرده چراکه اسم و امضا ندارد. این بیانیه با دستور هیات ریسه تکثیر و توزیع شده است.