درمان های ابتدایی در منزل

زگیل تناسلی درمان پذیر است؟!

زگیل تناسلی که با نام HPV هم شناخته می شود از شایع ترین بیماری های ویروسی پوستی است که از طریق برقراری رابطه جنسی با افراد آلوده به وجود می آید. این بیماری به شدت مسری است و تنها یک بار برقراری ارتباط جنسی با فرد آلوده برای ابتلا به آن کافیست. زگیل تناسلی به شکل زگیل هایی در اطراف ناحیه تناسلی و مقعد به وجود می آید و در صورت پیشرفت عفونت می تواند منجر به ایجاد سرطان اندام های تناسلی در زنان و مردان شود. گاهی آثار زگیل تناسلی در اثر برقراری ارتباط جنسی دهانی بر روی لب ها، زبان، دهان و گلوی فرد نیز به وجود می آید. تاکنون مطالعات فراوانی توسط محققان برای انجام نحوه درمان مناسب و کامل این بیماری انجام شده است. در اینجا به بررسی مقاله ای در این راستا می پردازیم که می توان گفت موفق ترین درمان ریشه کنی ویروس HPV را تاکنون ارائه داده است.

عصاره یک قارچ ژاپنی و نقش آن در پیشگیری از سرطان های وابسته به ویروس HPV

28 اکتبر 2014، دانشگاه علوم پزشکی تگزاس در هوستن – امریکا

خلاصه مقاله: مطابق با نتایج به دست آمده از یک مطالعه بالینی، عصاره یک قارچ ژاپنی به نظر می رسد که در ریشه کنی پاپیلوما ویروس انسانی (ویروس مولد زگیل تناسلی) موثر است. در این مطالعه 10 زن مبتلا به ویروس به مدت 6 ماه عصاره قارچ شیتاکه را بطور خوراکی مصرف کردند. پس از این مدت در 5 نفر از بیماران، نتیجه تست منفی از این ویروس گزارش گردید، در سه نفر بطور قطع پس از اتمام دوره مصرف ویروس ریشه کن شد و بررسی ها در مورد دو نفر دیگر ادامه دارد.

مطابق با نتایج به دست آمده از یک مطالعه بالینی که در دانشگاه علوم پزشکی تگزاس در هوستن انجام شده، عصاره یک قارچ ژاپنی به نظر می رسد که در ریشه کنی پاپیلوما ویروس انسانی (ویروس مولد زگیل تناسلی) موثر است. نتایج این مطالعه در یازدهمین کنفرانس بین المللی انجمن جامع سرطان شناسی در هوستن توسط محقق مسئول این مطالعه، دکتر جودی اسمیت اعلام گردید. دکتر اسمیت استاد دانشگاه علوم پزشکی تگزاس در رشته داروسازی و در بخش بیماری های زنان و زایمان، و پژوهشگر این مطالعه است.

درمان زگیل

در این مطالعه 10 زن مبتلا به ویروس به مدت 6 ماه عصاره قارچ شیتاکه را بطور خوراکی مصرف کردند. پس از این مدت در 5 نفر از بیماران، نتیجه تست منفی از این ویروس گزارش گردید، در سه نفر بطور قطع پس از اتمام دوره مصرف ویروس ریشه کن شد و مطالعه در مورد دو نفر دیگر ادامه دارد.

تاکنون دارو یا مکمل موثری برای درمان HPV وجود نداشته است، در حالیکه این ویروس در 99 درصد موارد نمونه برداری هایی که از سلول های سرطانی دهانه رحم انجام شده مشاهده می شود. طبق گزارش مرکز پیشگیری و کنترل بیماری ها، چندین نوع سرطان دیگر ارتباط بسیار نزدیکی با این ویروس دارند؛ شامل 95 درصد سرطان مقعد، 60 درصد سرطان دهان و حلق، 65 درصد سرطان واژن، 50 درصد سرطان دستگاه تناسلی خارجی زنان و 35 درصد سرطان آلت تناسلی مردان.  این ارقام بالاترین درصد ارتباط سرطان با هر عامل مستعد کننده ای بوده است که تاکنون در مطالعات سرطان بدست آمده است و اهمیت درمان و ریشه کنی این ویروس پرخطر را نشان می دهد.

عصاره قارچ شیتاکه به عنوان ماده طبیعی غذایی که سیستم ایمنی بدن را بهبود می دهد هم اکنون در دسترس است. مطالعات بالینی نشان داده اند که عصاره قارچ شیتاکه تعداد و توانایی چندین نوع گلبول سفید مانند سلول های کُشنده طبیعی Natural Killer (NK) cells ، سلول های دندریتیک و سایتوکاین ها را افزایش می دهد. این سلول ها به بدن کمک می کنند تا با عوامل عفونی و رشد تومورهای سرطانی مقابله کند.

دکتر اسمیت در سخنرانی خود در کنگره گفت: نتایج بسیار تشویق کننده است، ما توانستیم دوره درمان حداقل سه ماهه را برای معالجه HPV برآورد کنیم، هر چند در برخی بیماران نیاز است که درمان تا 6 ماه ادامه یابد. از آنجاییکه قارچ شیتاکه یک ماده غذایی فاقد عوارض جانبی و فوائد فراوان در تعدیل و بهبود سیستم ایمنی می باشد، ما دوره مصرف 6 ماهه را برای فاز دوم مطالعه در نظر می گیریم. این دوره زمانی مصرف، پژوهش اولیه ما را نیز تایید خواهد کرد.

دکتر اسمیت مدیر تیم تحقیقات بیماری ها و سلامت جامع زنان در دانشگاه علوم پزشکی هوستن تگزاس است که بر موضوع استفاده ایمن و موثر از مکمل ها و داروهای طبیعی با اثرات فارماکولوژیک در حوزه بیماری ها و سرطان های زنان تمرکز دارد.

پاورفیت یک داروی طبیعی است که توسط شرکت فرانسوی هولیستیکا از قارچ شیتاکه تولید می شود و تنها داروی تهیه شده از این قارچ است که با مجوز سازمان غذا و دارو و تائیدات لازم وارد کشور می شود.