حمله اسکورسیزی به فیلم‌های ابرقهرمانی بی‌پاسخ نماند/ واکنش تند مدیر مارول

منبع: ایران آرت

139

1398/8/20

21:02


مدیر استودیو مارول به انتقادات مارتین اسکورسیزی از فیلم‌های ابرقهرمانی واکنش نشنان داد و گفت اظهارات کارگردان "راننده تاکسی" تأسف‌بار است.

ایران آرت: کوین فایگی معمار جهان سینمایی مارول در گفت‌وگوی جدیدی به اظهارات مارتین اسکورسیزی درباره فیلم‌های ابرقهرمانی مارول پاسخ داد و دیدگاه‌های اسکورسیزی را تاسف‌بار خواند.

اسکورسیزی اولین کسی بود که چند هفته پیش زبان به انتقاد از محصولات مارول گشود و سپس فیلمسازان مطرحی مثل فرانسیس فورد کاپولا و کن لوچ هم به او پیوستند. اسکورسیزی گفته بود این فیلم‌ها شبیه شهربازی هستند، نه سینما. او چند روز پیش با انتشار مقاله‌ای در روزنامه نیویورک تایمز درباره این دیدگاه خود بیشتر توضیح داد.

به گزارش آی سینما، حالا کوین فایگی که مدیر ارشد استودیو مارول و چهره اصلی در ساخت سری فیلم‌های موسوم به "جهان سینمایی مارول" است، در گفت‌وگو با هالیوود ریپورتر درباره این فرض که فیلم‌های ابرقهرمانی برای سینما مضرند، گفته است: "این درست نیست. تاسف‌بار است. فکر می‌کنم من و همه کسانی که این فیلم‌ها را می‌سازند، عاشق سینما هستیم. عاشق فیلم‌ها و سینما رفتن هستیم. عاشق تماشای یک تجربه همگانی در سالنی پر از مردم هستیم."

اسکورسیزی در مقاله اخیرش از نبود رازآلودگی و احساسات انسانی در فیلم‌های ابرقهرمانی نوشته و توضیح داده بود: "هیچ ریسکی در کار نیست. این فیلم‌ها ساخته شده‌اند که مجموعه‌ای از تقاضا را راضی کنند و طوری طراحی شده‌اند که چند موضوع محدود را با تغییر شکل عرضه کنند."

اما فایگی می‌گوید اینطور نیست و به عنوان مثال می‌گوید "مرد مورچه‌ای" یک فیلم با موضوع سرقت و "کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان" یک فیلم سیاسی است. او همچنین می‌گوید مارول ریسک هم می‌کند و به ساخته نشدن قسمت چهارم "مرد آهنی" اشاره می‌کند: "ما "کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی" را ساختیم. ما محبوب‌ترین شخصیت‌های خود (مرد آهنی و کاپیتان آمریکا) را در یک نبرد عقیدتی و تن به تن قرار دادیم. ما نیمی از شخصیت‌ها را در پایان یکی از فیلم‌ها (انتقامجویان: جنگ بی‌نهایت) کشتیم. فکر می‌کنم برای ما جالب بود از موفقیت‌مان استفاده کنیم تا ریسک کنیم و به مسیرهای متفاوتی برویم."

اسکورسیزی همچنین تاکید کرده بود که فیلم‌های دنباله‌دار مانند آثار مارول دو قطبی به وجود آورده: سرگرمی سمعی بصری جهانی و سینما. او این بحث را مطرح کرده بود که تنش همیشگی بین هنر و تجارت در سینما به نفع تجارت تمام شده و فضای چندانی برای تولید و اکران فیلم‌های هنری وجود ندارد.

فایگی که تاکید می‌کند اسکورسیزی را از نزدیک نمی‌شناسد اینطور پاسخ داده: "هرکس تعریف خودش را از سینما دارد. هرکس تعریف خودش را از هنر و ریسک کردن دارد. عده‌ای فکر می‌کنند این سینما نیست. همه حق دارند دیدگاه خود را داشته باشند و این دیدگاه را تکرار کنند و درباره این دیدگاه مقاله بنویسند. من منتظرم ببینم چه پیش می‌آید. در همین حین ما به فیلم ساختن ادامه می‌دهیم."

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو