کشف 154 تن مواد مخدر در هفت ماهه نخست امسال در سیستان و بلوچستان

58

1398/8/21

01:58


استاندار سیستان و بلوچستان از کشف 154 تن مواد مخدر در هفت ماهه نخست امسال در استان خبر داد و گفت: بیشترین ماده مکشوفه تریاک با وزن 124 تن بوده است.

کشف 154 تن مواد مخدر در هفت ماهه نخست امسال در سیستان و بلوچستان


به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ احمدعلی موهبتی در هنگ مرزی میرجاوه و در جمع خبرنگاران گفت: سیستان و بلوچستان در خط اول جبهه مقابله و مبارزه با مواد مخدر چه در کشور و چه در دنیا قرار دارد و 25 درصد مواد مخدر مکشوفه امسال، در این استان کشف شده که این میزان نسبت به سال گذشته، 24 درصد رشد را نشان می‌دهد.


وی افزود: در هفت ماهه نخست امسال، 154 تن مواد مخدر کشف شده است که 84 تن آن از سوی بخش انتظامی استان بوده است. همچنین بیشترین نوع ماده مکشوفه تریاک بوده است که 124 تن از مجموع کشفیات را شامل می‌شود.


استاندار استان بیان داشت: بیشترین رشد کشفیات استان نیز مربوط به ماده مخدر شیشه است که نسبت به سال گذشته، 32 برابر افزایش یافته است.


موهبتی گفت: حجم بالای کشفیات، حکایت از آن دارد که علی رغم ادعای امریکا و هم‌پیمانانش در افغانستان که سعی دارند با مواد مخدر مبارزه کنند، کشت مواد مخدر در آن کشور فزونی یافته و به سمت مرزهای کشور روانه شده است.


وی بیان داشت: دو استان خراسان رضوی و خراسان جنوبی به دلیل اقدامات خوبی که انجام داده‌اند، امروز شاهد انسداد نسبی و خوبی در مرز با هدف جلوگیری از ورود مواد مخدر هستیم.


استاندار استان گفت: در استان سیستان و بلوچستان نیز اقدامات مطلوبی انجام شده اما هنوز خلاهایی وجود دارد که در این راستا، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با هدف پیگیری مبارزه جدی‎تر با مواد مخدر سفر دو روزه‌ای را به استان برنامه ریزی کرده‌اند.


موهبتی افزود: اگر مرز را امن و محکم نگه داریم، قطعا باقی استان ها مخاطرات کمتری خواهند داشت.

کشف 154 تن مواد مخدر در هفت ماهه نخست امسال در سیستان و بلوچستان


وی بیان کرد: منشاء کشت و تولید مواد مخدر ایران نیست، بلکه افغانستان و کشورهای بی ثبات است، همچنین مقصد ترانزیت مواد مخدر جمهوری اسلامی ایران نیست، بلکه کشورهای اروپایی مدعی حقوق بشر هستند.


وی گفت: برای مبارزه با مواد مخدر نیاز به تجهیزات است، در حالیکه ورود این تجهیزات با تحریم مواجه است.


وی اظهار امیدواری کرد که همایش یاریگران زندگی شروع جنبشی باشد تا همه مردم خود را موظف بدانند با مواد مخدر -این بلای خانماسوز- مبارزه کنند، چرا که اگر دیر بنجنبیم، کودک و نوجوان، جوان و پیر گرفتار آن خواهند شد، پس با اراده جدی که در استان وجود دارد می‌توان گام‌های اساسی برداشت.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو