بیانیه اتحادیه عرب در واکنش به تحولات عراق

منبع: برترین ها

56

1398/8/21

02:06


دبیرکل اتحادیه عرب در بیانیه‌ای با دعوت به آرامش، تنها راه‌حل ناآرامی‌های عراق را گفت‌وگوهای معترضان با رهبران سیاسی دانست.

خبرگزاری فارس: «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب امروز (دوشنبه) در بیانیه‌ای ابراز امیدواری کرد که رهبران سیاسی عراق هر چه زودتر ناآرامی‌های این روزهای این کشور را به آرامش برسانند.

به نوشته اسکای نیوز، او از جان باختن تعدادی از معترضان ابراز تأسف و برای مجروحین آرزوی سلامتی کرد و گفت که دلایل حکومت عراق برای تثبیت اوضاع و جلوگیری از هرج و مرج و حل مشکلات بدون آشوب را درک می‌کند اما در عین حال در خصوص افزایش خشونت‌های که هیچ افق روشنی ندارد، نگران است.

بیانیه اتحادیه عرب در واکنش به تحولات عراق

دبیرکل اتحادیه عرب افزود: «امیدوارم عراق بیش از این به سمت نا امنی پیش نرود؛ به خصوص در سایه دخالت‌های خارجی توجیه‌ناپذیر که صرفا اوضاع را پیچیده می‌کنند.»

احمد ابوالغیط توافق میان معترضان و رهبران سیاسی را تنها راه رسیدن به یک راه‌حل در راستای منافع ملی عراق دانست و تأکید کرد که اتحادیه عرب در این شرایط در کنار عراق ایستاده و آمده است تا در این باره عراق را یاری کند.

دور دوم اعتراضات عراق که از اول اکتبر آغاز شد، از ۲۵ اکتبر از سرگرفته شده و هم‌اکنون چند استان عراق از جمله بغداد، پایتخت این کشور، شاهد اعتراضات مردمی برای ایجاد اصلاحات سیاسی و بهبود خدمات دولتی است.

طبق آخرین آمار کمیساریای عالی حقوق بشر عراق، تا کنون در این اعتراضات بیش از ۳۰۰ نفر جان خود را از دست داده و 15 هزار نفر نیز مجروح شده‌اند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو