عکس های خانوادگی بهاره کیان افشار + بیوگرافی ، مصاحبه و زندگی شخصی

عکس های خانوادگی بهاره کیان افشار + بیوگرافی ، مصاحبه و زندگی شخصی


منبع: نمکستان

624

1398/8/21

09:29


عکس های خانوادگی بهاره کیان افشار و خانوادش + بیوگرافی و مصاحبه

بهاره کیان افشار ، بیوگرافی بهاره کیان افشار ، عکس بهاره کیان افشار و همسرش ، fihvi ;dhk htahv

نمکستانبهاره کیان افشار از بازیگران سینما و تلویزیون است ، وی در ۱۲ اردیبهشت ۱۳۶۴ شهر تهران متولد شد. این بازیگر فارغ التحصیل کارشناسی مهندسی کامپیوتر بوده و بازیگری را به ‎طور حرفه‎ای از سال ۱۳۸۲ با بازی در مجموعه تلویزیونی کلاه پهلوی در نقش شادی مستشارنیا با دوبله‌ی فریبا رمضان‌ پور آغاز کرده است. وی علاوه بر بازیگری کار طراحی دکوراسیون و کارهای تبلیغاتی انجام می دهد. عکس های بهاره کیان افشار به همراه بیوگرافی و مصاحبه این بازیگر که در ادامه می توانید مشاهده نمایید.

بهاره کیان افشار

خانواده بهاره کیان افشار :

بهاره کیان افشار گفت : خانواده‌ام مخالف حضور من در دنیای بازیگری بودند اما الان مشوقم هستند ، از آنجا که خانواده‌ام در دوران نوجوانی همیشه مخالف حضورم در دنیای تئاتر بود، عطش بازیگری در من بیشتر می‌شد. طبیعی است وقتی انسان را از چیزی منع کنند اتفاقا بیشتر به سمت آن جذب می‌شود؛ به خصوص اگر این مساله در نوجوانی اتفاق بیفتد چون در این سن همه‌ مان کمی خودسر و کله‌شق هستیم. (می‌خندد) راضی کردن خانواده‌ام برای ورود به دنیای بازیگری با سختی همراه بود و زمان زیادی برد اما خوشبختانه در نهایت توانستم راضی‌شان کنم؛

به شکلی که الان جزو حامیان و مشوقان اصلی من و بسیار همراه هستند و کارهایم را با علاقه پیگیری می‌کنند و حتی وقتی برخی پیشنهاد‌ها را رد می‌کنم می‌گویند: « اینقدر سخت نگیر » یا می‌گویند « بهاره چرا اینقدر کم‌کار شده‌ای؟ » (می‌خندد) من فکر می‌کنم اگر انسان اراده کند می‌تواند سرنوشتش را به‌ نفع آرزوهایش تغییر دهد.

همسر بهاره کیان افشار :

بهاره کیان افشار در حال حاضر ازدواج نکرده و مجرد است.

ازدواج بهاره کیان افشار

سابقه فعالیت بهاره کیان افشار :

بهاره کیان افشار از کودکی به بازیگری علاقه داشت، از همان دوره ابتدایی در مدرسه تئاتر بازی می کرد و از این کار لذت میبرد اما به دلیل مخالفت خانواده به جای رشته هنر و بازیگری رشته مهندسی را برای ادامه تحصیل انتخاب نمود. پس از تحصیل با توجه با علاقه اش تصمیم گرفت تئاتر و بازیگری را دنبال کند و برای اولین بار در سال ۱۳۸۳ مقابل دوربین سریال کلاه پهلوی ساخته سید ضیاء الدین دری رفت که پس از چندین سال از شبکه یک سیما پخش شد.

بهاره کیان افشار در سال ۱۳۸۷ با بازی در فیلم سینمایی شیرین ساخته عباس کیارستمی اولین تجربه سینمایی اش را به دست آورد و پس از آن در فیلم سینمایی گناهکاران به کارگردانی فرامرز قریبیان در کنار بازیگرانی همچون رامبد جوان، فرامرز قریبیان و هومن برق نورد ایفای نقش نمود. این بازیگر از سال ۱۳۹۱ هر ساله در چند فیلم سینمایی یا مجموعه تلویزیونی و یا تئاتر فعالیت دارد.

بهاره کیان افشار عاشق تئاتر است و انگیزه بازیگر شدنش حضور در صحنه ی تئاتر بوده است . وی در تئاترهایی از جمله آیس لند، هتلی ها، دست نیافتنی ها، بوی قهوه و بلال و کباب، بازرس هاند واقعی و کلاغ ها و دروغ ها ایفای نقش کرده است.

آغاز راه – از یک سال تا ۷-۶ سال :

بهاره کیان افشار درباره ورود خود به عرصه بازیگری گفت : من سال ۸۳ به پروژه کلاه پهلوی دعوت شدم. همان موقع هفت ماه بود که در گروه تئاتر خانم حاجیان تمرین می کردم. خانم پاکروان – که همکلاسی دوران دبیرستانم بودند – من را به آقای شریفی نیا معرفی کرد. همان یکی دو جلسه اول که رفتم سر صحنه کلاه پهلوی، عوامل تصمیم گرفتند من نقش «شادی مستشارنیا» را بازی کنم. تیر ۸۵ بود که تصویربرداری کلاه پهلوی کلید خورد.

عملا قرار بود پروژه یک سال و نیم طول بکشد ولی ما نزدیک به ۷-۶ سال مشغول کار بودیم. در همه آن سال ها، چند تئاتر کوچک هم کار کردم. در همه آن مدت منتظر بودم کلاه پهلوی تمام شود و بتوانم بیشتر فعالیت کنم ولی خب، نمی شد. هیچ وقت نمی دانستی بعد از یک هفته چه کار خواهی داشت. به خاطر همین نمی شد به هیچ پروژه ای قول داد

عکس های جدید و زندگینامه بهاره کیان افشار

کلاه پهلوی – هم دانشگاه هم محل کار 

من برای مسیر بازیگر شدنم، هیچ برنامه ریزی دقیقی نداشتم. اتفاقی که برایم افتاد واقعا مثل یک هدیه از سمت خدا بود. اگر تصمیم داشتم که از سنی شروع به بازیگری کنم، می رفتم کلاس بازیگری و بعد تئاتر را شروع می کردم و … ولی بایم پیش آمد. الان هم حضور در کلاه پهلوی، برایم اتفاق خوشایندی محسوب می شود؛ اتفاقی که البته ساده نبود. شاید خیلی ها بگوید چرا سه تا نقش اول این سریال را تازه کارها بازی می کنند؟

جواب این است که هیچ بازیگری حاضر نبود ۷-۶ سال با دستمزد، شرایط و بی برنامگی مقطعی که داشتیم، با پروژه کنار بیاید. برای ما بازیگرهای جوان، کار در کنار بزرگان و پیشکسوتان کلاه پهلوی مثل یک دانشگاه محسوب می شد. برای اینکه هم در آن کار می کردیم، هم آموزش می دیدیم. من در تمام مدت کار کلاه پهلوی صبور شدم. صبری که هر بازیگری به ویژه در تلویزیون به آن نیاز دارد.

بازیگری شغل اولم نیست

بهاره کیان افشار در مورد شغلش گفت : بازیگری هرگز شغل اول من نبوده و نیست. رشته تحصیلی‌ام مهندسی کامپیوتر است و چون بیشتر دوستان نزدیکم معمار هستند با یکى، دو نفر از ایشان شرکت کارهای اجرایی، ساخت و ساز و دکوراسیون داخلى داشتیم و بسیار فعال بودیم تا اینکه دوستانم فعلا از ایران رفتند. در حال حاضر هم به‌ جز بازیگری شغل دیگری دارم. البته من هرگز از وجهه‌ام در بازیگری در این شغل استفاده نکرده‌ام و حتی خیلی‌ها نمی‌دانند من فعالیت دیگری هم دارم.

زندگینامه بهاره کیان افشار و عکس های جدید

فیلم های سینمایی بهاره کیان افشار :

  • شیرین (۱۳۸۷)
  • گناهکاران (۱۳۹۱)
  • هیچ کجا هیچ کس (۱۳۹۱)
  • طول موج (۱۳۹۳)
  • ع ش ق (۱۳۹۳)
  • کفشهایم کو ؟ (۱۳۹۴)
  • بارکد (۱۳۹۴)
  • کمدی انسانی (۱۳۹۵)
  • زرد (۱۳۹۵)
  • ماهورا (۱۳۹۵)
  • لونه زنبور (۱۳۹۶)
  • عطر تلخ (۱۳۹۶)
  • دشمن زن (۱۳۹۶)
  • پالتو شتری (۱۳۹۷)
  • بی وزنی (۱۳۹۷)
  • رویای سهراب (۱۳۹۷)

سریال های تلویزیونی بهاره کیان افشار :

  • کلاه پهلوی (۱۳۹۱)
  • گاهی به پشت سر نگاه کن (۱۳۹۴)
  • نوار زرد (۱۳۹۶)

سریال شبکه نمایش خانگی :

  • عاشقانه (۱۳۹۵)
  • گلشیفته (۱۳۹۶)
  • هشتگ خاله سوسکه (۱۳۹۷)

بهاره کیان افشار

صفحه اینستاگرام بهاره کیان افشار : 

بهاره کیان افشار با آیدی baharekianafshar در اینستاگرام فعالیت می کند.

صفحه اینستاگرام بهاره کیان افشار

هیچ کجا هیچ کس – فیلمنامه ای پیچیده، هیجان جوانی

مهمترین عنصری که در «هیچ کجا هیچ کس» برای من وجود داشت، فیلمنامه جذاب آن بود. فیلمنامه نویس هیچ کجا، هیچ کس ساختار جالبی برای قصه اش در نظر گرفته بود که مشابهش را در سینمایمان کمتر سراغ داریم.

البته فیلمنامه ای که من بار اول خواندم تا زمان ساخت دچار تغییراتی شد که من همچنان آن نسخه اولی را بیشتر دوست دارم. در نسخه اول دلایلی که به شما انگیزه می دادند تا فیلم را پیگیری کنید و از سرنخ ها به اصل موضوع برسید، خیلی قوی تر بودند. دلیل دومی که من را مجاب کرد بازی در هیچ کجا، هیچ کس را بپذیرم، گروه خوب بود.

از گروه بازیگران تا عوامل پشت دوربین همه حرفه ای بودند و واقعا برای هر بازیگری آرزو است که در چنین گروهی کار کند، مخصوصا برای بازیگر تازه کاری مثل من که می خواهد تجربه کسب کند.

بهاره کیان افشار

یلدا – کند و غمگین 

یلدا شخصیت منفعلی دارد؛ یعنی اتفاقات را به خاطر دلایل و زمینه هایی که دارد، می پذیرد چون عاشق شده با داود همراه می شود، چون باردار است شرایط را می پذیرد. شرایطش نه در خانواده ایده آل است، نه همراه با داود. چیزی مطلوب او نیست ولی کاری هم از دستش برنمی آید. نه از نظر سن و سال، نه وضعیت مالی اش، قابلیت هیچ حرکتی را به او نمی دهد. به همین خاطر منفعل است ولی عملا آنجایی که می بیند، از نظر ذاتی و روحی نمی تواند با شرایط همراهی کند و نشانه ای مثل زن حامله سر راه او برای او اتفاق می افتد، فکر می کند که باید برگردد.

همه این ویژگی ها یلدا را به شخصیتی درونگرا تبدیل می کند که من سعی کردم درکش کنم. به دلیل همین ویژگی های یلدا، ریتم بازیم را کند کردم و حتی کندتر از حالت عادی ام حرف می زدم. سعی کردم غم و فشاری را که خانواده و شرایط جدید به او آورده، در نگاه و چشم هایش بازی کنم. با شناخت من از یلدا، لازم بود قیافه اش مثل چهره هایی باشد که می گویند «از قیافه طرف غم می بارد». یلدا حتی وقتی لبخند کوچکی هم می زند، لبخندش تلخ است.

کسب تجربه – باید ریسک داشته باشی

من آدم تجربه گرا و ریسک پذیری در بازیگری هستم. یکی از محاسن کارگردان جوان، این است که گیرنده هایش باز است. حرف و انتقاد و پیشنهاد را می شنود، چون خودش را در ابتدای مسیر می داند، ظرفیت بیشتری برای دریافت نظرات عوامل از خودش نشان می دهد. مقابلش کارگردانی که سن و سالی از او گذشته هم برای خودش سبک پیدا کرده، هم خودباوری دارد. البته خودباوری که منفی نیست. این خودباوری از تجربه ای می آید که شاید میزانش ۱۰ برابر جویای نام بودن در جوانی می ارزد.

من به عنوان بازیگر سعی می کنم به هر دو این کارگردان ها اعتماد کنم. هنوز هم دوست دارم با کارگردانی پخته کار کنم چوناز او چیزهای زیادی می گیرم. چشم هایم را می بندم، خودم را به او می سپارم و آنچه را که بگوید انجام می دهم و از حاصلش هم لذت می برم. کارگردان جوان هم من را به خلاقیت، تکاپو، جست و جو و پیشنهاد دادن وادار می کند. پیش آمده که فیلم کوتاهی از تیم های جوان به من پیشنهاد داده اند و با کمال میل قبول کردم؛ یعنی اصلا در هیچ کدام از این تجربه ها  را روی خودم نبستم.

بهاره کیان افشار

کار حرفه ای – شانه به شانه حرفه ای ها

همبازی بودن با صابر ابر و محمدرضا فروتن برایم جذاب و سخت بود. من درباره نقش خیلی فکر و تحلیل کردم تا بتوانم بازیم را در سطح باقی بازیگرها نگه دارم. آقای شیبانی هم پیشنهادهای خیلی خوبی برایم داشت. شرایط کار هم خیلی به من کمک کرد تا در شکل دادن یلدا موفق باشم. اگر این شخصیت باورپذیر و همسطح بقیه دیده می شود، قطعا بخش خیلی زیادی از شکل گیری اش را مدیون طراحان صحنه و لباس، فیلمبردار، گریمور، تدوین گر و صداگذار فیلم هستم.

جز شرایط بیرونی، خودم هم سعی کردم همان ارتباطاتی را که در داخل صحنه با هر بازیگری دارم، در بیرون از صحنه هم حفظ کنم تا حس و حالم تغییر نکند و یلدا باقی بمانم. یعنی سعی کردم با صابر ابر خیلی دوستانه تر، روان تر و صمیمی تر باشم و برعکس با آقای فروتن – که بسیار انسان نازنینی است و بازیگر خوبی – همان حالت فضای فیلم بین یلدا و مهران را داشته باشم. هر شب قبل از سکانس های فردا، با صابر ابر تمرین، روخوانی و بحث داشتیم. قبل از گرفتن هر سکانسی، مثل صحنه تئاتر آن سکانس را کامل بازی می کردیم. در هر قسمت هم شرایط همان فضا کمک کرد تا حس و حالمان تقویت شود.

شهرت – دغدغه ای ندارم 

می خواهم بازیگر خوبی باشم. دلم می خواهد وقتی اسمم در ۶۰-۵۰ سالگی می آید، بگویند فلانی بازیگر خوبی بود. این برایم بهترین هدیه است تا اینکه معروف شوم و ستاره معروف و ستاره شدن ممکن است برای هر کسی برحسب شانس اتفاق بیفتد ولی برای بازیگر خوب بودن شانس دخیل نیست و تلاش، زحمت و صبر مهم است.

من ۹ سال است که دارم بازی می کنم ولی تازه بعد از ۹ سال، کم کم دیگران درباره بازیگری ام حرف می زنند و کارم دیده شده. این دغدغه را ندارم که چرا زودتر شناخته نشدم. من آنجایی بودم و هستم که می خواستم باشم. من وقتی نمی توانستم به واسطه مخالفت خانواده ام به سمت بازیگری بیایم، گفتم خوب است چون حداقل مشهور هم نمی شوم! چون یک جورهایی از شهرت می ترسم.

چیزی که من از بازیگری می خواهم، لذت خودم از آن اتفاق است. اگر دیگران هم از آن لذت من، لذت ببرند و تحسینش کنند، کار برایم خیلی مطلوب است.

بهاره کیان افشار

فیلم بینی – کشف راه بزرگان

برای اینکه بدانم در سینمای دنیا و ایران چه خبر است، فیلم زیاد می بینم. مخصوصا فیلم های ایرانی. هم در بازیگرهای خانم ایرانی، بازیگرهای ارزشمندی وجود دارد، هم قطعا در خارجی ها. شاید اگر اسم ببرم، اسم کسی از قلم بیفتد ولی به نظرم پانته آ بهرام واقعا بازیگر ارزشمندی است، فاطمه معتمد آریا، گوهر خیراندیش هم همینطور.

در بازیگران خارجی هم قطعا عاشق مریل استریپ هستم. سعی می کنم همه کارهای این بازیگرها را هم نگاه کنم ولی به نظرم اگر بخواهم سبک بازیگری کسی را برای خودم الگو کنم و ادامه اش بدهم، مسیر را اشتباه رفته ام.

برای اینکه هر بازیگری با توجه به ویژگی های فیزیکی، چهره صدا و تجربه های شخصی خودش از زندگی، یک نقش را متفاوت از بازیگر دیگر بازی خواهد کرد. به خاطر همین فقط می شود به مسیر بازیگرهای خوب نگاه کرد. اینکه چه انتخاب هایی داشتند، چه کار کرده اند که بازیگری آنها تقویت شده و اینکه چه رفتار و شخصیتی داشتند که در سینما ماندگار شدند.

بهاره کیان افشار,بیوگرافی بهاره کیان افشار,بهاره کیان افشار و همسرش

چهره – از این دست و پاگیری ها

چهره من گاهی نه تنها کمک حال من نیست، بلکه مانع من برای حرکت است. برای اینکه من از اول بازیگری را به خاطر نقش آفرینی و تجربه های مختلف از شخصیت های گوناگون و لذت از این کار انتخاب کردم. چهره ام شاید بعضی جاها کمکم کند ولی ویژگی است که نه خودم ایجاد کرده ام، نه می توانم از خودم بگیرم. تا امروز با نگاهی که به مسیرم داشته ام چهره ام بیشتر برایم مضر بوده.

به هر حال هر چهره ای وجوهی از شخصیت را دارد. یعنی هم می توانم منفی باشم، هم می توانم پاک و معصوم و مهربان باشم. من تمام تلاشم را می کنم که از آنچه به عنوان چهره در اختیار من است، در راستای آن نقش استفاده درست کنم.

هیچ وقت سعی نکرده ام چیزی را تبلیغ کنم که فقط به چهره من برگردد. هیچ وقت نخواسته ام چیزی را مثل یک شیء ارائه کنم. واقعا دلم می خواهد درباره کارم که برایش وقت گذاشته ام، صحبت کنم. واقعا دلم می خواهد که درست باشم و درست پیش بروم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو