کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم کشورمان در وین، درخصوص گزارش اخیر آژانس در زمینه راستی آزمایی اجرای برجام گفت: این گزارش نشان می دهد که آژانس همچنان دسترسی کاملی در ایران دارد و علیرغم کاهش تعهدات ایران تحت برجام که با هدف برقراری توازن نسبی میان حقوق و تکالیف طرفین انجام می شود، همچنان قادر به راستی آزمایی هم اجرای تعهدات و هم توقف اجرای بخشی از تعهدات می باشد.

نماینده دائم کشورمان در واکنش به اظهارات اخیر آژانس در مورد مکانی در ایران، افزود: از همان ابتدا و از زمانی که آژانس، ایران را مطلع نمود که برخی سوالات در مورد یک مکان خاص دارد، ایران موافقت نمود وارد یک تعامل مثبت با آژانس برای شفاف نمودن وضعیت و رسیدگی به سوالات مرتبط، شود.

ایران با نشان دادن نهایت همکاری و شفافیت، متعاقبا دسترسی لازم را برای آژانس فراهم نمود. همانگونه که توسط مقامات آژانس نیز در موقعیت های مختلف تأکید گردید، تعامل بین آژانس و ایران درخصوص این موضوع در حال انجام می باشد. بنابر این، هرگونه تلاش برای پیش داوری و ارائه ارزیابی زودهنگام و خام، صرفاً در جهت مصادره این موضوع در راستای مقاصد سیاسی می باشد.

غریب آبادی افزود: وجود اینگونه سوالات در تعاملات بین آژانس و کشورهای عضو امری معمول و عادی بوده و در حالیکه دو طرف برای حل آن در تعامل هستند، نمی بایستی با اغراض سیاسی مورد سو استفاده و بزرگنمایی واقع شود.