تذکر مجلس درباره صندوق بازنشستگی وزارت نفت

منبع: برترین ها

53

1398/8/21

12:41


نماینده مردم اراک و 56 نماینده دیگر مجلس به رئیس‌جمهور در مورد اساسنامه جدید صندوق بازنشستگی وزارت نفت تذکر دادند.

خبرگزاری فارس: علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک در مجلس و 56 نماینده دیگر پارلمان به حسن روحانی رئیس جمهور در مورد اساسنامه جدید صندوق بازنشستگی وزارت نفت تذکر دادند.

آنها از هیات رئیسه خواستند برابر ماده ۲۰۸ آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، تذکر زیر را ابلاغ و خلاصه آن را در جلسه علنی مجلس قرائت کنند.

متن این تذکر به این شرح است:

مخاطب: جناب آقای روحانی ـ ریاست محترم جمهوری

خلاصه تذکر:

جلوگیری از تضییع حقوق قانونی دهها هزار نفر از کارکنان شاغل و بازنشسته صنعت نفت کشور با تصویب اساسنامه جدید صندوق بازنشستگی نفت با ابهامات حقوقی و مالی در هیئت وزیران

شرح تذکر:

با عنایت به اینکه صندوق‌های بازنشستگی، پس‌انداز و رفاه کارکنان صنعت کشور در طی حدود ۷۰ سال به عنوان یک مؤسسه وابسته به وزارت نفت فعال بوده و در طی سال‌های اخیر جریان مشکوکی در وزارت نفت اقدام به تهیه و تصویب اساسنامه‌ای نمود که به دنبال تبدیل صندوق مذکور به مؤسسه‌ای شبه‌خصوصی بود که با طرح شکایت جمعی از کارکنان صنعت نفت در دیوان عدالت اداری، این اساسنامه ابطال گردید.

لیکن متأسفانه مجدداً همان اساسنامه با متن قبلی و اصلاحات جزئی، در جلسه مورخ ۹۸/۷/۳ به تصویب هیئت وزیران رسیده است و وضعیت صندوق یاد شده از نظر ماهیت و شخصیت حقوقی آن (به صورت خصوصی، عمومی، غیردولتی یا دولتی) همچنان در ابهام باقی مانده، نقش مؤثری برای کارکنان صنعت نفت به عنوان ذی‌نفعان و مالکان اصلی صندوق مذکور نیز در ارکان آن پیش‌بینی نشده و تکلیف مبلغ سرمایه و رقم اموال و دارایی‌های این صندوق نیز روشن نشده است. لذا ضروری است در اسرع وقت به هر نحو ممکن از تضییع حقوق قانونی دهها هزار نفر از کارکنان شاغل و بازنشسته صنعت نفت و بلاتکلیفی و نابودی بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان اموال و دارایی‌های این صندوق جلوگیری جدی به عمل آید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو