بهروز نعمتی درباره حواشی به وجود آمده پیرامون سخنرانی رئیس‌جمهور در شهر یزد، گفت: نظام ما نظامی است که در آن حق اظهارنظر وجود دارد، بر اساس همین رویکرد است که رؤسای دولت، قوه قضائیه و مجلس می‌توانند دیدگاه‌های خود را بیان کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنرانی‌ مسئولان، عنوان کرد: اصل سخنرانی‌ها و دید و بازدیدهای مسئولان برای چیست؟ بخشی از آن‌ها برای این است که نظرشان را مطرح کنند، بخشی دیگر هم برای تنویر افکار عمومی و گزارش‌دهی است.

وی یاد آور شد: مگر گله نمی‌کردند که چرا رئیس‌جمهور با مردم صحبت نمی‌کند و گزارش نمی‌دهد، هنگامی هم که صحبت می‌کند اینگونه واکنش نشان می‌دهند.

این عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آقای رئیس‌جمهور یک بحثی را فارغ از اینکه درست است یا غلط مطرح کرده است، دلیل ندارد یک عده‌ای این موضوع را به خودشان بگیرند، عنوان کرد: چرا عده‌ای سخنان رئیس‌جمهور را به خودشان گرفته‌اند؟ مگر ایشان چه گفت؟

وی ادامه داد: عده‌ای حرف‌های روحانی را نقد می‌کنند و نقطه ضعف می‌دانند چه ایرادای دارد نقاط ضعف و قوت سخنان رئیس‌جمهور هر دو باهم دیده شود؟ باید نقاط ضعف برطرف و نقاط قوت تقویت شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباه جبهه‌گیری برخی‌ها نسبت به سخنان رئیس‌جمهور،‌ بیان کرد: همانگونه که بعضا ممکن است منتقدانی نسبت به آقای رئیس‌جمهور موضوعاتی را مطرح کنند که ایشان باید پاسخ دهند، معتقدم ایشان هم باید از دیگران پاسخ بگیرند و نباید در مقابل سخنان روز یکشنبه ایشان هم  دوقطبی جدید تشکیل شود و عده‌ای مطرح کنند چرا چنین و چنان شد.

وی با اشاره به اینکه نظرات آقای رئیس‌جمهور و اطلاعات ایشان توسط دستگاه قضایی باید پیگیری شود،‌ گفت: آقای روحانی حرف‌هایی زده که باید مورد بررسی قرار گیرد، اما مشاهده می‌کنیم عزیزی توئیت کرد آقای رئیس‌جمهور با توجه به اینکه این کار را انجام نداده است باید به ۲ سال حبس برود! این بسیار بد است در مورد رئیس‌جمهوری که بر سر کار است و قصد دارد موضوعاتی را با مردم در میان بگذارد، این گونه رفتار کرد.

این عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره پخش یک بیانیه علیه رئیس‌جمهور در صحن مجلس گفت: یک بیانیه‌ای در مجلس بدون امضا پخش می‌شود، کسی که معمولا این کار را انجام می‌دهد با شهامت اسمش را  پای نامه‌اش می‌نویسد و بیان می‌کند که این نظر من است و آقای رئیس‌جمهور دارای مشکلاتی  است اما این بیانیه این طور نبود.

وی تاکید کرد: چه طور می‌شود یک نفر از صبح تا شب پشت تریبون می‌تواند به رئیس‌جمهور، رئیس مجلس و نمایندگان فحش بدهد و آنها را استیضاح کند اما رئیس‌جمهور حق نداشته باشد آمار بیرون بدهد؟ دوستانی که خواهان شفافیت هستند باید این شفافیت را بپذیرند.

نعمتی ادامه داد: یک عده‌ای فکر می‌کنند همه امکانات ممکلت باید در اختیار آنان باشد و هرگونه نقد و اظهارنظری که دلشان می‌خواهد انجام دهند. بسیاری از عزیزان از صبح تا غروب به دولت و مجلس بد و بیراه می‌گویند و اگر روزگاری کسی آن‌ها را نقد کرد باید جبهه بگیرند.

وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه امضاء برای انتشار بیانیه توسط یکی از اعضای هیأت رئیسه صورت گرفته است، آیا به این موضوع رسیدگی خواهد شد یا خیر، گفـت: مسئولیت آن میز با آقای یوسف‌ن‍ژاد است ایشان باید حتما مطالعه می‌کردند چه چیزی را امضاء کرده‌اند، من نمی‌دانم ایشان چه طور امضا کرده‌اند اما این یکی از موضوعاتی است که در جلسه هیأت رئیسه مطرح خواهیم کرد.