"رضا رحمانی" وزیر صنعت، معدن و تجارت در این مراسم با بیان اینکه در سفر به استان کرمان ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان افتتاح طرح داشته ایم که شامل آهن اسفنجی و فولاد سیرجان، آهن اسفنجی بافت، نیروگاه ۱۶۰ مگاواتی گل گهر و ۱۶ طرح زیرمجموعه گل گهر و ... است افزود: امروز و با حضور ریس جمهور شاهد افتتاح مهم ترین طرح زیست محیطی کشور هستیم و مس به عنوان عنصر استراتژیک روز به روز اهمیت بیشتری دارد و کشور ما رتبه هشتم ذخایر دنیا را دارد.

وی با اشاره به اینکه با اکتشافات جدید به تولید ۳۴ و نیم میلیون تن رسیده ایم و امسال پیش بینی می کنیم با کتشافات جدید به رتبه هفتم دنیا در این حوزه دست پیدا کنیم اظهار کرد: در تولید مس نیز در ۶ ماهه نخست امسال ۱۵ درصد نسبت به سال قبل رشد داشته ایم و رکورد تولید مس کاتد را با ۲۶۰ هزار تن در سال جاری خواهیم شکست.

رحمانی با بیان اینکه ۲ و نیم میلیارد یورو طرح های در دست احداث در شرکت مس در استان های کرمان، آذربایجان شرقی، سیستان و بلوچستان و یزد اجرا می شود افزود: در انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی کشور که به عنوان ابرپروژه ای با ۱۲ هزار میلیارد تومان مطرح است، تا پایان سال این خط انتقال به سیرجان بهره برداری و اواسط سال ۹۹ به سرچشمه و سعی می کنیم تا سال آینده این خط انتقال به چادرملو برسد که در مجموع ۸۲۵ کیلومتر لوله گذاری در این پروژه داریم.

وزیر صمت با بیان اینکه کارخانه اسیدسولفوریک مس سرچشمه با ۱۱۰ میلیون یورو ۴۵ میلیارد تومان اجرا شده که امروز بهره برداری خواهد رسید اظهار کرد: دوست داران محیط زیست بدانند صنعت کشور حامی و حافظ محیط زیست است و مردم بدانند خدمتگزاران در صنعت کار بزرگی در کاهش آلایندگی مس انجام داده اند.

وی خاطر نشان کرد: طرح نوسازی کوره آند و چرخ ریخته گری شماره ۴ کارخانجات ذوب مس سرچشمه، پروژه افزایش ظرفیت تیکنرهای باطله شماره یک و دو و اصلاح تیکنر شماره ۴ مس سرچشمه با سرمایه گذاری ۲۵۰ میلیارد ریالی،پروژه سیستم های هوشمند هشدار دهنده و بهینه سازی و مدیریت ناوگان معدن و سیستم ضدتصادم ماشین آلات معدن با هوشمندسازی و مدیریت مجموعا با ۱۶۲۷ میلیارد تومان اعتبار توسط شرکت ملی مس تقدیم مردم استان کرمان می شود.

به گزارش ایسنا، "مسعود سلطانی فر" وزیر ورزش و جوانان نیز در آیین افتتاح ۱۴ پروژه در حوزه ورزش و جوانان در استان کرمان اظهار کرد: حدود ۱۵۲ پروژه دیگر نیز در استان کرمان در دست اجرا داریم که بسیاری از آنها در ماه های آینده به بهره برداری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ۱۴ پروژه امروز شامل ۱۰ زمین چمن مصنوعی، دو سالن چندمنظوره سرپوشیده، یک اسختر سرپوشیده و یک مجموعه ورزشی می باشد اظهار کرد: با تلاش همکاران ما در سال جاری بیش از ۳۰ پروژه در استان کرمان افتتاح شده است که با بهره برداری از پروژه های جدید ۳۸ هزارمترمربع به فضاهای ورزشی استان کرمان اضافه خواهد شد.

سلطانی فر با بیان اینکه در سال گذشته در کل کشور ۵۰۰ پروژه هدفگذاری شده بود که موفق به تکمیل ۷۰۰ پروژه شده ایم افزود: امسال نیز ۷۰۰ مورد پروژه هدفگذاری داشتیم که با وجود محدودیت اعتباری خوشبختانه تا امروز در سطح کشور بیش از ۳۴۰ پروژه به بهره برداری رسیده است.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: در سفر به ارومیه قول داده بودیم استادیوم ۱۵ هزار نفری این شهر را تا هفته دولت آماده افتتاح کنیم که خوشبختانه کار انجام شده و پنجشنبه هفته جاری این استادیوم و مجموعه ورزشی مهاباد با حضور معاون اول رییس جمهور افتتاح خواهد شد.