ماجرای قایق سواری دختران بی حجاب در سد لفور مازندران

منبع: گهر

330

1398/3/17

20:35


انتشار عکسی از قایق سواری دختران بی حجاب در سد لفور به همراه مردان در فضای مجازی باعث مکدر شدن خاطر مردم مازندران شد و این موضوع پیگیری دادستانی را در پی داشت.

ماجرای قایق سواری دختران بی حجاب در سد لفور

sadlafoor ماجرای قایق سواری دختران بی حجاب در سد لفور مازندران

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران در پی اقدام تعدادی گردشگر در سد لفور شهرستان سوادکوه شمالی و انتشار تصویری از این ناهنجاری‌ گفت: با وجود همه تمهیدات؛ بدلیل حجم بالای حضور گردشگران و گستردگی استان، عده‌ای معدود در نقاطی دور از منظر عمومی به اقدام ضدفرهنگی و اخلاقی مبادرت می‌کنند که این مساله با انجام بررسی‌های لازم از سوی دستگاههای مسئول مورد رسیدگی قانونی قرار خواهد گرفت.

حسن نژاد افزود: بدنبال اطلاع از این موضوع و در پی دستور استاندار مازندران بشکل مکتوب به فرماندار شهرستان سوادکوه اعلام شد تا بررسی و شناسایی عوامل این اقدام ناشایست و معرفی آنان به مراجع ذی ربط و انجام اقدامات قانونی در دستور کار قرار گیرد.

وی، ضمن ابراز تاسف از بروز این اقدام تاکید کرد: با کسانی که بخواهند زمینه انجام امور غیراخلاقی را در استان رقم بزنند، بطور جدی در چارچوب قانون برخورد می شود.

یادآور می شود؛ منطقه گردشگری سد لفور سوادکوه در اختیار بخش خصوصی است.

همچنین مرکز اطلاع رسانی پلیس مازندران در خصوص انتشار تصویری از حضور گردشگران با وضعیت نامناسب در سد لفور شهرستان سوادکوه شمالی ضمن بررسی همه جانبه موضوع و در جهت پاسخگویی به مطالبات مردمی اعلام کرد؛ بر اساس بررسی های انجام شده، مسئولیت حوزه سرزمینی سد لفور برعهده شرکت آب منطقه‌ای مازندران و حضور گردشگران در آب مربوط به بخش خصوصی است.

بر اساس این گزارش با شناسایی مسئول بخش خصوصی، این فرد توسط دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سوادکوه ، شمالی احضار شده است.

ورود دادستانی مازندران به ناهنجاری اجتماعی در سد لفور سوادکوه

دادستان عمومی و انقلاب مازندران در ساری نیز گفت: پیرو دستور رئیس کل دادگستری استان مازندران به دادستان استان مازندران این موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است.

سیدیونس حسینی‌عالمی در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: پیرو دستور رئیس کل دادگستری استان مازندران به صورت ویژه به دادستان استان مازندران این موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در ابتدای هفته جاری بازدیدی از این منطقه صورت می‌گیرد و با خاطیان این مسأله به صورت جدی برخورد می‌شود، افزود: حضور عده‌ای از افراد به صورت مختلط و نداشتن هیچ پوشش و انتشار این تصاویر در شبکه‌های اجتماعی جرم محسوب می‌شود و قطعا با خاطیان این مسأله برخورد خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران با تاکید بر اینکه برای آب منطقه‌ای نیز تکالیفی در نظر گرفته می‌شود، جهت محصور کردن فضا درباره اینکه مسأله که آب منطقه‌ای استان اعلام کرده فضا در اختیار بخش خصوصی بوده و به آنها ارتباطی ندارد، عنوان کرد: نظارت بر عهده آب منطقه‌‌ای است و ممکن است واگذاری مقطعی در اختیار بخش خصوصی باشد اما تکلیف اینکه به چه کسانی واگذار شود و مراقبت‌های نظارتی از سوی آب منطقه‌ای بوده است.

وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی نیز در این زمینه به صورت قاطعانه وارد شده است، تصریح کرد: به نظر من تا زمانی که مسؤولان به وظایف خود به درستی عمل نکنند این تخلفات صورت می‌گیرد و مسؤولان در این زمان سعی می‌کنند مسؤولیت خود را واگذار کنند که در این زمینه بخشی از تخلفات متوجه آب منطقه‌ای مازندران است.

حسینی‌عالمی با اعلام حضور مسؤولانه نهادهای مرتبط با مناطق گردشگری جلوی تخلفات و ناهنجاری‌های اجتماعی را می‌‌گیرد، گفت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی، گردشگری استان باید در حوزه مسؤولیتی خود به درستی عمل کنند و نباید به بهانه اینکه دست خصوصی است سلب مسئولیت کنند.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو