فیلم American Animals ساخته‌ی Bart Layton؛ درامی خوش ساخت با تم هنری

فیلم American Animals ساخته‌ی Bart Layton؛ درامی خوش ساخت با تم هنری


منبع: نت نوشت

134

1398/8/21

15:09


فیلم American Animals

همیشه فیلم‌هایی که بر اساس یک داستان واقعی ساخته می‌شوند جذابیت خاصی دارند. این گونه فیلم‌ها علاوه بر این که یک فیلم هستند یک درس آموزنده برای بیننده نیز به شمار می‌روند. فیلم American Animals نیز آخرین فیلم برت لیتون Bart Layton است که از این قاعده پیروی می‌کند. روایتگر داستان گروهی از دانشجویانی است که تصور می‌‌کنند بهترین هدف برای دزدی را پیدا کرده‌ اند و آن چیزی نیست جز؛ کلکسیون ویژه‌‌ی دانشگاه. این چند نفر از دانشگاه ترنسیلوانیا برای ربودن کلکسیون چاپ اول و نایاب کتاب‌‌های دانشگاه که ارزشی بالغ بر ۱۲ میلیون دلار دارد نقشه‌ای آمارتور گونه طراحی می‌کنند. در این کتابخانه نسخه‌‌های اولیه‌ی کتاب‌‌های ارزشمند هنری و تاریخی نگه‌داری می‌‌شود و بدون هیچ گارد و سیستم امنیتی خاصی تنها توسط یک پیرزن نگهبانی می‌‌شود. این ۴ نفر می‌خواهند بزرگ ترین سرقت تاریخ آمریکا را رقم بزنند غافل از آن که … در ادامه به بررسی در مورد این فیلم در نت نوشت می‌پردازیم.

فیلم American Animals

درامی خوش ساخت با تم هنری

در مورد فیلم American Animals به عنوان دومین فیلم Bart Layton برت لیتون ایوان که محصول امریکا و انگلیس در سال ۲۰۱۸ می‌باشد باید گفت که ژانر این فیلم درامی با درون مایه‌ی جرم و جنایت است. جوانانی جویای ثروت که می‌خواهند ره صد ساله را یک شبه بپیمایند غافل از آن که این ره به ترکستان است. فیلم طبق ایده‌ی جالبی از حضور نسخه‌‌های اصلی کاراکترهای درون داستان هم بهره می‌‌برد که در قالب کات‌‌های چند ثانیه‌‌ای در مقابل دوربین حاضر می‌شوند و روایتگر ماجرای اصلی می‌شوند.

فیلم American Animals به عنوان دومین فیلم Bart Layton برت لیتون ایوان که محصول امریکا و انگلیس در سال 2018 می‌باشد

فیلم American Animals به عنوان دومین فیلم Bart Layton برت لیتون ایوان که محصول امریکا و انگلیس در سال ۲۰۱۸ می‌باشد

پیترز Evan Peters در نقش وارن Warren در آنونس فیلم حیوانات آمریکایی اعلام می‌کند که ۳ دوست خود را برای این دزدی در نظر دارد. بلک جنر Blake Jenner، بری کوگان Barry Keoghan و جرد ابراهامسون Jared Abrahamson در نقش همدستان و دوستان وارن در فیلم حضور دارند. ۴ نفری که می‌توانستند بیش از آنچه که در فیلم نشان داده شده‌اند، تاثیرگذار باشند.

باید اشاره کرد که پیترز در فیلم دانکرک کریستوفر نولان ایفای نقش کرده است. حیوانات آمریکایی در جشنواره‌ی سان‌ دنس اکران شده، در اول ژوئن سال ۲۰۱۸ میلادی به اکران عموم رسید.

بیشتر بخوانید: فیلم Silver Linings Playbook ، دفترچه امید بخش به کارگردانی دیوید او راسل ، دیوانگی یا عاقلی؟

بلک جنر Blake Jenner، بری کوگان Barry Keoghan و جرد ابراهامسون Jared Abrahamson در نقش همدستان و دوستان وارن در فیلم حضور دارند. ۴ نفری که می‌توانستند بیش از آنچه که در فیلم نشان داده شده‌اند، تاثیرگذار باشند.

بلک جنر Blake Jenner، بری کوگان Barry Keoghan و جرد ابراهامسون Jared Abrahamson در نقش همدستان و دوستان وارن در فیلم حضور دارند. ۴ نفری که می‌توانستند بیش از آنچه که در فیلم نشان داده شده‌اند، تاثیرگذار باشند.

این فیلم سوژه‌ی جالبی را دنبال می‌کند به شکلی که مخاطب بعد از نزدیک به دو ساعت از تماشای فیلم خسته نمی‌شود. رگه‌هایی از طنز هم در این فیلم دیده می‌شود. نمونه‌ای از طنز آن صحنه‌ای است که این ۴ جوان حتی هنگام گروگان گرفتن مراقب کتابخانه، حسابی از آن عذرخواهی می‌‌کنند و تمام تلاششان را می‌‌کنند تا هیچ آسیبی به وی نرسانند.

بیشتر بخوانید: فیلم Loveless اثر آندری زویاگینتسف ، اون ساخته شده از اشتباهات منه و تقصیر خودش نیست

پوستر فیلم American Animals

پوستر فیلم American Animals

در دومین فیلم برت لیتون که مستند خارق‌العاده‌اش The Imposter در سال ۲۰۱۲ نظر‌ها را به خود جلب کرد، بی شک قاب‌های فیلم نشان از ذوق زیبایی شناسانه‌ی او دارد. بارت لیتون اصولاَ کارگردان پرکاری نیست اما این دو فیلم در کارنامه‌ی فیلمسازیش کیفیت بالایی دارند؛ هم دغل باز و هم حیوانات آمریکایی، آنقدر خوش ساخت و پر جزییات هستند که برای پر کردن کارنامه‌‌ی یک فیلمساز تا حدی کفایت می‌کنند. هر دو اثر لیتون، زیر متن‌‌های سنگیی دارند و نمی‌شود در یک بار تماشا تمام مفاهیم آن‌‌ها را درک کرد.

درباره فیلم American Animals گفتنی است جنس خشونت این فیلم از جنس خشونت فیلم‌هایی چون بازی‌های خنده دار میشاییل هانکه کارگردان اتریشی نیست که تاب مخاطب را از کف‌اش برباید. اگر به دنبال یک فیلم جنایی با خشونت بسیار کم و لحنی مناسب خانواده می‌‌گردید این فیلم را در این روزهای زمستانی دلنشین ببینید و لذت ببرید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو