بررسی خودرو h30 کراس و معرفی نقاط ضعف و قوت محصول چینی ایران خودرو

بررسی خودرو h30 کراس و معرفی نقاط ضعف و قوت محصول چینی ایران خودرو


منبع: آرگا

88

1398/8/21

17:38


خودرو H30 کراس محصول مشترک شرکت چینی دانگ فنگ و پژو فرانسه است. این خودرو با طراحی خوب و همچنین کراس بودن سبک آن علاقه مندی اکثریت مردم، مخصوصا جوانان را را به خود جلب کرده است. ما در این بخش به بررسی خودرو H30 کراس می پردازیم.

بررسی خودرو h30 کراس و معرفی نقاط ضعف و قوت محصول چینی ایران خودرو

خودروی H30 کراس محصول شرکت چینی دانگ فنگ است که از سال ۱۳۹۵ در خط تولید شرکت ایران خودرو قرار دارد توانسته با طراحی خاص و امکانات متنوع خود در کشورمان مورد استقبال بسیاری از مردم قرار بگیرد و موفق شده است تا بخش بزرگی از بازار ایران را در اختیار خود قرار دهد. این خودرو بر مبنای ساخت پژو ۳۰۸ تولید شده است که با خصوصیات کراس و طرحی زیبا رانندگی خوبی را به راننده القا می کند. ما در این بخش به بررسی خودرو H30 کراس می پردازیم.

مشخصات ظاهری خودرو h30 کراس

این خودرو بسیار شبیه به سدان S30 تولید همین شرکت یعنی دانگ فنگ است. طول این خودرو ۴۳۵۱ مییلیمتر، عرض ۱۷۶۰ میلیمتر و ارتفاع ۱۵۲۸ میلیمتر است و فاصله شاسی این خودرو از سطح زمین به ۱۷.۵ سانتیمتر می رسد. همچنین وزن این خودرو به ۱۲۳۰ کیلو گرم می رسد. مخزن سوخت این خودرو نیز گنجایشی کمی بیشتر از ۵۰ لیتر را دارا می باشد.

بررسی خودرو H30 کراس از لحاظ ظاهری

در اطراف خودرو h30 کراس ضربه گیرهایی به رنگ مشکی میبینیم که دور تا دور این خودرو را در برگرفته است. استفاده از این ضربه گیرها در دور تا دور این خورو آسیب زیادی به زیبایی آن زده است اما می توان تا حدودی از آن ها برای حفظ رنگ خودرو بهره برد. در بررسی خودرو H30 کراس ضعف هایی که می توان گفت طراحی دایره ای چراغ های مه شکن آن است که هیچ سازگاری با دیگر بخش های خودرو ندارد. در بخش پشتی H30 کراس چراغ های این خودرو تا سقف آن کشیده شده است. در کل چراغ های H30 کراس مناسب با بخش های دیگر خودرو طراحی نشده اند. اما این خودرو با قیمتی که دارد می توان از طرح آن چشم پوشی کرد. در نمای عقب حداقل خودروی H30 کراس نظرات مثبت بیشتری را نسبت به بقیه قسمت ها بیرونی آن جلب کند.

خصوصیات ظاهری H30 Cross

بررسی اتاق خودرو H30 کراس

فضای داخلی این خودرو نیز مانند سایر خودرو ها برای پنج نفر طراحی شده است که می توان از این خودرو به راحتی در مسافرت های بین شهری استفاده کرد. در بررسی خودرو H30 کراس صندوق آن فضای نسبتا زیادی با حجم حدودی ۴۵۰ لیتر در اختیار شما قرار میدهد که فضای قابل قبولی است. اما اگر این فضا برای شما کافی نبود با خواباندن صندلی های عقب به حجم بیش تر از ۱۰۰۰ لیتر دست خواهید یافت که می توانید وسایل حجیم و بزرگی را در این خودرو بار بزنید.  شرکت سازنده خودرو در H30 کراس فیبر کربن کار گذاشته است که آن را با لاک پوشانده است. ضندلی های این خودرو از جس رویه ی دورنگ است همچنین صندلی های جلویی این خودرو در ۶ حهت قابلیت تنظیم شدن را دارا می باشند. همچنین صندلی ها راحتی لازم را برای رانندگی های دراز مدت را ندارند. این خودرو دارای سانروف برقی دو حالته می باشد. مواد به کار رفته در داشبورد H30 کراس از جنس پلاسنیک خشک است که در مرور زمان باعث ایجاد صدا رنگ پریدگی آن می شود.

بررسی خودرو H30 کراس و ویژگی های داخلی آن

اما طرح اسپورت آمپرها، طراحی فرمان و خطوط منحنی داشبورد حس خوبی را به استفاده کنندگان از این خودرو می دهد. در بررسی خودرو H30 کراس به نکات منفی دیگری که در قسمت داشبورد این خودرو برخوردیم می توان به قرارگیری نامناسب دکمه های چراغ خطر و همچنین سیستم صوتی آن اشاره کرد که برای استفاده از آن ها باید کمی به سمت آن ها خم شوید. سیستم صوتی این خودرو قابلیت پخ فایل های صوتی و همچنین تصویری و دارای پورت ورودی یو اس بی، AUX و GPS، کارت اس دی و بلوتوث است که همراه با چهار پخش کننده صدا می توان از آن استفاده کرد. فرمان H30 کراس هیدرولیکی بوده که قابلیت تنظیم در چهار حالت را دارد و همچنین دارای کلید های کنترلی سیستم صوتی است.

بررسی فنی H30 کراس

در بررسی خودرو H30 کراس به بخش موتور می رسیم. موتور این خودرو از نوع TU5است که ۱۶۰۰ سی سی حجم دارد و می تواند ۱۰۵ اسب بخار نیرو تولید کند. این موتور بنزین سوز بوده و دارای چهار سیلندر می باشد. همچنین گشتاور موتور این خودرو ۱۴۲ نیوتون بر متر است که گاهی دور موتور آن به ۶۰۰۰ دور در دقیقه می رسد. حداکثر سرعت این خودرو با این موتور ۱۸۳ کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا صد آن ۱۲.۵ ثانیه است. مصرف سوخت این خودرو در مسافت ۱۰۰ کیلومتر تنها ۷ لیتر است که برای این سری از خودرو ها مناسب به نظر می رسد. جعبه دنده ی H30 کراس دوحالته است یعنی قابلیت تعویض دنده ی اتومات و دستی را دارا می باشد. در حالت تعویض دنده ی اتومات، جعبه دنده ی این خودرو چهار سرعنه عمل می کند اما در حالت تعویض دستی دنده ها این حالت به پنج سرعنه تغییر پیدا خواهد کرد و همچنین حالت تعویض اتومات دنده نسبت به حالت دستی آن ضعیف تر عمل می کند.

بررسی خودرو H30 کراس از لحاظ ایمنی

در ادامه بررسی خودرو H30 کراس ، در بررسی هایی که بر روی ایمنی خودروی h30 کراس انجام شده است این خودرو تنها با کسب سه سناره ایمنی از موسسه CNCAP ایمنی نسبتا پایینی را دارا می باشد. سیستم ایمنی این خودرو دارای چهار کیسه هوا، ترمز های دیسکی خنک شونده مجهز به EBD و ABS، سنسور دنده عقب، دوربین دید عقب، سنسور تصادف و سیستم ضد سرقت می باشد همچنین کمربند های ایمنی این خودرو قابلیت تنظیم ارتفاع، هشدار باز بودن کمربند راننده و مجهز به قفل کودک درب های عقب است. هر چند این خودرو دارای سیستم تعلیق نسبتا خوب است اما رانندگی با سرعت به نسبت زیاد در پیچ ها ممکن است خطراتی داشته باشد زیرا این خودرو فاقد سیستم کنترل پایداری یعنی ESP است.

ایمنی خودروی H30 کراس

جمع بندی کلی

در بررسی خودرو H30 کراس ، این خودرو به عنوان یک خودرو ی خوب و مناسب در سطح جهانی شناخته می شود. طراحی، ایمنی و راحتی این خودرو با استاندارد های مناسب جهانی می باشد که از زمان تولید آن در ایران مورد استقبال خانواده ها و مخصوصا جوانان قرار گرفته است. این خودرو را نمی توان خودرویی کاملا چینی دانست زیرا این خودرو محصول مشترک شرکت دانگ فنگ چین و پژو فرانسه است که این خودرو را نمونه کپی برداری شده از خودروی پژو ۳۰۸ می کند. H30 کراس مجهز به موتور TU5 1600 CC مجهز شده است که قدرتی معادل ۱۰۵ اسب بخار تولید خواهد کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو