دیدنی های بمبئی و جاذبه های تماشایی این شهر زیبای هند

دیدنی های بمبئی و جاذبه های تماشایی این شهر زیبای هند


منبع: آرگا

97

1398/8/22

00:32


بمبئی پایتخت ساسی و فرهنگی هند که یکی از بزرگ ترین و مهم ترین شهرهای هند محسوب می شود که مرکز گردشگری این کشور است. دیدنی های بمبئی از همه جای هند زیباتر است و می توانید چشم اندازهای مدرن و سنتی رادر کنار یکدیگر مشاهده کنید.

دیدنی های بمبئی و جاذبه های تماشایی این شهر زیبای هند

بمبئی پر از فروشگاه ها و بازارهای محلی است که در آن می توان بیشتر با این شهر آشنا شد جاذبه های تاریخی و جدید در این شهر هر یک توجه گردشگران زیادی را به خود جلب می کنند. دیدنی های بمبئی کمی متفاوت با دیگر جاذبه های دنیا است زیرا این شهر همچنان سنت ها و آداب و رسوم خود را حفظ کرده است که این برای خیلی از گردشگران دارای جذابیت و اهمیت است. رستوران های این شهر با سرو غذاهای سنتی و متفاوت محلی برای گشت و گزار و استراحت گردشگران است در این شهر مهم هتل های مختلفی وجود دارد که برای اسکان گردشگران خدمات جدید و متنوع ارائه خواهند داد.

آشنایی با دیدنی های بمبئی:

شاید یکی از معروف ترین جاذبه هایی که می توان در بمبئی مشاهده کرد دروازه بمبئی است که سمبل مهمی در این شهر به شمار می آید بنای عظیم این دروازه در سال ۱۹۲۴ ساخته شده است و به دستور شاه جرج پنجم و ملکه ماری ساخته شده است.  در ادامه نیز می توانید با بهترین مکان های دیدنی بمبئی هندوستان آشنا شوید.

 

ساختمان های دوران استعمار:

هنر در سال های استعمار انگلیس تغییرات مختلفی داشته است که با درگیری های متعدد سرانجام در سال ۱۹۴۷ به استقلال دست یافت این ساختمان های نیز از آن دوران بر جای مانده است که با معماری انگلیسی اروپایی ساخته شده است. بخش های مختلف این ساختمان آن را به یکی از دیدنی های بمبئی تبدیل کرده اند که از جمله آن ها می توان به موزه شاهزاده ویلز، دیوان عالی بمبئی، ایستگاه راه آهن ویکتوریا و … اشاره کرد.

دیدنی های بمبئی

غارهای الفنتا:

این غارهای باستانی در ۱۰ کیلومتری بمبئی واقع شده اند و تحقیقات باستان شناسی نشان می دهد که این غاها در قرن ۵ ساخته شده اند. مجسمه ها و تندیس هایی که در این غار دیده می شود یکی از شگفتی های آن است این غارها در گذشته نیایشگاه بوده اند و یکی از جاذبه های مهم این شهر هستند.

بنای تاریخی بمبئی

بالیوود:

همانطور که می دانید بمبئی یکی از مراکز اصلی سینمای هالیوودی است و بسیاری از هنرمندان در بالیوود مشغول هستند شما گردشگران و علاقه مندان می توانید با سفر به این مرکز با جذابیت های سینمایی مختلفی آشنا شوید.

مناطق بمبئی

رختشویخانه سنتی یا دوبی گات:

یکی از تماشایی ترین دیدنی های بمبئی این جاذبه است که دارای فضایی بسیار بزرگ می باشد و در سال ۱۸۹۰ ساخته شده است همانطور که از نام این بنا مشخص است در گذشته اینجا محلی برای شستن لباس ها بوده است این جاذبه پر طرفدار به دلیل معماری سنتی که دارد از جذابیت زیادی برخوردار می باشد.

بازار بمبئی

ایستگاه راه آهن چاتراپاتی شیواجی:

این ایستگاه راه آهن یکی دیگر از جاذبه های دیدنی در بمبئی است که متعلق به دوران امپراطوری بریتانیا است و در شبه جزیره هند قرار گرفته است بنای این ساختمان بسیار عظیم و باشکوه است و تاریخ ساخت آن نیز به ۱۸۸۷ باز می گردد. یکی از جذابیت های مهم این بنا تلفیق معماری گوتیک و هندی است از دیگر جذابیت این راه آهن نیز می توان به رستوران ها و کافه ها اشاره کرد.

بمبئی و جذابیت ها

کلیلسای افغان:

یکی دیگر از دیدنی های بمبئی کلیسای تاریخی آن است که با عنوان کلیسای افغان شناخته شده است سبک معماری این بنای تاریخی نیز نئوگوتیک است توصیف پنجره های رنگی و شیشه ای که این برج دارای ۶۰ متر ارتفاع است. بنای باشکوه این کلیسا در جنگ های مختلف از اهمیت زیادی برخوردار بوده است.

جاذبه های بمبئی

گذرگاه کولابا:

از قدیمی ترین شهرهایی که می توان در بمبئی به آن اشاره کرد گذرگاه کوبالا است این منطقه یکی از بازارهای سنتی است و دست فروشان زیادی در این بازار خرید و فروش انجام می دهند. در این بازار می توانید اشیای ارزشمندی همچون لباس ها، زیور آلات و کتاب خریداری کنید. اطراف این بازار نیز کافه ها و رستوران های زیادی وجود دارند تماشای فرهنگ و سنت ها توجه خیلی ها را به خود جلب خواهد کرد.

چشم اندزا بمبئی

حوزه هنری کالا گودا:

دیدنی های بمبئی تنها به این جاذبه ها ختم نمی شود مرکز فرهنگی که در پایتخت وجود دارد مجسمه اسب سیاه را در مرکز قرار داده است در این گالری آثار متعددی به نمایش گذاشته شده است جالب است بدانید این گالری در پیاده رو قرار دارد.

بمبئی و دیدنی ها

 

آرامگاه حاج علی:

این مسجد و آرامگاه در سال ۱۴۳۱ ساخته شده است و توسط یکی از بزرگ ترین تاجران هندی با نام صوفی ساخته شده است این مسجد پیروان خاص دارد و در حال حاضر نیز یکی از دیدنی های این شهر است.بعد از مرگ حاج علی این مکان محلی برای دفن او شده است.

دیدنی های تاریخی بمبئی

دیدنی های بمبئی برای بسیاری از گردشگران دارای جذابیت است این شهر تفیلقی از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و به روز است که هر یک توجه علاقه مندان زیادی را به خود جلب می کند. چشم اندازهای طبیعی همچون حوض بانگانگا که یکی از مناطق مسکونی قدیمی در این شهر است این منطقه در گذشته زیر آب غرق شده است اما در حال حاضر یکی از محله قدیمی و دیدنی است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو