به گزارش العهد لبنان، حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای تجاوز امروز رژیم صهیونیستی به غزه و دمشق را محکوم کرد.

حزب‌الله لبنان شهادت بهاء ابوالعطاء، از فرماندهان ارشد گردان‌های القدس را تسلیت گفت و تأکید کرد: ما به پایداری ملت فلسطین و توانایی گروه‌های مقاومت آن برای پاسخ دندان شکن به تجاوزات رژیم اشغالگر ایمان داریم.

وزارت خارجه اردن نیز حملات رژیم صهیونیستی به غزه را محکوم کرد.

در همین راستا، ضیف الله الفایز، سخنگوی وزارت خارجه اردن اظهار کرد که تشدید اقدامات رژیم صهیونیستی علیه  غزه  و حمله به غیرنظامیان بی‌گناه تنها منجر به تشدید تنش، خشونت و تقویت گروه‌های تندرو در منطقه می‌شود و به هیچ راه حلی منجر نخواهد شد.

وی افزود: حل مشکل غزه تنها با ایجاد افق سیاسی واقعی از طریق بازگشت بر سر میز مذاکرات میان اسرائیل و فلسطین، لغو محاصره غزه، رسیدگی فوری به نیازهای انسانی آن و احترام به قوانین بین‌المللی است.

این مقام اردنی در ادامه اسرائیل را مسئول تشدید تنش علیه نوار غزه دانست و خواستار اقدام فوری جامعه بین‌الملل برای توقف این تجاوز و حفاظت از ملت فلسطین شد.

صفاء التمیمی، سخنگوی سرایا السلام شاخه نظامی جریان صدر عراق نیز در واکنش به تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه گفت: باید به اسرائیل پس از تجاوزات و حملات آن سیلی زد. باید به این رژیم پاسخی مشابه ضربه‌ای که اسرائیل در جنگ ۲۰۰۶ دریافت کرد، داد.

وی در ادامه با تأکید بر آگاهی و بیداری اعراب و به کارگیری امکانات نظامی آن علیه رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: همه گزینه‌ها برای واکنش به حملات اسرائیل به عراق باز و مطرح است و تقویت مقاومت در لبنان، سوریه، یمن و عراق خواب را از چشم اسرائیل می‌گیرد.

عفو بین‌الملل نیز نسبت به شهادت شماری از شهروندان بی‌گناه فلسطینی در جریان حملات امروز اسرائیل به غزه ابراز نگرانی کرد.