عرسیة ،غذایی سالم و مخصوص کشور عمان

عرسیة ،غذایی سالم و مخصوص کشور عمان


76

1398/8/22

04:16


عموم غذاهای عمانی عربی، لبنانی، ترکی و هندی است اما عمانی‌ها بر این نکته هستند که غذاهای آن‌ها با غذاهای عربی تفاوت دارد و با غذاهایی که از گذشته در سراسر شبه‌جزیره درست می‌شده فرق دارد. بیشتر غذاهای بومی عمان دریایی است، مانند ماهی و میگو.

عرسیة ،غذایی سالم و مخصوص کشور عمان

  به گزارش بهداشت نیوز به نقل از الکوثر، عموم غذاهای عمانی عربی، لبنانی، ترکی و هندی است اما عمانی‌ها بر این نکته هستند که غذاهای آن‌ها با غذاهای عربی تفاوت دارد و با غذاهایی که از گذشته در سراسر شبه‌جزیره درست می‌شده فرق دارد.

عرسیة ،غذایی سالم و مخصوص کشور عمان

بیشتر غذاهای بومی عمان دریایی است، مانند ماهی و میگو.

عرسیة ،غذایی سالم و مخصوص کشور عمان

مواد لازم:

۱ عدد مرغ کامل پوست گرفته و تقسیم شده به ۴ قسمت

۱۰ فنجان یا دو و نیم لیتر آب

۸ عدد هل

۳ عدد چوب کوچک  دارچین

۳ بسته گالینابلانکا

یک ونیم فنجان یا ۳۰۰ گرم برنج

۴ قاشق غذاخوری روغن حیوانی

طرز تهیه:

قطعات مرغ را پاک کرده و بشویید. آنها را همراه با ۱۰ فنجان آب داخل قابلمه بزرگی قرار داده بگذارید آب بجوش آید و کف تشکیل شده بر روی آب را نیز بردارید.هل،چوب های دارچین و گالینابلانکا را به قابلمه حاوی مرغ اضافه کرده و شعله گاز را کم نموده و بگذارید گوشت مرغ بپزد.بعد از پخت گوشت آن را از داخل عصاره مرغ خارج کرده بعد از خنک شدن استخوانهایش را خارج نمایید.عصاره مرغ را نیز از صافی رد نموده و آن را به کناری بگذارید.برنج را شسته آبکشی کرده و به باقیمانده عصاره که بایستی ۹ فنجان از آن باقی مانده باشد،اضافه نمایید.میتوانید درصورت نیاز آب بیشتری را اضافه نمایید.سپس مرغ پخته شده را به آن اضافه نموده و روی شعله ملایم طی مدت زمان ۳۰ دقیقه  یا تا زمانی که برنج و گوشت مرغ بخوبی بپزند گهگاهی آن را هم بزنید.بعد از پخت روغن حیوانی را به مخلوط برنج و گوشت مرغ اضافه کرده و کاملا با آنها مخلوط نمایید.در پایان مخلوط یاد شده را با بلندر یا مخلوط کن کاملا هم زده به حالت پوره و له شده درآورده و سرو نمایید.


 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو