بیوگرافی آل پاچینو، هنرپیشه نامدار سینمای جهان + عکس

بیوگرافی آل پاچینو، هنرپیشه نامدار سینمای جهان + عکس


منبع: بیتوته

195

1398/8/22

11:44


بیوگرافی آل پاچینو، هنرپیشه نامدار سینمای جهان + عکس



آل پاچینو,بیوگرافی آل پاچینو,عکس آل پاچینو

عکس آل پاچینو

 

آل پاچینو هنرپیشه نامدار سینمای جهان و خالق پدرخوانده و او را می توان از برجسته ترین بازیگران هالیوود و جهان دانست. در ادامه بیوگرافی آل پاچینو را با هم میخوانیم.

بیوگرافی آل پاچینو:
آل پاچینو با نام کامل آلفردو جیمز پاچینو در شهر منتهن آمریکا، بازیگر و تهیه کننده، در 25 آوریل 1940 به دنیا آمد. وی یکی از شاخص ترین بازیگران عرصه سینماست که شهرت خود را با بازی در فیلم پدرخوانده به دست آورد. وی در کودکی به تقلید صدا و بازی شخصیت های فیلم علاقه داشت. یک سال قبل از اخذ دیپلم از مدرسه هنرهای نمایشی، مدرسه را رها کرد و پس از آن به حرفه بازیگری روی آورد.
 
خانواده آل پاچینو
پدر آل پاچینو در جنگ جهانی دوم به عضویت ارتش درآمد و پس از آن، در شرکت بیمه کار می کرد. آل پاچینو می گوید هیچ وقت نتوانستم درست پدرم را بشناسم؛ چرا که بعد از طلاق والدینش، پیش مادرش زندگی می کرد. آل پاچینو در سن 22 سالگی مادرش را نیز از دست داد و در کنار پدربزرگ مادری اش به ادامه زندگی پرداخت.

 

آل پاچینو,بیوگرافی آل پاچینو,عکس آل پاچینو

تصاویر آل پاچینو

 
از بیسبال تا ماری جوانا:
آل پاچینو در سن 10 سالگی به بازی بیسبال رو آورد و از همان سن به بازیگری علاقه داشت. دوستانش او را «بازیگر» صدا می-زدند. آل پاچینو در سن 9 سالگی به سمت سیگار کشیده شد و از 13 سالگی هم به سراغ ماری جوانا رفت. در اواسط دهه 1980، روزانه چهار پاکت سیگار می کشید که بعدها به دو پاکت سیگار کاهش پیدا کرد. اما سرانجام در سال 1994 تصمیم گرفت برای حفظ صدایش، سیگار را ترک کند که تا حدودی موفق شد. در حال حاضر، به ندرت از سیگار گیاهی استفاده می کند.


فرار از خانه:
آل پاچینو در سن 17 سالگی، پس از انصراف از تحصیل، به دلیل مخالفت مادرش نسبت به این مسئله تصمیم به فرار از خانه گرفت. در آن هنگام برای گذران زندگی مجبور به کار شد و به کارهای خدماتی، نظافتی و... روی آورد. وی می گوید هر کاری که فکرش را کنید، انجام داده ام؛ از پستچی گرفته تا دربانی، دستفروشی و مدتی هم در انبار میوه کار کردم. در داروخانه، سوپر مارکت و حتی به عنوان کارگر اسباب کشی نیز مشغول به کار بودم.


آل پاچینو مدتی نیز در فقر و افسردگی به سر می برد. به گفته وی، بدترین اتفاق زندگی اش از دست دادن پدر و مادرش در فاصله کمتر از یک سال بود که او را به سمت مشروب و الکل کشاند. اما بالاخره توانست خود را از این شرایط بیرون بکشد.

 
مدرسه بازیگری:
در سن 18 سالگی و مدتی پس از انصراف از تحصیل، برای تحقق علاقه خود وارد مدرسه بازیگری شد. در مدرسه بازیگری هربرت برگهوف، با چارلز لافتون (بازیگر) آشنا شد. این آشنایی باعث تغییر در فکر و نگرش آل پاچینو شد و از طریق وی با بسیاری از نویسندگان حرفه بازیگری آشنا شد. آل پاچینو توانست در سن 29 سالگی شروع به تدریس در کلاس های بازیگری کند.


شروع با نمایش
پس از مرگ استادش، چارلز لافتون، به استودیو بازیگری اکتورز رفت و شیوه های بازیگری را از لی استراسبرگ (کارگردان و بازیگر معروف آمریکا) آموخت.


در سن 22 سالگی، پس از مرگ مادر روحیه اش را از نیز دست داد. با این حال، بیشتر به سمت بازیگری کشیده شد؛ به طوری که اکثر وقت خود را صرف نمایش می کرد و جهت تقویت روحیه اش برای کودکان نمایش اجرا می کرد.


بهترین بازیگر تئاتر:
آل پاچینو در حرفه خود پیشرفت خوبی داشت. در سن 26 سالگی موفق به دریافت بهترین جایزه بازیگری برای بازی در نمایش سرخپوست ها، برانکس شد. یک سال پس از آن نیز جایزه تونی را به دست آورد.


اولین آل پاچینو بازی در سینما:
آل پاچینو در سن 29 سالگی برای اولین بار با بازی در فیلم ناتالی، به ایفا نقش پرداخت. 2 سال پس از آن، در فیلم «وحشت در نیدل پارک» بازی کرد اما باعث معروفیت وی نشد.
 

طوفان با پدرخوانده
شهرت آل پاچینو در سن 32 سالگی و با بازی در فیلم پدرخوانده به دست آمد. این فیلم به عنوان شاهکار سینما جهان با بازی فوق العاده آل پاچینو در نقش مایکل کورلئونه و با کارگردانی فرانسیس کوپولا شناخته شد.


جالب است بدانید هنگامی که "آل پاچینو" برای تست بازیگری در فیلم پدرخوانده در استودیو حضور پیدا کرد، چندین مرتبه رد شد. فورد کاپلو برای بازی وی در این فیلم اصرار داشت. حتی تا مدتی بعد از ضبط فیلم‌برداری، هر دو نگران بودند که اخراج شوند. سرانجام، وی موفق شد با بازی زیبا خود در این فیلم بدرخشد.

 

آل پاچینو,بیوگرافی آل پاچینو,عکس آل پاچینو

گریم آل پاچینو در پدرخوانده


درباره فیلم پدرخوانده
آل پاچینو درباره کار با مارلون براندو در فیلم پدرخوانده می گوید:« ایشان بسیار با احساس و کار کردن با وی لذت بخش است. فرد حساسی است. هنگام پیش آمدن سختی ها، دلگرمی می دهد. حتی یک بار پشت سرم آمد و شروع کرد به ماساژ دادن و پرسید: حالت خوب است؟»


آل پاچینو در رابطه با پدرخواندهمی گوید: «داستانی طولانی، ترسناک و خسته کننده.»
آل پاچینو برای بازی در فیلم پدرخواند3 هفت میلیون دلار درخواست کرد. این کار، عصبانیت فانسیس فورد کوپولا را برانگیخت. تا حدی که تصمیم گرفت مجدداً داستان را به شکل دیگری بنویسد و آن را با مرگ مایکل کورلئونه آغاز کند. اما سرانجام آل پاچینو به دستمزد پنج میلیون دلار راضی شد و فیلم به همان صورت پیش رفت.

آل پاچینو,بیوگرافی آل پاچینو,عکس آل پاچینو

دریافت جایزه اسکار توسط آل پاچینو

 
اوج شهرت جهانی
همان‌طور که گفتیم، شهرت آل پاچینو با بازی در فیلم پدرخوانده به دست آمد. در سال 1974 در فیلم پدرخوانده 2، لقب بهترین نقش سنگدل تاریخ سینما جهان را گرفت. سپس، اوج شهرت جهانی وی با ایفا نقش در فیلم «بعد از ظهر سگی» در سال 1975 و فیلم «عدالت برای همه» در سال 1979 به دست آمد.

 

آل پاچینو,بیوگرافی آل پاچینو,عکس آل پاچینو

عکس فرزندان آل پاچینو

 
زندگی شخصی آل پاچینو
آل پاچینو هرگز ازدواج رسمی نکرد. با این حال، دارای سه فرزند است. دختر اولش، جولیا، در سال 1988 به دنیا آمد که از رابطه اش با جن ترنت، مربی بازیگری آموزشگاه لی استراسبرگ است. دختر آل پاچینو تهیه کننده و نویسنده است.


در سال 2001، حاصل رابطه اش با بورلی دی آنجلو (بازیگر زن آمریکایی)، دو فرزند دوقلو، یک پسر و یک دختر، به نام های آنتونی و اولویا بود. آل پاچینو از سال 2018 با لوسیا سولا (بازیگر) در ارتباط است.

 

آل پاچینو,بیوگرافی آل پاچینو,عکس آل پاچینو

آل پاچینو و بورلی دی آنجلو

 

آل پاچینو,بیوگرافی آل پاچینو,عکس آل پاچینو

عکس آل پاچینو و نامزدش لوسیا سولا


چند نکته جالب در رابطه با آل پاچینو
• در فیلم بعد از ظهر سگی، در صحنه‌ای که همراه با کریس ساراندون با تلفن مشغول صحبت بودند، در حقیقت به بداهه گویی روی آوردند.


• بازی آل پاچینو در فیلم سرپیکو آنقدر روی شخصیتش اثر گذاشت که در زندگی واقعی برای دستگیری یک راننده کامیون به جرم آلودگی اقدام کرد.


• در سال 1979، فورد کاپولا به وی پیشنهاد بازی در فیلم آخر الزمان را داد اما آل پاچینو درخواست وی را رد کرد و گفت: «حاضر است هر کاری انجام دهد به جز بازی در این فیلم و وارد شدن به جنگ با او.»


• آل پاچینو احترام زیادی برای شان پن، جانی دپ، رابرت دنیرو قائل است.


• آل پاچینو در سال 1961 به دلیل حمل سلاح دستگیر شد.


• در اکتبر 1997، در مجله امپایر از بین صد بازیگر برتر موفق به دریافت رتبه چهارم شد.


• از آل پاچینو پرسیدند: دوست دارد چگونه از او یاد شود. وی جواب داد: «نمی خواهم مرا فراموش کنی. می خواهم مرا به خاطر آوری.»


• آل پاچینو به عنوان نامزد دریافت بهترین بازیگر نقش مکمل در فیلم پدرخوانده معرفی شد اما این جایزه نصیب او نشد. بیست و یک سال پس از آن، در سال 1993، توانست برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی در فیلم «بو خوش زن» شود.
 

گردآوری: بخش بازیگران بیتوته

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو