پیشروی به سوی «شهر هوشمند» عملیاتی می‌شود

منبع: فوت و فن

160

1398/8/22

12:13


پیشروی به سوی «شهر هوشمند» عملیاتی می‌شود

نشست مشترک شهردار تهران و مدیرعامل ایرانسل برگزار شد و مباحث مرتبط با هوشمندسازی شهر تهران، مورد بررسی قرار گرفت؛ تفاهم‌نامه‌ای در زمینه هوشمندسازی شهر تهران بین ایرانسل و شهرداری به امضا خواهد رسید.

 

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، عصر سه شنبه، ۲۱ آبان‌ماه ۱۳۹۸ نشست مشترکی با حضور دکتر پیروز حناچی شهردار تهران و دکتر بیژن عباسی آرند، مدیرعامل ایرانسل، در محل کار شهردار تهران برگزار شد.

در این نشست که جمعی از مدیران شهرداری و ایرانسل نیز در آن حاضر بودند، مدیرعامل ایرانسل ضمن ارائه گزارشی درباره ظرفیت‌های شبکه و خدمات ایرانسل، در زمینه برنامه‌ریزی برای همکاری‌های آتی در خصوص ایجاد و گسترش شهر هوشمند، با شهردار تهران گفت‌وگو کرد.

مدیرعامل ایرانسل با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در خصوص ارائه پلتفرم‌هایی در زمینه شبکه اینترنت اشیاء (IoT) و شهر هوشمند گفت: «ایرانسل با ظرفیتی که دارد می‌تواند راهکارهای متنوعی در حوزه‌های زیرساختی و ارائه خدماتِ هوشمندسازی شهر، ارائه دهد، تا شهروندان از یک سو و برنامه ریزان شهری از سوی دیگر، شاهد نتایج مطلوب آن باشند».

همچنین با تأکید دو طرف بر نیاز به پیشروی در گسترش تکنولوژی‌های جدید و تأثیر آن بر تجربه باکیفیت‌تر زندگی توسط شهروندان، درباره پیاده‌سازی زیرساخت مورد نیاز شبکه 5G در تهران توسط ایرانسل گفت و گوهایی صورت گرفت.

شهردار تهران نیز با اشاره به ظرفیت‌ها و خدمات ایرانسل تأکید کرد: «هر کاری برای تأمین زیرساخت‌های موردنیاز 5G و شهرهوشمند، به مصلحت شهروندان است، باید ایجاد شود و ما امید داریم ایرانسل به ما در این زمینه کمک کند».

حناچی همچنین ادامه داد: «هوشمندسازی در شرایط بحران و در شرایط عادی به شهر کمک می‌کند و از جنبه‌های گوناگون، از زیباسازی گرفته تا خدمت رسانی و تفکیک پسماندها، نیازهای شهر را تأمین خواهد کرد».

وی همچنین گفت: «اینکه اپراتورهای بزرگ مثل ایرانسل به مدیریت شهری کمک می‌کنند، امری ثابت شده است و ما هم بنا داریم در دو حوزه زیرساختی و خدماتی، از خدمات ایرانسل بهره ببریم».

شهردار تهران و مدیرعامل ایرانسل در این نشست مشترک، جوانب مختلف انعقاد تفاهم نامه‌ای در خصوص همکاری‌های متقابل را بررسی و نهایی کردند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو