نیکی هیلی، ترامپ را فردی صادق خواند

منبع: برترین ها

86

1398/8/22

13:16


نیکی هیلی نگرانی‌های موجود درباره عدم برخورداری ترامپ از سلامت جسمی و روانی برای تصدی ریاست جمهوری آمریکا را رد و او را فردی "صادق" توصیف کرد.

خبرگزاری ایسنا: نیکی هیلی نگرانی‌های موجود درباره عدم برخورداری ترامپ از سلامت جسمی و روانی برای تصدی ریاست جمهوری آمریکا را رد و او را فردی "صادق" توصیف کرد.

 نیکی هیلی، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل در گفت‌وگو با شبکه "ان‌بی‌سی" گفت: من بارها با او (دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا) صحبت کرده و هنگامی که به مشکلاتی برخورده‌ام، او همیشه به حرف من گوش داده است. من هرگز هیچ نگرانی‌ای درباره احتمال ناتوانی او در رسیدگی به وظایفش در این جایگاه نداشته‌ام.

او در پاسخ به سوال مجری برنامه که از او درباره صداقت ترامپ پرسید، گفت: در هر موقعیتی که با او برخورد داشته‌ام، فردی صادق بوده، حرف‌های طرف مقابل را شنیده و کار با او عالی است.

هیلی که به مناسبت انتشار کتاب خاطراتش در این برنامه حضور پیدا کرده بود، طی روزهای اخیر در گفت‌وگوهای گوناگونی که با رسانه‌ها داشته پیوسته از ترامپ دفاع و تاکید کرده که در گفت‌وگوی تلفنی ترامپ با همتای اوکراینی‌اش که این روزها هدف تحقیقات استیضاح او از سوی دموکرات‌ها قرار گرفته، هیچ محتوای نامناسبی وجود نداشته است. هیلی استیضاح را "جدی‌ترین کاری" دانسته که "می‌توان با یک رئیس جمهوری انجام داد".

سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل در این خصوص اظهار کرد: در این تماس تلفنی هیچ پافشاری یا درخواستی مطرح نشده است. این یک گفت‌وگو میان دو رئیس جمهوری بوده که ذاتا مساله‌ای معمولی است. دشوار است که بتوان در این گفت‌وگو بخشی را یافت که رئیس جمهوری اوکراین از آن این برداشت را داشته باشد که سرمایه‌اش مسدود شده و باید در ازای آن کاری انجام دهد.

او در خصوص تحقیقات استیضاح مجلس نمایندگان ابراز تردید کرد و احتمال "سوء استفاده" جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ و معاون سابق رئیس جمهوری آمریکا از موقعیتش را در زمان معاونت ریاست جمهوری مطرح کرد.

هیلی در ادامه گفت: کمتر از یک سال به انتخابات باقی مانده، (به جای استیضاح) بگذارید، مردم تصمیم بگیرند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو