آمفی تئاتر آسپندوس در آنتالیا

آمفی تئاتر آسپندوس در آنتالیا


منبع: تاپ تراول

178

1398/8/22

16:08


سفر باتو

خرید بلیط هواپیما

آنتالیا یکی از شهر های مهم توریستی کشور ترکیه است که به عنوان مرکز تفریحی و گردشگری ترکیه محسوب می شود.این شهر که پایتخت کشور ترکیه است دارای جاذبه های تفریحی و گردشگری بسیاری است که توجه اکثر مردم را به خود جلب می کند. آنتالیا در منطقه مدیترانه و در غرب ترکیه واقع شده است. از جمله مهم ترین جاذبه های این شهر می توان به تئاتر های این شهر اشاره کرد که آمفی تئاتر آسپندوس،  یکی از زیبا ترین تئاتر های تاریخی این شهر است که در سال ۲۰۱۵ میلادی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.


   تبلیغات    

            | بلیط هواپیما در طاهاگشت |


آمفی تئاتر آسپندوس  در آنتالیا

728 90 - آمفی تئاتر آسپندوس در آنتالیا

 

معرفی شهر آسپندوس

تاریخ یکی از مهم ترین بخش های یک کشور است. شهر تاریخی و باستانی آسپندوس  در قرن دهم پیش از میلاد، توسط آکالار و در منطقه سریک آنتالیا ساخته شده است. این شهر به دلیل قرار گرفتن در مسیر تجارت دارای اهمیت ویژه ای است.همچنین اسپندوس دارای استادیوم، حمام های تاریخی، مخازن و همینطور آگورا(میدان های عمومی در زبان یونانی) می باشد.

یکی از معروف ترین سازه های تاریخی شهر اسپندوس، آمفی تئاتر آسپندوس در تور آنتالیا است که به عنوان یکی از مهم ترین و اصلی ترین جاذبه های این شهر به شمار می رود. این شهر در دوره حکومت اسکندر کبیر به اوج شکوفایی خود رسید. تئاتر و آب راهه های عظیم نیز در این دوره ساخته شده اند.

به گزارش سفر باتو ، از مهم ترین ساختار های اطراف تئاتر اسپندوس می توان به آگورا، ریحان، چشمه یادبود، ساختمان پارلمان، خیابان و معبد هلنی اشاره کرد. پس از دوره بیزانس، این شهر در دوره حکومت سلجوقی به عنوان کاروان سرا مورد استفاده قرار می گرفت و در سال ۱۹۳۰ توسط آتاتورک مورد بازدید قرار گرفت که بنا به درخواست وی بازسازی و مرمت شده و در معرض دید عموم قرار گرفت.

اگر می خواهید یک تجربه شگفت انگیز در شهر آنتالیا داشته باشید حتما سری به این شهر تاریخی و زیبا بزنید.

آمفی تئاتر آسپندوس در آنتالیا

تاریخچه آسپندوس

تاریخچه این شهر زیبای تاریخی به قرن های قبل از میلاد بازمیگردد اما تاریخ دقیق ساخت آن مشخص نیست. طبق گفته برخی، شهر آسپندوس مربوط به ۸۰۰ سال قبل از میلاد است در حالی که برخی دیگر معتقدند این شهر ۱۰۰۰سال قبل از میلاد به دست یونانیان ساخته شده است اما طبق شواهد این شهر یکی از اولین شهرهای جهان که به سیستم ضرب سکه دسترسی پیدا کرد بوده است.

شهر تاریخی آسپندوس در قرن های دوم و سوم رونق بسیاری یافت که باعث پیشرفت چشمگیری در این شهر شد. آمفی تئاتر اسپندوس که بر روی یک تپه شیب دار ساخته شده است یکی از آثار تاریخی بازمانده از قرن دوم است که از مهم ترین و باشکوه ترین آثار این شهر به شمار می رود.

معرفی آمفی تئاتر اسپندوس

آمفی تئاتر اسپندوس یکی از جاذبه های مهم آنتالیا، واقع در شهر زیبای آسپندوس، ۸ کیلومتری شهر سریک است که به دلیل روباز بودن بین مردم شهرت یافته است. طبق گفته باستان شناسان این شهر متعلق به ۱۰۰۰ سال پیش از میلاد مسیح است که به دست یونانیان ساخته شده است. این تئاتر در قرن دوم میلادی  و در زمان حکومت مارکوس اورلیوس ساخته شده و گنجایش ۱۵ تا ۲۰ هزار نفر را دارد.

گردشگران علاوه بر گردش در شهر آسپندوس و بازدید از این آمفی تئاتر که اصلی ترین جاذبه این شهر است، می توانند از آثار تاریخی قرار گرفته بر روی تپه های شهر و معبد آگارا دیدن کنند. این بنا برخلاف سایر آثار تاریخی این شهر از بلایای طبیعی و حملات جان سالم به در برده و کاملا سالم است و امروزه کنسرت های موسیقی و فستیوال های مختلفی در این مکان برگزار می شوند.

آمفی تئاتر آسپندوس در آنتالیا

معماری آمفی تئاتر اسپندوس

این تئاتر به صورت یک نیم دایره با سبک معماری رومی بر روی شیب تپه های آسپندوس ساخته شده است که از طریق دو راهرو به دو نیمه تقسیم می شود.

در قرون قبل از میلاد، برای ساخت بناهای مورد نیاز شهر توسط پادشاه وقت جایزه ای ویژه،  که ازدواج با دختر امپراطور بود معین شد. قنات ها، آمفی تئاتر اسپندوس و چندی بنای تاریخی دیگر در این زمان ساخته شدند که پادشاه که هر دو بنا را پسندیده بود و برای جایزه دادن به هر دو معمار اعلام کرد که دخترش را به دو نیمه تقسیم میکند، معمار قنات پیشنهاد امپراطور را پذیرفت اما سازنده آمفی تئاتر این پیشنهاد را رد کرد که در نتیجه برای همسری دختر امپراطور انتخاب شد.

دسترسی به آمفی تئاتر آسپندوس

همانطور که گفته شد این شهر در فاصله ۴۰ کیلومتری آنتالیا قرار دارد و دسترسی به آن چندان دشوار نیست. هیچ ایستگاه مترویی برای این مسیر تعبیه نشده اما می توانید  از وسایل نقلیه شخصی و عمومی برای سفر به این منطقه استفاده کنید. این شهر همچنین دارای ایستگاه های اتوبوسی است که به راحتی می توانید به آنها دست یابید، اما اگر زمان زیادی برای گشت و گذار در این شهر را ندارید بهتر است از وسایل نقلیه شخصی استفاده کنید تا بتوانید از وقت خود نهایت استفاده را برده و در طول مسیر آزرده خاطر نشوید.


  تبلیغات   

                        | لمینت دندان |   کامپوزیت دندان | ایمپلنت | ارتودنسی |


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو