ضرورت حمایت دولت و بیمه‌ها از ایمپلنت‌های گران قیمت گوش

50

1398/8/22

16:25


رئیس دومین کنگره اتولوژی، نورواوتولوژی و قاعده جمجمه بر ضرورت حمایت دولت و بیمه‌ها از ایمپلنت‌های مورد نیاز در جراحی بیماری‌های گوش تاکید کرد.

ضرورت حمایت دولت و بیمه‌ها از ایمپلنت‌های گران قیمت گوش

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از ایرنا، مسعود متصدی زرندی روز چهارشنبه در دومین کنگره اتولوژی، نورواوتولوژی و قاعده جمجمه در هتل فردوسی تهران گفت: هزینه کاشت حلزون گوش ۱۰ هزار دلار است که البته سهم بیمار فقط ۶ میلیون تومان است و مابقی آن توسط هیات امنای صرفه جویی ارزی بیماران، پرداخت می شود؟، اما، ایمپلنتهای دیگر به طور کامل توسط بیمار هزینه می‌شود که خیلی گران است.

وی با اشاره به جایگاه ایران در استفاده از درمان های جدید در رشته گوش، اظهار داشت: در استفاده از پروتزها و ایمپلنت های گوش بسیار جلو هستیم اما هنوز نتوانسته ایم تولید کننده این تجهیزات باشیم و نیاز داریم همکاری بین رشته ای پزشکی و مهندسی برقرار شود تا حرکت ما شتاب بیشتری بگیرد

متصدی زرندی با اشاره به اینکه  بخشی از جدیدترین درمان ها استفاده از ایمپلنت ها و پروتزهای گوش است، افزود: استفاده از ایمپلنت ها در جراحی های گوش بسیار مهم است.

این متخصص گوش و حلق و بینی، بر  ضرورت حمایت دولت و بیمه ها از درمان های جدید تاکید کرد و گفت: هزینه این قبیل جراحی ها گران است و می بایست، برای اینکه بیماران بتوانند از این نوع درمان ها استفاده کنند، این قبیل خدمات پیشرفته و روز دنیا، مورد حمایت قرار گیرد.

رئیس دومین کنگره اتولوژی، نورواوتولوژی و قاعده جمجمه، اظهار داشت: زمان عمل و دخالت در جراحی با استفاده از این پروتزها، محدود است و در سن خاصی باید انجام شود. 

وی با بیان اینکه رشته گوش و حلق و بینی در ایران بالاتر از منطقه است، افزود: اگر می خواهیم در این رشته صاحب نام باقی بمانیم، باید بتوانیم با دانش روز دنیا جلو برویم.

کنگره اتولوژی، نورواوتولوژی و قاعده جمجمه تا فردا- پنجشنبه 23 آبان ماه- با هدف ارائه تازه ترین روشهای درمان دارویی و جراحی بیماریهای گوش به پزشکان برگزار است.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو